Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal kvinner med menn?

Anbefalte innlegg

Har du lyst til å begrunne den påstanden, fordi du svarte ikke på argumentene mine.

TS snakker om at kvinner ikke trenger menn. Det er feil. Argumentene dine har heller ikke noe med at kvinner trenger / ikke trenger menn.

Kvinner som er tiltrukket av menn trenger menn for å tilfredsstille sine biologiske behov. De trenger oss for å bli med på den emosjonelle berg og dal banen som skaper attraksjon og gode forhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke ville formulere meg likt så har han et poeng.

I et veldig seksuelt liberalt samfunn så fører det til at noen få menn får alle kvinnene. Dette er de såkalte alphahannene som kvinnene forelsker seg i om og om igjen. Dette skjer fordi menn er mer interesert i å sex med forskjellige jenter hver natt, mens kvinnene vil helst vente til den rette. Det betyr at de fleste menn får seg aldri noe, mens mange kvinner ender opp med å hate menn. Det vil ikke føre til et godt samfunn for de fleste menn og kvinner. I tilegg vil ikke folk få nok barn.

For noe load of crap.

Hver gang jeg hører ''alpha'' og ''beta'' crap så blir jeg regelrett irritert. Det at jentene du finner flygende rundt på byen hver helg etter mannebein velger kompisen din som du ser på som ''alpha'' overfor deg betyr ikke at alle kvinner vil ha en oppjålet douchbag som tror at han har overnaturlige krefter når det kommer til å forføre kvinner.

Jeg har blitt servert bullshit som ''Ååå, jeg kunne så fått deg til sengs hvis jeg ville, bare jeg oppfører meg sånn og sånn..'' - FEIL. Vil jeg ikke pule deg så kommer jeg ikke til å pule deg bare fordi du prøver å spille mind games med meg.

Mange av oss kvinner liker faktisk snille gutter!

• Liker 4
Lenke til kommentar

For noe load of crap.

Hver gang jeg hører ''alpha'' og ''beta'' crap så blir jeg regelrett irritert. Det at jentene du finner flygende rundt på byen hver helg etter mannebein velger kompisen din som du ser på som ''alpha'' overfor deg betyr ikke at alle kvinner vil ha en oppjålet douchbag som tror at han har overnaturlige krefter når det kommer til å forføre kvinner.

Jeg har blitt servert bullshit som ''Ååå, jeg kunne så fått deg til sengs hvis jeg ville, bare jeg oppfører meg sånn og sånn..'' - FEIL. Vil jeg ikke pule deg så kommer jeg ikke til å pule deg bare fordi du prøver å spille mind games med meg.

Word.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For noe load of crap.

Og den dagen dere blir drittlei av å henge med den snille gutten og finner ut at hver gang dere er ute med veninnegjengen på byen og blir sjekka opp av mye kjekkere bad boys, begynner dere å tenke at dere faktisk kan få tak i en kulere gutt enn den snille som sitter hjemme, BANG UTRO hore!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og den dagen dere blir drittlei av å henge med den snille gutten og finner ut at hver gang dere er ute med veninnegjengen på byen og blir sjekka opp av mye kjekkere bad boys, begynner dere å tenke at dere faktisk kan få tak i en kulere gutt enn den snille som sitter hjemme, BANG UTRO hore!

Du høres bitter ut. Det at du er borti ei kjerring som ønsker å bytte deg ut med ei annen ''badboy'' gjør det ikke slik at alle kvinner ønsker å gjøre det samme.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvordan kan du vite at alle jenter er slik når du ikke har møtt alle jenter? Feilslutning

Lenke til kommentar

For noe load of crap.

Typisk feilslutning at en alfa ikke er en snill gutt..

En alfahann er rett og slett den som er mest sosial ressursterk i den gruppen han befinner seg i.

Alle jentene i gruppen vil være mest generelt interessert i alfahannen. Dette betyr derimot ikke at noen av jentene vil være spesielt interessert i andre hanner i gruppen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ett spørsmål er skal kvinner ha menn? Noen kvinner er ikke selvstendige nok til å ha en mann så hva disse kvinnene skal med en mann er ikke godt å si. Kvinner vil vel trolig bare ha sex og forføre mannen så går kvinnen over til neste offer. Med ett slikt liberalt samfunn som vi har i dag så har det dessverre blitt slik :(

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tastaturet er klissete fra rester av en hard cola-rap tidligere på kvelden. Han sjekker sin falske nett-dating profil og konstaterer at ja, jentene vil bare ha det kjekke bildet han har stjålet fra en bekjent på facebook. En alpha-hann med tilsynelatende draget på det motsatte kjønn. Magi, tenker han: "Så godt drag vil jeg aldri ha" mumler han og slurker litt ekstra cola. "Problemet mitt er at jeg er snill. Disse jentene er utspekulerte og tenker bare på penger". Han nikker anerkjennende over sin nyfunnede åpenbaring. Han har endelig skjønt hva alle de andre har gått glipp av. Han ser nå verden klart og tydelig slik den er. Det som står mellom han og de ville skjønnhetene er de muskuløse skruppelløse menn. Menn som ikke forguder jentene på samme måte som han ville gjort! "Om de bare hadde gitt meg en sjanse. Men det vil de ikke, fordi de bare vil ha en stor penis. Min penis er ikke 25 centimenter lang engang. Sjangseløst. Fånyttes å i det hele tatt forsøke."

Han tar en ytterligere slurk cola og bestemmer seg i det stille for å finne meningsfeller blandt andre frustrerte menn. En slik krystallklar sannhet må formidles! Disse jentene tvinger frem monsteret. I praksis er han uten valg. For å endelig være nær den vakre jenta han har stirret på i butikken de siste ukene må han forandre alt ved seg selv. Ingenting holder. Han må ha muskler. Store, store muskler. Og penger. Og en slik careless fremtoning slik de ekte alfa-hannene på film har. Nei, det er like greit å bare gi opp. Ingen jenter vil noen gang like han. Det er egentlig samfunnets feil.

• Liker 5
Lenke til kommentar

For noe load of crap.

Dine antagelser om mine erfaringer er like dårlige som Nittutt. Jeg drar veldig lite til byen, og de gangene jeg har dratt så har jeg gjort det bedre enn andre. Jeg skrev heller ikke at en alphamann er en oppjålet douchbag. Og om han er det, så vil han holde det skjult for jentene han møter. Arroganse er ikke attraktivt. Alphanner kan absolutt være snille gutter, men de ender opp med å såre jenter fordi de har lyst på mer enn en jente.

Erfaringene kommer fra mine egne observasjoner og evolusjonspsykologi. La oss ta evolusjon først. Menn sitt oppdrag er å ha sex med så mange kvinner som mulig. Om en mann er i et langvarig forhold med en jente som han mener er en nier og en åtter kommer opp til han og har lyst til å ha sex med han, så vil de fleste menn føle ett drag til å ha sex med denne nye jenta. Men når de er ferdig med den nye jenta, så vil de tilbake til den gamle.

Derimot kvinner kan ikke ha sex med hvem som helst, fordi å ha sex vil ofte føre til fødsel. De prøver derimot å finne den beste mannen til å gjøre dem gravid, altså alphahannen og dereter trenger de sikkerhet for at noen skal hjelpe dem å ta vare på barnet etterpå, altså betamannen.

Iforholdtil mine egne erfaringer så har jeg sett at jenter blir veldig tiltrukket til de samme guttene. Du kan mene at dette er bare mine erfaringer, men kvinner jeg prater med som har funnet seg en snill ektemann sier det samme. De var også interesert i de attraktive guttene, men de forandret mening når de så oppførselen deres mot andre jenter. Jenter seg imellom prater også mye om de samme guttene. "Ola er jo bare såå kjekk" og så nikker de andre jentene med hodet. Det er f.eks. derfor jenter blir så ofte såret i forhold. De blir sammen med en av høystatusguttene, som bruker dem i noen dager/uker/måneder. Han vil fortelle dem hvor mye han elsker dem og bare dem. Om hun kjenner til hans tidligere historie så er hun overbevist om at hun har forandret han. Etterhvert så går han lei og ønsker seg en ny jente. Han slår opp eller er utro og sårer jenta.

Naturligvis er ikke alle jenter slik, men ikke alle gutter er like de heller.

Right, og hvordan overbeviser du seg selv at denne mannen er riktig? Du gjør hva som føles riktigø gjør du ikke. Det eneste en mann trenger å få deg til å føle, er at du dater en god mann og hvis du er som mange andre kvinner så vil du legge dine beskymringer til side.

Jeg tror absolutt at mange kvinner liker snille gutter, altså snille gutter som er rimelig gode til å tiltrekke kvinner. Men du liker å ha en slik mann i et forhold. Hva om du bare var ute etter sex. Ville du gått for snille gutter da? Eller ville du ha gått for mannen som får deg til å føle perfekt.

Det er hva jeg skrev. Hvis sex ikke er liberalisert, da må hver kvinne finne seg en mann. Ergo, 20% av menn kan ikke ha sex med 80% av damene. Men om sex er veldig liberalisert om man er bare ute etter korte forhold eller one night stands. Da vil 20% av menn ha sex med 80% av damene. Det er på grunn av at menn uansett status er villig til å ha sex med de fleste kvinner, mens kvinner ser etter den rette.

Lenke til kommentar

Dine antagelser om mine erfaringer er like dårlige som Nittutt. Jeg drar veldig lite til byen, og de gangene jeg har dratt så har jeg gjort det bedre enn andre. Jeg skrev heller ikke at en alphamann er en oppjålet douchbag. Og om han er det, så vil han holde det skjult for jentene han møter. Arroganse er ikke attraktivt. Alphanner kan absolutt være snille gutter, men de ender opp med å såre jenter fordi de har lyst på mer enn en jente.

Erfaringene kommer fra mine egne observasjoner og evolusjonspsykologi. La oss ta evolusjon først. Menn sitt oppdrag er å ha sex med så mange kvinner som mulig. Om en mann er i et langvarig forhold med en jente som han mener er en nier og en åtter kommer opp til han og har lyst til å ha sex med han, så vil de fleste menn føle ett drag til å ha sex med denne nye jenta. Men når de er ferdig med den nye jenta, så vil de tilbake til den gamle.

Derimot kvinner kan ikke ha sex med hvem som helst, fordi å ha sex vil ofte føre til fødsel. De prøver derimot å finne den beste mannen til å gjøre dem gravid, altså alphahannen og dereter trenger de sikkerhet for at noen skal hjelpe dem å ta vare på barnet etterpå, altså betamannen.

Iforholdtil mine egne erfaringer så har jeg sett at jenter blir veldig tiltrukket til de samme guttene. Du kan mene at dette er bare mine erfaringer, men kvinner jeg prater med som har funnet seg en snill ektemann sier det samme. De var også interesert i de attraktive guttene, men de forandret mening når de så oppførselen deres mot andre jenter. Jenter seg imellom prater også mye om de samme guttene. "Ola er jo bare såå kjekk" og så nikker de andre jentene med hodet. Det er f.eks. derfor jenter blir så ofte såret i forhold. De blir sammen med en av høystatusguttene, som bruker dem i noen dager/uker/måneder. Han vil fortelle dem hvor mye han elsker dem og bare dem. Om hun kjenner til hans tidligere historie så er hun overbevist om at hun har forandret han. Etterhvert så går han lei og ønsker seg en ny jente. Han slår opp eller er utro og sårer jenta.

Naturligvis er ikke alle jenter slik, men ikke alle gutter er like de heller.

Da er mer snakk om menn som regelrett lurer jenter til å være hans personlige puledokke for en stund, det betyr ikke at kvinner ønsker å være med alphamannen.

Right, og hvordan overbeviser du seg selv at denne mannen er riktig? Du gjør hva som føles riktigø gjør du ikke. Det eneste en mann trenger å få deg til å føle, er at du dater en god mann og hvis du er som mange andre kvinner så vil du legge dine beskymringer til side.

Jeg tror absolutt at mange kvinner liker snille gutter, altså snille gutter som er rimelig gode til å tiltrekke kvinner. Men du liker å ha en slik mann i et forhold. Hva om du bare var ute etter sex. Ville du gått for snille gutter da? Eller ville du ha gått for mannen som får deg til å føle perfekt.

Det er hva jeg skrev. Hvis sex ikke er liberalisert, da må hver kvinne finne seg en mann. Ergo, 20% av menn kan ikke ha sex med 80% av damene. Men om sex er veldig liberalisert om man er bare ute etter korte forhold eller one night stands. Da vil 20% av menn ha sex med 80% av damene. Det er på grunn av at menn uansett status er villig til å ha sex med de fleste kvinner, mens kvinner ser etter den rette.

Så du påstår at menn er mer villige til å ha sex med hvemsomhelst? Jeg kjøper ikke den helt dessverre. Biologi eller ei, vi har utviklet oss til å kunne ha høyere standard enn ''der det er mus må det pules'', på samme måte som kvinner har fått mer frihet til å kunne velge hvem de ønsker å være sammen med, om så det er snakk om resten av deres liv eller bare for en natt.

Lenke til kommentar

Da er mer snakk om menn som regelrett lurer jenter til å være hans personlige puledokke for en stund, det betyr ikke at kvinner ønsker å være med alphamannen.

Nei, det er det ikke. Du kritiserte min bruk av alphahanner, fordi du mener at majoriteten av jenter går ikke etter alphahannen. Men min definisjon av alplhamannen er ikke menn som lurer jenter til å være hans personlige puledokke.

Min definisjon er populære menn som vet hvordan man skal få folk til å se opp til han og hvordan tiltrekke jenter.

Så du påstår at menn er mer villige til å ha sex med hvemsomhelst? Jeg kjøper ikke den helt dessverre. Biologi eller ei, vi har utviklet oss til å kunne ha høyere standard enn ''der det er mus må det pules'', på samme måte som kvinner har fått mer frihet til å kunne velge hvem de ønsker å være sammen med, om så det er snakk om resten av deres liv eller bare for en natt.

Nei, vi har ikke utviklet oss til å bli en helt annen rase, Menn er forsatt menn og kvinner er forsatt kvinner. Evolusjonen påvirkning er dempet, ikke fjernet.

Ja, menn er absolutt mer villig til å ha sex med hvemsomhelst. Det tror jeg de fleste kvinner og menn kan underskive på. At menn hele tiden tenker på sex er ikke et utrykk som kom ut av løse luften. Det er en grunn til at menn kjøper sex, mens kvinner nesten aldri kjøper sex.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hva skal menn med kvinner er vel rett tittel. Er man en beta eller en "good guy" vet alle at kvinner blir lei av de etter hvert og ender opp med å finne seg en alpha aka "bad guy". http://youtu.be/6WKDDwDhcjA Dette og alle hidden cam filmene kan vel nesten regnes som studie på hvor lett det er å manipulere kvinner og hvordan women logic(som er ikkeeksisterende) fungerer.

Men når den biologiske klokka begyner å ringe vil kvinner flest finne seg en beta til å ta vare på barnet som nevnt. Da må betaen ta regninga for alt horeriet kvinnen har drevet med de siste 15-20 årene. Anonym poster: f9364bb7a193c84ac16608e3eb63d322

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du virker å forsøke å argumentere det at kvinner har en standard, og at dette er en dårlig ting fordi mange a) blir såret, og b) det blir ikke mange avkom av det. To veldig dårlige argumenter.

Videre tar du deg tid til å veldig klart rangere alphamannen og betamannen utifra deres evne til å opprettholde et stabilt forhold:

"Derimot kvinner kan ikke ha sex med hvem som helst, fordi å ha sex vil ofte føre til fødsel. De prøver derimot å finne den beste mannen til å gjøre dem gravid, altså alphahannen og dereter trenger de sikkerhet for at noen skal hjelpe dem å ta vare på barnet etterpå, altså betamannen."

På ene siden forsøker du å argumentere at alphamannen ikke nødvendigvis er værre for en kvinne, ref. din debatt med buffy her, og på andre side forsøker du å argumentere at alphamannen nødvendigvis er værre for kvinnen. Hva er egentlig det store problemet her? At en type menn, som du velger å kalle "alphamenn" drar flere damer enn andre menn? Det er fordi de later til å ha bedre kvaliteter, og det er da ikke store mysteriet.

Det er to faktorer som virker viktigere her enn andre "åååe de velger feil hele tiden"-argumenter:

1. Om du studerer kvinner som lettere er "løs", eller lettere lar seg falle for alphamenn, eller menn i det hele tatt, så har du selv en lav standard.

2. Om en kvinne ikke finner deg attraktiv, så er det fordi de har en høyere, eller i det minste en annen standard.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du virker å forsøke å argumentere det at kvinner har en standard, og at dette er en dårlig ting fordi mange a) blir såret, og b) det blir ikke mange avkom av det. To veldig dårlige argumenter.

Og hvor skrev jeg at det er et problem at kvinner har en standard. Eller var det bare noe du fant på?

Hva jeg skrev var et problem er løs seksualmoral. Og at folk blir mindre lykkelige og vi får ikke nok barn er faktisk veldig gode argumenter. Hvordan forventer du at et samfunn skal fungere om vi ikke får nok barn?

Videre tar du deg tid til å veldig klart rangere alphamannen og betamannen utifra deres evne til å opprettholde et stabilt forhold:

"Derimot kvinner kan ikke ha sex med hvem som helst, fordi å ha sex vil ofte føre til fødsel. De prøver derimot å finne den beste mannen til å gjøre dem gravid, altså alphahannen og dereter trenger de sikkerhet for at noen skal hjelpe dem å ta vare på barnet etterpå, altså betamannen."

På ene siden forsøker du å argumentere at alphamannen ikke nødvendigvis er værre for en kvinne, ref. din debatt med buffy her, og på andre side forsøker du å argumentere at alphamannen nødvendigvis er værre for kvinnen. Hva er egentlig det store problemet her? At en type menn, som du velger å kalle "alphamenn" drar flere damer enn andre menn? Det er fordi de later til å ha bedre kvaliteter, og det er da ikke store mysteriet.

Her er det opplagt en manglende evne til å forstå analyser. Jeg foreslår at du holder deg unna slik argumentasjon før du klarer å tenke litt dypere og forstå andres argumenter. Jeg sier ikke dette for å være slem, men fordi du ikke klarer å forstå hva jeg vil frem til, og dereter finner på en forklaring som du synes gir mening etter hva slags person du mener jeg er.

I avsnittet jeg skrev, må du skille mellom to forskjellige forhold. Vi har korte forhold og vi har langvarige forhold. For langvarige forhold så ser de fleste kvinner etter betamannen. For kortvarige forhold eller one night stands så ser de fleste kvinner etter alphamannen. Jeg har ikke sagt noe om hvem som jeg mener er best. Det var alt jeg skrev i det innlegget som du siterte.

Det er to faktorer som virker viktigere her enn andre "åååe de velger feil hele tiden"-argumenter:

1. Om du studerer kvinner som lettere er "løs", eller lettere lar seg falle for alphamenn, eller menn i det hele tatt, så har du selv en lav standard.

2. Om en kvinne ikke finner deg attraktiv, så er det fordi de har en høyere, eller i det minste en annen standard.

1. Beklager, det punktet gir ingen mening. Lav standard i hva?

2. Og? Hva er du vil frem til?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...