lilepija Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Så ikke annet emne å poste dette i en her. Fler som føler at de liker å gå skole, liker å sitte med lekser? Jeg har holdt på i 3 år med nettstudier. Noen mer effektiv en andre "dette ved siden av jobb". Har tatt innføring i økonomi, økonomikonsulent, hele 3- påbygnings år til generell studiekompetanse. Nå holder jeg på for fullt med forkurs i bachelor ingeniør og skal ta ingeniør studiet fra høsten over 3 år via nett. Når jeg ser på eks. facebook at andre holder på meg lekser, eller legger ut bilder, kjenner jeg en ekstrem lyst til å holde på med lekser selv. Jeg blir i veldig godt humør når jeg gjør lekser, og går det noen uker før jeg får tid til å gjøre lekser blir jeg veldig mutt/småsur. Er jeg veldig rar som tenker der slik? Når jeg føler jeg har lært noe, stråler jeg. Føler nesten avhengihet til skole/lekser. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Så ikke annet emne å poste dette i en her. Fler som føler at de liker å gå skole, liker å sitte med lekser? Jeg har holdt på i 3 år med nettstudier. Noen mer effektiv en andre "dette ved siden av jobb". Har tatt innføring i økonomi, økonomikonsulent, hele 3- påbygnings år til generell studiekompetanse. Nå holder jeg på for fullt med forkurs i bachelor ingeniør og skal ta ingeniør studiet fra høsten over 3 år via nett. Når jeg ser på eks. facebook at andre holder på meg lekser, eller legger ut bilder, kjenner jeg en ekstrem lyst til å holde på med lekser selv. Jeg blir i veldig godt humør når jeg gjør lekser, og går det noen uker før jeg får tid til å gjøre lekser blir jeg veldig mutt/småsur. Er jeg veldig rar som tenker der slik? Når jeg føler jeg har lært noe, stråler jeg. Føler nesten avhengihet til skole/lekser. Jeg vet åssen du har det. Jeg kaller det "kunnskapskåt" på CV-en min, for det er noe tilfredstillende ved å lære!! Igår satt jeg meg opp på denne siden som gir gratis nettundervisning: http://www.edx.org (du må betale hvis du vil ha diplom tilsendt). -frank Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Jeg kan være "kunnskapskåt" slik Frankhaugen har stemplet det. Men jeg tror ikke jeg er så veldig ekstrem som det TS sier han er. Jeg har lyst til å lære selv, men har mine begrensninger på hvilke fag som er kjedelig. Dessuten, kan jeg slite med motivasjon samtidig som å være "Kunnskaps..", altså jeg kan sitte der å ville lære, men samtidig har jeg ikke "lyst". Dermed kommer jeg ingen vei, får ikke startet med arbeidet. Og når jeg har stresset nok, blir jeg desperat etter ferie Går 1.året på vgs BTW. Nå vet jeg ikke om dette er normalt det jeg skriver, eller om det er noe opp I mot det TS beskriver om seg selv Endret 5. januar 2013 av ZPAS Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 ... Jeg ser på megselv som litt Spesiell, for jeg gikk Naturbruk som Grunnkurs, (første året på vgs, for dere unge), fordi jeg kunne minimalt om jorbruk og husdyrhold. Læring er i segselv motivasjonen for meg. Kunnskapskåt er faktisk ikke et ord jeg har diktet opp, men jeg kom over det i en artikkel i aftenposten om autodiadakter, og fant ut at det var et ord jeg likte. Autodiadakt er nok hva jeg er, for jeg er ikke så gira på skole i segselv, men å lære. TS virker somom han har en skolefetisj sammen med et ønske å lære, og det er veldig bra. -frank Lenke til kommentar
Aapnopp Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Sånn som han her. http://www.youtube.com/watch?v=7ZtJ_ld-meE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå