haabe Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg kjøpte meg ny TV på romjulssalget. Denne hadde innebygd dvb-s-dekoder, og jeg fant ut at jeg skulle droppe den tilårskomne HD-dekoderen min, og kjøpe en cam til dekoderen i TV'en. På forhånd undersøkte jeg med Canal Digital (CD) sin kundeservice, både via kontaktskjemaet deres og via Facebook, om det var noen spesielle rutiner som gjaldt ved kjøp av cam, men fikk beskjed av CD om at det var bare å handle hos nærmeste forhandler. Jeg dro derfor til Expert-butikken jeg hadde handlet TV'en hos for å kjøpe cam. Det var ikke så enkelt som CD påstod. De måtte ha både kundenummer og kortnummer for å få registrert cam'en hos CD. Jeg hadde bare kundenummeret. Expert-selgeren sa at det var ikke noe stort problem, jeg kunne bare ta kontakt med CD og gi dem serienummeret på cam'en, så ville registreringen gå greit. Som sagt, så gjort. Jeg sendte CD en e-post hvor jeg forklarte hendelsesforløpet og sendte med både serienummeret og pairing-id'en til cam'en. Til svar fikk jeg at de ikke hadde registrert noen enhet, og at det kunne ta opptil tre virkedager (typisk standarsvar). Og så å su alle kanalene var kodet, så det eneste skjermbildet jeg fikk på TV'en var "Forvrengt signal". Etter tre virkedager ringte jeg opp CD for å finnebut av hvorfor de fremdeles ikke hadde paret kort og cam. Svaret jeg fikk var at de fremdeles ikke hadde mottatt kontrakt fra forhandler. Løsningen fra Expert-selgeren var altså ikke verdt noe... Reisen gikk så tilbake til Expert-butikken, og noe forundret hjalp den samme selgeren som solgte meg cam'en å registrere den hos CD - for nå hadde jeg med kortnummeret også. Jeg fikk også en kvittering fra ham på e-post om at jobben var gjort. Denne videresendte jeg sporenstreks til CD med et ønske om å kunne få sett TV samme ettermiddag. Men ettermiddagen kom, og "Forvrengt signal"-meldingen bestod. Jeg ringte opp CDs supportavdeling på nytt, og etter litt fram og tilbake fikk jeg bekreftet at de hadde mottatt kontrakten fra forhandleren. Vedkommende sa også at han skulle gi tilbakemelding om når cam og kort var forventet paret. Senere på kvelden mottok jeg e-post fra CD. Det var svar på e-posten min fra samme formiddag - den med kvitteringen fra Expert. Der stod det at de ikke hadde mottatt noen kontrakt, stikk i strid med hva jeg hadde fått opplyst tidligere. Jeg svarte noe irritert at det var ikke i samsvar med hva jeg hadde fått opplyst per telefon, hvorpå CD repliserer med en standard-frase. Jeg ble selvfølgelig ikke mindre irritert, og ramset opp fem punkt til dem: 1. Jeg har fått bekreftet at dere har mottatt kontrakten per telefon. 2. Dere har også fått en kopi av kontrakten som vedlegg per e-post fra meg. 3. Dere har så å si bare gitt meg standardsvar siden jeg henvendte meg første gang. 4. Vedkommende jeg snakket med i går, og som bekreftet at dere har mottatt kontrakten, skulle komme tilbake med mer informasjon om dere fikk registrert cam i løpet av helga. 5. Jeg har også gitt dere pairing number og serial number til cam'en, så dere har ingen unnskyldninger. Hvorpå de svarer at vedkommende som bekreftet at kontrakten var mottatt, skulle ta kontakt igjen. Nå har det gått ei uke siden jeg kjøpte cam'en i henhold til de retningslinjene jeg fikk fra CD, og jeg har fremdeles ikke mulighet til å se TV. Kundeservicen opplever jeg som uovermåtelig arrogant. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
haabe Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg kommer fremdeles ingen vei med Canal Digital. Noen som vet hvem i CD jeg kan sende en klage til? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Føler med deg, men har dessverre ingen løsning å komme med. Ett råd kan jeg imidlertid gi deg dersom CD sin kabel / parabolsupport er i nærheten av internettbiten deres; bare stå på. Jeg var uten nett i over to måneder sammenhengende når kabelmodemet vi hadde gikk i frø. Hver eneste gang jeg ringte så måtte jeg gå gjennom den urtette feiløkingsrutinen med å koble fra min trådløse router, koble til min PC, slå av modem etc.Først etter å ha vært i kontakt med dem 6-7 ganger fant de ut at de kanskje skulle bytte modemet. -KJ 1 Lenke til kommentar
haabe Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Takk for omtanken, jevel. Fikk omsider paret kort og cam i kveld - 10 dager etter at jeg kjøpte cam'en. Det hjelper visst å bli irritert. Dessverre. Ble oppringt av ei fra kundeservice som var svært så forståelsesfull og imøtekommende i dag. Synd det skulle ta så lang tid før jeg ble møtt med såpass til forståelse. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå