kurtharrybobb Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hei! På forumet her sier mange at man ikke trenger i7 til gaming. Men gjelder dette også for et så kraftig skjermkort som 7970 ghz i Crossfire? Takk for svar! Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 I7 er ikke verdt 100 kr mer men du får litt høyere ytelse og slikt.(er vel 2-5% tror jeg). Hvis du skal redigere derimot er I7 vesentlig bedre. Jeg ville tatt I7. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Hei! På forumet her sier mange at man ikke trenger i7 til gaming. Men gjelder dette også for et så kraftig skjermkort som 7970 ghz i Crossfire? Takk for svar! Ja, så vidt jeg vet. En ting er at i7 er raskere til noe pga HT, men i7 og i5 3570k er veldig like i spillytelse. Det vil ikke påvirke gpuene uansett hvilke av de du har. Bjeff hvis jeg tar feil anyone!! Edit: Ble litt dobbelpost, tror jeg skrev likt med deg cannibalguppy :-) Endret 6. januar 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
kurtharrybobb Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 PCen skal ikke brukes til redigering (bortsett fra litt amatørredigering av sommervideoer). Den skal bare brukes til gaming og skolearbeid. Annbefaler dere i5 dersom den bare skal brukes til dette? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Hyperthreading (en slags virtuell kjerne per fysiske kjerne) er stort sett det eneste som skiller i7 3770 fra i5 3570 og har absolutt ingenting for seg i spill. Enkelte spill klarer vel å "aktivere" de ekstra trådene, men det er ikke noe de drar nytte av. I applikasjoner som drar nytte av HT er vel heller ikke ytelsesøkningen på mer enn 20-30% såvidt jeg vet. Videre så er 3770 klokket 100MHz høyere enn 3570 så den lille ytelsesforskjellen man kan se i tester av spill skyldes nok dette. Endret 6. januar 2013 av Loefthal Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Nå er 30% i aplikasjoner som utnytter HT ganske enormt da men er sant at I5 gjør alt det samme innen gaming. Foretrekker fortsatt I7 selv. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hvis du vil spare penger, og få nesten lik ytelse, gå for i5-3570k, og gjerne overklokk litt! (Kjøp en kjøler også da.) Hvis du vil rendre filmer raskere, kjøp i7-3770k. Den er også god til overklokking, og vil få videoer+spill til å gå som lynet! Lenke til kommentar
GXT Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 For gaming er en i5 helt OK. Hyperthreading er ikke en avgjørende faktor for gaming per idag. Har du planer om å kjøre mye på en gang er kanskje en i7 litt handy, men om vi snakket multitasking her ville jeg ikke gått for noen av dem. En FX-8320/8350 er et smartere valg om det er multitasking/video-rendering som er arbeidet(grunnet pris). Uansett, kjøp en i5-3570K. Du trenger ikke å overklokke den engang, den yter helt greit ut av boksen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hei! På forumet her sier mange at man ikke trenger i7 til gaming. Men gjelder dette også for et så kraftig skjermkort som 7970 ghz i Crossfire? Takk for svar! Hyperthreading gir ikke høyere framerate i noe spill jeg har spilt noen gang med mine 2x7970 i CFX. Det er bokstavelig talt penger i dass om du kjøper en i7-3770k for spilling over en i5-3570k Nå er 30% i aplikasjoner som utnytter HT ganske enormt da 30% er ikke enormt, det er forskjellen på å bruke 60 minutter til 46 minutter. En enorm forskjell er å gå fra 60 minutter til 20 minutter. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hyperthreading gir ikke høyere framerate i noe spill jeg har spilt noen gang med mine 2x7970 i CFX. Det er bokstavelig talt penger i dass om du kjøper en i7-3770k for spilling over en i5-3570k 30% er ikke enormt, det er forskjellen på å bruke 60 minutter til 46 minutter. En enorm forskjell er å gå fra 60 minutter til 20 minutter. 14 min er ganske enormt hvis du gjør det flere ganger på en dag. det er faktisk sykt mye. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Hvis du vil ha en PC som varer et par år, så ville jeg ha gått for i7en. Har selv en 3770k som jeg kjøpte fra USA (privat) for 1600kr (gave, ingen toll/MVA), det er kanskje noe du vil vurdere hvis du er ute etter å spare penger. Men jeg ville helt klart ha gått for en i7 ved mindre du helt klart skal oppgradere igjen i nær fremtid. Endret 7. januar 2013 av Okeho Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Med mindre man trenger HT så er det ikke noe vits i å bruke mer penger på en 3770 når en 3570 er like god. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hvis du vil ha en PC som varer et par år, så ville jeg ha gått for i7en. Har selv en 3770k som jeg kjøpte fra USA (privat) for 1600kr (gave, ingen toll/MVA), det er kanskje noe du vil vurdere hvis du er ute etter å spare penger. Men jeg ville helt klart ha gått for en i7 ved mindre du helt klart skal oppgradere igjen i nær fremtid. For fire år siden var det de som trodde at å kjøpe en i7-920 var fremtidssikker fordi den hadde Hyperthreading Technology, den har vist seg å holde seg bra ytelsesmessig, men det er på ingen måte fordi den har Hyperthreading. Hva får deg til å tro at i7-3770k er mer fremtidssikker enn en i5-3570k når historien har vist gang på gang at Hyperthreading er bare noe som gagner de som trenger mest mulig flertrådet ytelse i dag? 1 Lenke til kommentar
kurtharrybobb Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Takk for svar! Virker som det er stor enighet om at i5 er best til mitt bruk. Blir nok snart ny prosessor på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå