asle Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 hei jeg lurte bare på om jeg har for liten strømforsyning for når jeg kjører pc hardt så kan jeg høre at viftene og harddisk i pc en går litt saktere, er det noen fare med dette? har asus a7v hovedkort amd duron 1200 7200 30 gb quantum fireball harddisk herkules phrofet skjermkort soundblaster 128 cpu vifte cd brenner sony 8/4/32* dvd spiller 8 creative lan kort 10/100 encore dxr3 dvd kort tror dette var alt kjører dette på 250w atx power supply Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Dette skulle gå veldig greit med 250W strøm. Jeg har omtrent det samme, med to disker, som er av de som trekker mest strøm. Aldri noen problemer med å få nok strøm til maskinen... -P- Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Dette kan du jo enkelt sjekke selv ved å montere voltmeter på 12v og/eller 5v for deretter å variere belastningen. Da skulle du få en god indikasjon på om strømforskyningen er "stiv" nok. Det at den er på tilstrekkelig antall watt sier ingenting om den leverer spenningsfall ved belastning, så dette er det nok lurt å sjekke opp. Billige strømforskyninger er generelt mindre "stive" enn dyrere. Selv kjører jeg på en originalforskyninga i et 3 år gammelt aOpen Midi Tower på 260 w med følgende oppsett: P-III 500@560 640 mb/ram PC100@112 Seagate Cheetah SCSI 10.000 rpm Quantum Fireballl CX 5400 rpm Aopen 1040 DVD-rom Yamaha 2100 scsi 16-10-40 brenner USB scanner USB trådløs isdn-link SB Live med frontmodul Maks overklokket G400 agp-kort Dette uten særlig spenningsfall. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-02-13 10:25 ] Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Det kan jo være det er en eller annen feil også som gjør dette. Ved at du setter igang en ting så trekker den unormalt mye strøm på en av spenningene. Gjør som du blir tipset opp lenger oppe, mål spenningen under drift. Der problemet først vil oppstå ville jeg nesten tro var under brenning. Her vil du vel få en del feil hvis spenningen er ugjevn. Lenke til kommentar
Terje Aakvik Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Var en gang inne på AMD sin hjemmeside. Der leste jeg att Duron og Atlon i kombinasjon med kraftige grafikk kort kunne i korte perioder trekke mye strøm. Der anbefaltes det å gå opp til 300 W, eller mere ved ustabil maskin ( var satt i sammenheng med overklokking ). Byttet ut min strømmforsyning og min pc sluttet å låse seg ved kjøring av høy grafikk. strømmforsyning 350 W Abit kt7 e duron 750@910 256 mb sd 133 NVIDA Gfors 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå