Gå til innhold

BK: Orbs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at det ikke er støv på frontelementet. Det er støv i luften som er opplyst av blitsen på kameraet.

Grunnen til at "fotografer" ikke er plaget med det er at lysstyrken faller med kvadratet at avstanden fra lyskilden. Det vil si at effekten oppstår på kameraer der blitsen er nært frontelementet. Refleksene blir også mer intense når man har en liten sensor som kompaktkameraer ofte har. Hvis du snakker med noen som driver med mye fotografering så vil personen ha et kamera som er konstruert slik at støvpartikler sjelden er synlig på bilder.

Denne hypotesen er lett å teste, ta bilder med blits i dårlig lys mot en mørk bakgrunn, rist på noen støvete plagg over kameraet og ta nye bilder og sammenlign bildene.

Denne forklaringen er i hovedsak ment for de som måtte havne her ved hjelp av en søkemotor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vet at det ikke er støv på frontelementet. Det er støv i luften som er opplyst av blitsen på kameraet.

Grunnen til at "fotografer" ikke er plaget med det er at lysstyrken faller med kvadratet at avstanden fra lyskilden. Det vil si at effekten oppstår på kameraer der blitsen er nært frontelementet. Refleksene blir også mer intense når man har en liten sensor som kompaktkameraer ofte har. Hvis du snakker med noen som driver med mye fotografering så vil personen ha et kamera som er konstruert slik at støvpartikler sjelden er synlig på bilder.

Denne hypotesen er lett å teste, ta bilder med blits i dårlig lys mot en mørk bakgrunn, rist på noen støvete plagg over kameraet og ta nye bilder og sammenlign bildene.

Denne forklaringen er i hovedsak ment for de som måtte havne her ved hjelp av en søkemotor.

Beklager å måtte si det,men er såkalte profesjonelle fotografer dumme? Usedvanlig oppfinnsomme i svar i og rundt grøten,og igjen støvteorier..gode gud jeg må ha enorme støvpartikkler flyende rundt i rommene mine..Orbsene faktisk flyr rundt i huset,med fantastiske dupper,u-formasjoner etc..Blant annet ser man det med mobilfoto med blitz, der tregheten i oppladinga i fargespektret i blitzen fanger Orbs i noen sekunder der de flyr i rundt..Og så Profesjonell som JEG er så har jeg prøvd alt innen støvpartikkler for å få fram samme effekten men akk..murpuss,glimmer,fotsåle,sand,hår..Så hvorfor er det plutselig ikke "støv" sekunder etter et nytt bilde tatt, og hvorfor er de runde,se på støvpartikkel under mikroskop..er de runde? Jeg har sett fotografer hylskrike av frustrasjon når de blir motsagt og forklart på en logisk måte og med alle støvteoriene som jeg har bevist ikke fungerer..:)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...