Herr_Flick Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg har en stasjonær PC som står på et sted som jeg ikke orker å trekke kabel til. Trådløse dongler har jeg testet og returnert samme dag. Løsningen jeg har brukt er Homplug fra D-link, men nå gir den meg ca 1Mbit nedlastning, så jeg ser meg om etter andre løsninger. Så kom jeg på at jeg har en gammel D-Link dir-615 router liggende. Er det mulig å koble i denne rekkefølgen: modem -> wifi-router -> trådløst signal -> D-link 615 -> Ethernet-kabel -> PC? Takk! Lenke til kommentar
Spinnzz Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Er vel sikkert mulig på en eller annen tricky måte men har aldri hørt om noe slikt, ville heller anbefalt deg til å gå til innkjøp av et trådløstnettverkskort, vil tro at det er mye mer stabilt ihvertfall enn å koble sammen to routere, om det er mulig i det hele tatt Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Dette er fullt mulig dersom man har routere som støtter det. Jeg finner det tvilsomt at routeren du har liggende kan fungere som klient eller klientbro. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Det er flere versjoner av DIR-615 som kan fungere med DD-WRT som klientbro. Bare sjekk her: http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database Lenke til kommentar
Herr_Flick Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Det er flere versjoner av DIR-615 som kan fungere med DD-WRT som klientbro. Bare sjekk her: http://www.dd-wrt.co...router-database Det må jeg sjekke ut. Er det noen som for øvrig kan anbefale et PCI-kort med 5GHz? Det må kanskje ikke være 5GHz, men når ruteren min støtter det virker det tullete å ikke kjøpe det på kortet. Endret 7. januar 2013 av Herr_Flick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå