V?rbris Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Ja, som dere fort skjønner gjelder dette innlegget innvandring. Som emnetittelen heter - Norge mitt / vært kjære Afrika Kan det være en grunn for ett slikt utsagn? Kan man snart kalle Oslo for Gaza? Kristansand for vestbredden? Nå har ikke disse to opprinnelige steder noe med Afrika å gjøre, men allikevel. Eller bør Oslo kalles for lille-Somalia? Nå sies det fra venstresiden at kultur beriker - også fremmed - kan være enig i dette til ett vist punkt. Men med mere fremmed kultur ville ikke stedsnavn også bli innbefattet av dette? Muslimske navn, eller Afrikanske navn på steder og lokalisasjoner? F.eks. Allah,s gate, eventuelt Swazi-land på ett område. I gitt eksempel kan jo Ruhollah Khomeini plass, bli brukt på slike steder hvor mange muslimer har tilhold. Burde det ikke være ganske så innlysende? For å si det slik: Innvandrere blir jo ikke formaterte som en datadisk når de kommer til landet. Selv om enkelte politikerne gjerne kunne tenkt seg å "formatere" oss opprinnelige Norske innbyggere. Dette gjelder vel de fleste politikere vil jeg tro.... Man har jo en fortid de fleste av dem på godt og vondt - innvandrerne altså. Forsåvidt gjelder dette sikkert også våre politikere... Fremtiden vil vise - er redd for at uansett hvordan det går, så får de innvandrer kritiske skylden for alt galt. Mens de som er for stor innvandring glanser i seg i solen av det som går bra, hvis noe vil ende bra i det hele tatt. Er jo nok av syndebukker å ta av for venstresiden, inkludert Venstre, Høyre, Sp og KRF. Endret 6. januar 2013 av Vårbris 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 1. Få frem et poeng. Vi har nok av "norge for nordmenn"-tråder. 2. Formater teksten din skikkelig. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Ja, som dere fort skjønner gjelder dette innlegget innvandring. Nuvel, men hva så - er dette begynnelsen på noe annet enn de andre innvandrerfiendtlige trådene - og i så fall, hva da? Endret 6. januar 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Avsluttet du nachspillet med ett lite debattinnlegg? 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Interessant Youtube klipp om muslimsk demografi. http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU Tror denne videoen har noenlunde samme budskap. Selv syntes jeg videoen var svært interessant da den kom ut, jeg benyttet noe tid til å sjekke diverse fakta og fant selv ut at fruktbarheten blant innvandrere er langt høyere enn den fra nordmenn. Så har vi jo denne studien fra SSB (I 2040 vil nesten halvparten av Oslos befolkning ha innvandrerbakgrunn) Mye kan sies om innvandring, selv er jeg under den tro at det er for sent å gjøre noe nå, vi har allerede så stor innvandrerbefolkning at dem som ønsker et land med hovedsaklig nordmenn, gjør lurt i å flytte til Island hvor de er mer kritiske på innvandringen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Tror denne videoen har noenlunde samme budskap. Selv syntes jeg videoen var svært interessant da den kom ut, jeg benyttet noe tid til å sjekke diverse fakta og fant selv ut at fruktbarheten blant innvandrere er langt høyere enn den fra nordmenn. Og jeg svarer som jeg alltid gjør: Nei. Voksne innvandrere har tilnærmet de fruktbarhetstall som er vanlige i hjemlandet. Innvandrere som kommer til Norge som barn har langt lavere tall, og innvandrere som er født i Norge har fruktbarhetstall som tilsvarer befolkningen som helhet. Geir Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Selv om det er delvis korrekt som du sier, stemmer det ikke helt overrens med denne rapporten fra SSB. Annengenerasjons-innvandrere har en demografi som avhenger sterkt av integrering for å likestilles den norske. Selv om de er integrert, har de likevel en høyere fruktbarhet enn etnisk norske. (følgende var ikke annengenerasjon) 4.2. Andel barn med to innvandrerforeldre Fordi vi i innvandrerframskrivningen bare beregner framtidige tall for norskfødte barn av to innvandrerforeldre, må innvandrerkvinnenes fødselstall reduseres i henhold til dette. For å gi framtidige anslag for den andelen av innvandrerkvinnenes barn som også har en innvandret far, har vi sett på folkeregisterets opplysninger om dette blant fødte i hvert av årene 1990-2010 og for hver av gruppene etter landbakgrunn. Andelen var lenge ganske lav for begge de to gruppene som hovedsakelig har bakgrunn i Europa. Særlig var den lav blant vesteuropeiske kvinner, der en betydelig andel har flyttet til Norge på grunn av ekteskap med norske menn. På 2000-tallet har det vært en økning for begge gruppene, trolig på grunn av økt arbeidsinnvandring av par og av kvinners familiegjenforening med arbeidsinnvandrer. Selv om dette er mest uttalt for den østeuropeiske gruppen, legges det til grunn i framskrivningen at det gjelder i begge grupper og at andelene vil fortsette å være høyere enn de var for noen år siden. Ref. s19, s20 (http://www.ssb.no/em...rapp_201211.pdf) Endret 7. januar 2013 av Notelitten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå