Gå til innhold

Galaxy S3 "stjeler" båndbredde (?)

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig en Samsung Galaxy S3, og har siden da merket noe snodig. Hvis S3-en er koblet til det trådløse nettet i leiligheten min, synker hastigheten på nettet betraktelig. Vanligvis er nedlastingshastigheten min på rundt 5 mb/s, men når S3-en er på nett synker dette som sagt dramatisk.

Jeg prøvde å undersøke saken litt nærmere, så jeg å se en youtube-video i 720p. Jeg startet med wifi aktivert på S3-en, og klarte så vidt å streame noen sekunder i løpet av ca 20 sek. Så slo jeg av wifi-en på telefonen, og plutselig suste hastigheten opp til normal igjen. Jeg prøde å aktivere/deaktivere noen ganger til, med samme resultat. Jeg prøvde det samme på TV2 sumo, som justerer bildekvaliteten etter båndbredden din, og igjen skjedde det samme. Jeg må presisere at telefonen hverken laster noe ned eller sender ut data, og at jeg har "tvangs-stoppet" alle programmer og apper som kan tenkes bruke båndbredde.

I tillegg kom jeg på at jeg fikk akkurat det samme problemet i fjor hver gang en kompis som hadde kjøpt seg en S3 var på besøk.

Er det noen som har opplevd det samme og/eller har noen forslag til hvordan jeg kan forhindre at telefonen min tar livet av nettet mitt? :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever det samme med Galaxy Nexus på D-link skiten jeg har her.

Når jeg kobler opp på Zyxel-saken fra Telenor er det en helt annen sak, da funker det gull.

(Jeg er akkurat nå i en mellomfase der jeg har GET (villedende navn!) og Telenor samtidig i påvente av at oppsigelsestiden på GET skal gå ut)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...