crazylazyboy Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Hei Jeg har soverom på loftet (3. etasje), et rom som etter min mening er alt for varmt. Med vinduet på fullt gap nå med 4-5 minusgrader ute får jeg temperaturen maks ned på 18 grader om jeg er heldig. Rommet er godt isolert, men varme strømmer opp nedenfra gjennom dørsprekker etc... Det er rett og slett så varmt at det går utover søvnen min, orker ikke tenke på sommeren engang. Jeg har sovet på kaldt rom hele livet noe som aldri har vært problem før jeg flytta opp på dette akkurat ferdigstilte rommet. Jeg skulle gjerne hatt mulighetten til å få temperaturen ned til 15-16 grader året rundt. Så det er sikkert flere alternativer, men hva tror dere er det greieste, billigste og helst ganske stillegående som kan gjøre nytte for seg? Må jeg kjøpe en varmepumpe/aircondition eller finnes det gode vifter etc..? Takk for svar Lenke til kommentar
War Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Vifte ved vinduet som blåser inn? Jeg er folder for hw.no og har flere AC, de bråker som en traktor og suger luft og lager et vakuum i hele huset. Det er ikke noe alternativ. Eneste løsning uten om vifte inn vil koste fra 10K og oppover. Hva med å flytte til et annet rom? Inrede noe i kjelleren? Endret 5. januar 2013 av War Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Vifte ved vinduet som blåser inn? Jeg er folder for hw.no og har flere AC, de bråker som en traktor og suger luft og lager et vakuum i hele huset. Det er ikke noe alternativ. Eneste løsning uten om vifte inn vil koste fra 10K og oppover. Hva med å flytte til et annet rom? Inrede noe i kjelleren? Praktisk helt umulig, jeg bor fortsatt hjemme hos mor og far og vi er 4 søsken, flytta nettop opp fra kjelleren for å gjøre plass til de andre. Å bytte rom er heller ikke så praktisk fordi alt av interieør i alle rom er skrudd opp og må i så fall demonteres Edit, glemte meg, 4 søsken Endret 6. januar 2013 av crazylazyboy Lenke til kommentar
War Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Har du en luftekanal i veggen kan du sette en baderomsvifte i denne feil veg, da vil den blåse kald uteluft inn . Ellers har jeg hatt gode resultater med å sette en bordvifte forran vinduet blåsende inn i rommet. AC er det ingen vits i å tenke på med mindre den har en separert utedel og du har en del lapper for hånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå