Jespersen90 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hei. Vurdererr å skaffe meg en større skjerm. Hadde det vært mulig å koble til en stasjonær skjerm via hdmi (eller noen andre kabler) til min bærbare pc også jobbet ved å se på den stasjonære skjermen? Eller ville skjermen på min bærbare bare vært i veien da (pga at jeg jo ikke trenger den)? Noen som har noen god løsning på dette? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Fullt ut mulig. Det er akkurat det mange bedrifter gjør - bare at de kjører "docking" løsning for å det litt enklere. Men dersom du har 2 usb utganger på laptopen, kobler du bar til en ekstern skjerm (som du sier) et usb tastatur og en usb mus - så har du en komplett arbeidstasjon. Når du skal ut på tur, bare napper du ut de 3 ledningene. Men det forutsetter jo at laptop'en din har disse utgangene (hdmi (ev vga/dvi) og et par usb). Dersom jeg misforstod deg, så går det også an og bruke 1 ekstern og laptopskjerm samtidig, slik at du har dual monitor opplegg. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Du kan klappe sammen laptopen og bruke kun den eksterne skjermen, er bare å gå på strøminnstillinger og velge at ingenting skal sje når du lukker lokket. Endret 6. januar 2013 av TMB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Det krever selvsagt at du har eksternt tastatur og mus. På jobben kjører jeg to eksterne skjermer fra docking, og bruker laptopskjermen i tillegg når jeg trenger tre. Lenke til kommentar
Jespersen90 Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Fullt ut mulig. Det er akkurat det mange bedrifter gjør - bare at de kjører "docking" løsning for å det litt enklere. Men dersom du har 2 usb utganger på laptopen, kobler du bar til en ekstern skjerm (som du sier) et usb tastatur og en usb mus - så har du en komplett arbeidstasjon. Når du skal ut på tur, bare napper du ut de 3 ledningene. Det var akkurat det som jeg tenkte på. Kan jeg f.eks kjøpe en tv skjerm da så lenge jeg bare kobler til HDMI. Prøvde å søke på "usb tastatur" på elkjop.no, men fikk ikke opp så mye da. Hvor kan jeg få tak i et sånt usb tastatur? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 HDMI fungerer fint mellom PC og TV. Du kan også sjekke ut Logitech sine trådløse tastaturer og mus. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Om du bor i nærheten av en Elkjøp eller lignende får du alt du trenger der. Ta med den bærbare om du er usikker på hvilke koblinger du har så vet du at du får riktige løsninger. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Det var akkurat det som jeg tenkte på. Kan jeg f.eks kjøpe en tv skjerm da så lenge jeg bare kobler til HDMI. Prøvde å søke på "usb tastatur" på elkjop.no, men fikk ikke opp så mye da. Hvor kan jeg få tak i et sånt usb tastatur? så og si alle tastaturer du kjøper nå for tiden er usb-tastaturer.med andre ord: finn et tastatur du liker, og det er mest sannsynlig et usb-tastatur Endret 6. januar 2013 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Det var akkurat det som jeg tenkte på. Kan jeg f.eks kjøpe en tv skjerm da så lenge jeg bare kobler til HDMI. Prøvde å søke på "usb tastatur" på elkjop.no, men fikk ikke opp så mye da. Hvor kan jeg få tak i et sånt usb tastatur? Det skal godt gjøres å få et tastatur som ikke er usb i dag. Så dersom du har en butikk nærheten så får du nok både mus og tastatur. Hvis ikke så er det bare å bestille på komplett, der har de tastatur i alle fasonger og prisklasser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå