cyvey Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hei skal da kjøpe min første stasjonær og kommer til å bruke denne til "gaming" Budsjettet er 9000kr som sagt i overskirften. eneste jeg har bestemt meg for er intel core i5 3.4gh 3. generasjon Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Bygge sjølv reknar eg med!?! Skal du ha ALT, skjerm mus tastatur osv. Eller kun maskina for 9K? i5-3570k må du ha ja;-) +7970ghz, med mindre du er blod nvidia fan. Minst 8gb 1600mhz cl9, men vil anbefale 16gb. z77 hovudkort. minst 1tb hdd, helst 2tb. ssd vist du får råd. er ikkje dødsviktig på gaming pc, kan kjøpes i etterkant;-) Kan godt lage en liste frå dustinhome til deg, siden eg anbefaler d forran komplett;-) Endret 6. januar 2013 av bystØL Lenke til kommentar
cyvey Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Bygge sjølv reknar eg med!?! Skal du ha ALT, skjerm mus tastatur osv. Eller kun maskina for 9K? i5-3570k må du ha ja;-) +7970ghz, med mindre du er blod nvidia fan. Minst 8gb 1600mhz cl9, men vil anbefale 16gb. z77 hovudkort. minst 1tb hdd, helst 2tb. ssd vist du får råd. er ikkje dødsviktig på gaming pc, kan kjøpes i etterkant;-) Kan godt lage en liste frå dustinhome til deg, siden eg anbefaler d forran komplett;-) Hadde vert fint med en handle liste ja. skal bare ha maskinen har sett på dette skjermkortet http://www.dustinhome.no/product/5010657974/gigabyte-radeon-hd7970-ghz-edition-oc-3gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/litt stiv pris til mitt budsjett kanskje?? Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 dette hadde eg glømt! berre maskin til 9K, da får du ein virkelig god ein! og du må uten tvil ha med eit 7970ghz:) det einaste som koster en del er jo skjermkort til ca 3000 og prosessor til ca 1600, resten er under 1000,-. dette gjelder i "vanlige" oppsett da... her har eg satt sammen noen komponenter til deg! veldig gode, alt fungerer i lag og dette er noe eg kunne kjøpt sjølv:) en god del her er på "kampanje", så pris kan forandre seg når dei begynner å gå ut. 13.01 forsvinenr noe av d:/ fazer98 - 9K.bmp eg har ikkje lagt inn kabinett, det er ofte best å velge sjølv etter ka du liker! men kan alltids anbefale noen; CollerMaster haf og Storm, Corsair Carbide og Obsidian og FractalDesign R4. personlige favoritter er Storm og Obsidian. med d msi kortet og 3570K kan du ved hjelp av auto overklokkingsfunksjonen "OC Genie" opnå god overklokk uten å kunne noe:D kan også hende at å kjøpe ein ny prosessorkjøler ila ikkje så lenge kan være greit. dei største Noctua og Corsair Hydro serien anbefaler eg då. lykke til, og bare å spørre vist d er noe! 1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Mitt tips: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1483468 Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Sjekk Komplett salg ka salg......? CM Storm Trooper på tilbud du meiner da eller? Mitt tips: http://www.diskusjon...owtopic=1483468 den var ik dum fflex! Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 ka salg......? CM Storm Trooper på tilbud du meiner da eller? den var ik dum fflex! noen ganger er det best og vente på salg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Du vil nok få deg en knakende bra Stasjonær for de pengene der ja! Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 noen ganger er det best og vente på salg Du får ikke så bra salg, at du får mer for pengene enn denne. Bystøl: Veldig bra oppsett der!! Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Bystøl: Veldig bra oppsett der!! takk takk er jo på kampanje ca halvparten av komponentene der også! kor stort avslaget på kvar enkelt del er, kan heller diskuteres:p men alt hjelper! 1 Lenke til kommentar
cyvey Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Takk for svar, God hjelp! men av kabinetter er det noen spesielle å anbefale? Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Takk for svar, God hjelp! men av kabinetter er det noen spesielle å anbefale? Som nevnt over, FractalDesign R4. Godt priset og gode egenskaper Lenke til kommentar
cyvey Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Men føler ikke at man får helt "Gaming" looken med R4 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) "Gaming" looken vokser du fra deg. Stilrent er stilrent for en grunn. Gode kabinetter kan du ha i årevis og det er kiipt å sitte med ett "gamer" kabinett når man har vokst litt i smaken Endret 8. januar 2013 av MrLee Lenke til kommentar
comadore Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Takk for svar, God hjelp! men av kabinetter er det noen spesielle å anbefale? Men føler ikke at man får helt "Gaming" looken med R4 Hei Fazer98! Gikk selv for "corsair carbide 500R" hvit edition Søk på youtube, så får du se LED lys etc.. 500R får du til ca samme pris som R4! MEN du får et av de beste kabinettene når det gjelder standard kjøling, litt mindre støydemping enn R4, men du får mye igjen for kjølingen(med mindre du skal innstallere mye kjøling selv)! Just a tip Testen: http://www.hardware.no/artikler/corsair_carbide_500r/103316/5 Lenke til kommentar
Harald96 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Kjøp komplett vinter-gamer pc'en, den er sykt bra i forhold til prisen Lenke til kommentar
cyvey Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Hvordan er det med plass i R4? skal kjøpe vannkjøling og ha dette skjermkortet Nok plass? Lenke til kommentar
Hurlumhej Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=hXFsoLzSyBo Endret 9. januar 2013 av Hurlumhej Lenke til kommentar
cyvey Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Bør jeg legge på noen ekstra vifter da det bare er to fra før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå