sdf123 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Når man er ute å reiser ol så er det fristende å koble seg opp på åpne nett, hoteller osv? Men man vet jo aldri hva slags utstyr som er koblet opp og om noen prøver å hijacke deg. Finnes det noen løsninger som gjør at man kan bruke telefonen sikkert? Sjekke mail, facebook, kontoen osv. Altså må hele telefonen surfe sikkert ikke bare browseren på telefonen. Dette gjelder da Android telefon. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Tror ikke det er noe mindre trygt å benytte en Android telefon på et tilfeldig åpent nettverk kontra mobildata. Men det finnes jo antivirus apper som du kan installere for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 du kan skaffe deg en vpn konto, så blir all trafikken din kryptert. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg stoler mer på Telenor(mobildata) enn jeg stoler på Hamet Kebab i Tyrkia(wifi spot).. Klar over at det er en form for vpn/server som jeg må bruke, men må vel ha en app eller lignende på telefonen som sørger for at all datatrafikk går gjennom denne serveren krypterte? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg bruker denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.openvpn.openvpn&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm5ldC5vcGVudnBuLm9wZW52cG4iXQ.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå