Helene01 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hei, Jeg har ikke helt skjønt skjermlåsen. Når skjermlåsen er på klarer jeg fint å åpne telefonen, men ligger telefonen en halvtimes tid uten at jeg bruker den virker det som den skrur seg av. Jeg må trykke strømtasten inn lenge og låse opp simkortet. Noen som kan hjelpe meg? Plutselig er telefonen skrudd av uten at jeg vet det og jeg mottar jo da verken sms, telefon, mail. Det er sikkert jeg som ikke har klart å velge riktig på innstllinger men vet ikke hvilke innstillinger som er relevante. Skjermlås: huket av for stryke lås, gjør mønsteret synlig, skjermen blir låst 5 minutter etter at skjermen slår seg av automatisk Skjermlåsalternativer: krusningsmønster og vis hjelpetekst på skjermlås. Funksjoner:hurtigtilgang til kamera, Og Kontaktene mine er et salig kaos. Har samme person 5-6 ganger i telefonlisten. Har forsøkt å synkronisere. Hadde HTC før og da var det bare å si ja til å koble kontakter. Om noen har noen råd eller erfaringer med modellen tas det imot med stor takk. Så ny telefon ble ikke så enkelt likevel, sikkert fordi Samsung er et helt nytt merke for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Kalles Sleep of Death, og er et utbredt problem blandt Android-enheter generelt. Dog er det vansligvis noen som skjer innimellom, ikke hver eneste gang den har ligget en stund. Mobilen jeg har nå og tableten jeg nettop solgte har kanskje hatt SoD 5-10 ganger tilsammen på et år. Du kan prøve å oppdatere den hvis det finnes noen ny software-utgave, hvis ikke er det tilbake til forhandler. Du bør forøvrig prøve å få hevet kjøpet eller byttet i en annen mobil om du klarer det i løpet av reklamasjonsprosessen, da S III Mini er et dårlig mobilvalg. Den skal i utgangspunktet være et billigere alternativ til S III, men problemet er at den er dårligere enn den gamle S II, selv om den koster mer. Endret 7. januar 2013 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Helene01 Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Tusen takk for svar. Den slår seg stadig oftere av. I går rakk jeg knapt å skru den på før den slo seg av igjen.. Har prøvd å oppdatere men den har visst nyeste oppdatering. Ettersom jeg valgte collect@store regnes det visst som butikkjøp og jeg har ikke toukersangrefristen jeg trodde jeg hadde. Tviler på at jeg får hevet kjøpet men håper at jeg kan bytte den til S II. Tusen takk for gode råd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Elkjøp opererer da med 30 dagers retur uansett? Lenke til kommentar
Helene01 Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Ikke på mobiltelefoner dessverre. Men jeg har emballasje og alt, har ikke åpnet headsettet engang. Det eneste jeg har kastet er bruksanvisningene som ikke var på norsk. Jeg tar med alt til butikken og hører med dem. Har veldig god erfaring med Elkjøp, de har flere ganger gjort mye mer enn de er lovpålagt og strukket seg langt. Får håpe det gjelder nå også. "30 dagers returrett gjelder dessverre ikke på mobiltelefoner, uavhengig av om den er kjøpt med abonnement eller uten. Ta likevel gjerne turen innom butikken der du kjøpte telefonen og hør med betjeningen om dere kan komme frem til en løsning. Men som sagt er det i utgangspunktet ingen bytterett på mobiler. Unntaket er hvis mobilen er kjøpt i vår nettbutikk og ble sendt hjem til deg pr. post. Da har du en lovpålagt 14 dagers angrerett, hvor du har mulighet til å returnere et produkt. Man har mulighet til å ta opp produktet og teste det veldig kort, men man kan ikke "ta i bruk produktet som sitt eget". Hvis du vil benytte deg av angreretten fyller du ut angrerettskjemaet som du mottok enten på mail eller i esken, og returnerer telefonen pr. post." Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Her er det jo snakk om en feil ut av boksen, så da har du i det minste krav på at det fikses, og mange butikker vil nok sende med deg en ny S III mini. Å få byttet den i en S II er kanskje verre. For ordens skyld, her er en sammelikning som forklarer hvorfor jeg mener S II er bedre: http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5033&idPhone2=3621 Annet enn et hakk høyere Bluetooth-versjon og NFC (om din har det) er det ikke mye S III mini har å skryte med. Lenke til kommentar
Helene01 Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Ja, det går jo på reklamasjonen og har ikke så stor tro på at jeg får byttet, men verdt et forsøk. Takk for linken - helt enig i at S II virker bedre. Har du noen synspunkter på S II og S III? S III er i dyreste laget av hva jeg egentlig vil betale for en telefon men det er kanskje lettere å få butikken med på å bytte mot S III. Bruker telefonen mest til å ringe, sms, mail, bilder, musikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Den er raskere, har NFC, og større skjerm med høyere oppløsning. Kameraet er vel også en smule bedre. Alt blir litt bedre, selv om du ikke nødvendigvis får noen nye funksjoner (med unntak av NFC). Gitt en pris på S III mini til 2500 og S III til 3500, ville jeg dog gått for S III. Lenke til kommentar
Helene01 Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Takk, da er det bare å dra til butikken å håpe det beste. Tusen takk for veldig gode råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå