Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal kvinner med menn?

Anbefalte innlegg

Hva er alphamann og betamann som definer her?

Dette er en god beskrivelse av alphamenn.

The term 'Alpha Male' can be defined in both a classical and modern sense. The classical definition derives from the animal kingdom and represents a physical form of dominance over other males. The alpha male lion, for example, claims sexual rights to all females, fights off other male lions to enforce it, eats first after every hunt and dominates a vast territory of land for hunting rights.

In a modern/human sense, younger males (teens, early 20s) will subscribe to the classical form. Like a lion, they will often be the strongest, most intimidating, hit on all of the women beta males want, are usually the first to have new sexual experiences and often dominate a set territory in thier 'hunt' for new women, such as local nightclub scenes.

Older alpha males, however, will evolve the classical traits of strength intimidation and dominance beyond the physical by gaining power over men through their very means of living and professional reputation. A powerful business executive, for example, will hire, promote, demote and fire others according to how well they serve his own interests. Rock stars, famous actors and other individuals of 'power' hold very similar capabilities over others in their respective professions.

Younger alpha males who cannot mature into the modern form will usually cling to the classical form of alpha-maleness for as long as possible.

Betamenn er resten, altså menn som ikke er alpha menn.

BTW: Når jeg prater om alphamenn og at jenter foretrekker dem for korte, men ikke lange forhold, så pratet jeg om den klassiske formen av alphamenn, ikke den moderne.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for informasjon.

Jeg tror at det er likehet før det.

Alphamann - alphakvinne

Betamann - betakvinne

Betakvinne fortrekker alphamann til kort forhold, fordi dere 'mate value' er meget ulike.Hun usikker på til å ha langt forhold med ham.

Egentelig tror jeg det er ikke problem av alpha eller beta.Folk vil finne det rett mann/kvinne (noen som har like value med andre ord, eller 'match' på englesk) for langt forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes den alfa/beta-greia er veldig misvisende. Ikke minst fordi alle har forskjellige definisjoner på hva en alfa er, alt fra en "bratuende muskelgutt" til "playern". Det vil alltid være noen som passer inn i stereotypiene "alfa" og "beta", men det er ytterst få som er kun er en av delene. De fleste faller delvis innenfor den ene eller andre kategorien, selv drevne sjekkere.

Skal du få med deg jenter hjem fra byen er det en fordel å fremstå som "alfa", IMO. Når det kommer til forhold blir det derimot litt vanskeligere. Har sett alle slags type mennesker ha kjæreste. Jentas personlighet påvirker f.eks. også hva slags kjæreste hun "ønsker". Like tiltrekker like.

EDIT: Mange menn opplever mer suksess med det motsatte kjønn i slutten av 20-årene, spesielt de "snille" guttene. Kvinnenes biologisk klokke tikker, de finner seg en mann som vil ha dem og får barn.

Endret av logaritmemannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes den alfa/beta-greia er veldig misvisende. Ikke minst fordi alle har forskjellige definisjoner på hva en alfa er, alt fra en "bratuende muskelgutt" til "playern". Det vil alltid være noen som passer inn i stereotypiene "alfa" og "beta", men det er ytterst få som er kun er en av delene. De fleste faller delvis innenfor den ene eller andre kategorien, selv drevne sjekkere.

Jeg pratet egentlig ikke så mye om alpha og beta. Jeg nevnte det et sted og noen brukere ble veldig irritert over at jeg brukte ordet alpha og beta.

Skal du få med deg jenter hjem fra byen er det en fordel å fremstå som "alfa", IMO. Når det kommer til forhold blir det derimot litt vanskeligere. Har sett alle slags type mennesker ha kjæreste. Jentas personlighet påvirker f.eks. også hva slags kjæreste hun "ønsker". Like tiltrekker like.

Det er riktig, men det jeg skrev var at for løs seksualmoral er skadlig for samfunnet, fordi det fører til at mange menn blir frustrerte og en del kvinner vil få problemer med å nedjustere kravene når de nærmer seg 30. I tilegg er mange kvinner såret fra korte forhold med alphahanner.

Etter min mening så bør man sove rundt når man er 15 - 22 og dereter begynne å se etter et langvarig forhold.

Lenke til kommentar

Det er riktig, men det jeg skrev var at for løs seksualmoral er skadlig for samfunnet, fordi det fører til at mange menn blir frustrerte og en del kvinner vil få problemer med å nedjustere kravene når de nærmer seg 30. I tilegg er mange kvinner såret fra korte forhold med alphahanner.

Jeg har snakket med noen folk på rundt 30 år og de har også opplevd at noen kvinner må nedjustere kravene sine, rett og slett fordi de mennene som puler mye ikke gidder å slå seg ned med dem. Om løs seksualmoral er skadelig for samfunnet vet jeg ikke, men noe forskning viser at det er flere (ufrivillige?) barnløse menn nå enn før og at det ofte mange menn som "gjenbrukes":

Hver fjerde mann på 40 år er barnløs. Og andelen øker. Samtidig som færre menn får barn, er det et økende antall menn som får flere barnekull
http://www.klikk.no/...ticle747473.ece

Så er man attraktiv og har god utdanning, blir man vel ikke taperen i kjøttmarkedet/kjønnsmarkedet.

Endret av logaritmemannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen trekker du konklusjoner som ikke finnes, Det eneste det betyr er at de ser etter betamenn når de vil ha et langvarig forhold. Det kan like så godt være fordi alphamenn er ikke tilgjengelige.

Og jeg tror også en del kvinner foretrekker betamenn iforholdtil alphamenn for et langvarig forhold. Det er tryggere, de ser etter noen som ikke har sovet med 100 kvinner før, de ser etter noen som er villig til å slå seg ned og de ser etter andre kvaliteter enn hvor flinke de er til å flørte.

Så nå er vi tilbake til at en av kvalitetene til en alphamann er at han er mindre egnet til å opprettholde et stabilt forhold? Du hopper jo stein, du.

Edit: Nå ser jeg at logaritmemannen har poengtert problemet med bruken av alpha/beta veldig godt her; de er ikke ekskluderende til hverandre, og i alle fall ikke i den sammenhengen du virker å bruke de. Du roter.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Så nå er vi tilbake til at en av kvalitetene til en alphamann er at han er mindre egnet til å opprettholde et stabilt forhold? Du hopper jo stein, du.

Nei, det er bare du som mangler analytiske evner. Du må jobbe mer med dine analystiske evner.

Hovedpoenget mitt har hele tiden vært.

1. Kvinner ser etter en alphamann for korte forhold

2. Kvinner ser etter en betamann for lange forhold.

Jeg skrev dette, og du prøvde å trekke konklusjoner som ikke fantes.

Jeg har skrevet etterpå at jeg er enig med kvinnene, men det forandrer ikke hva jeg skrev først. Tenk før du skriver.

Edit: Nå ser jeg at logaritmemannen har poengtert problemet med bruken av alpha/beta veldig godt her; de er ikke ekskluderende til hverandre, og i alle fall ikke i den sammenhengen du virker å bruke de. Du roter.

Jeg har vært veldig klar over hva jeg mener. Du er den som trekker konklusjoner som ikke finnes. Om du skal hevde at logikken min er rotete, så må du forklare dine meninger. Hvis ikke så er meningene dine verdiløse.

Omtent ingen begreper er eksklusivt. Det betyr ikke at man ikke kan bruke et begrep. Rik kan bety forskjellige ting for forskjellige mennesker og det er ingen grense for når man blir rik. Betyr det at vi ikke kan bruke ordet rik? Før du prøver å prate om min logikk, kanskje du skal ta deg en titt i speilet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...