randome Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Hei! Jeg lurer på hvordan jeg får en IF statement til å bli true "tilfeldig". Jeg har et tall, f.eks. 50. og dermed vil jeg at det KUN er 50% sjanse for at IF blir true, og samme om tallet er et hvilket som helt annet tall. Takk Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 http://php.net/manual/en/function.rand.php Kan forhåpentligvis hjelpe deg? Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 // Kan du ikke prøve noe sånt $grense = 50; $num = rand(0,100); if ($grense <= $num) { echo "TRUE (".$num.")"; } else { echo "FALSE (".$num.")"; } Lenke til kommentar
slacky Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Det du søker er php sin random-funksjon: <?php //rand() er en utmerket php-funksjon til en slik oppgave -> $rand_int = rand(1,2); if($rand_int==1) { echo "Random number is: $rand_int"; } else { echo "Random number is: $rand_int"; } echo "<br /><br /><hr /><br />"; //Kan også gjøres slik..: $rand_intx = rand(10,30); if($rand_intx<=10) { echo "Tallet er mindre en, eller lik 10."; } else if($rand_intx>=11 and $rand_intx<20) { echo "Mer en, eller lik 11, samt mindre en 20."; } else { echo "Tallet er mellom 20 og 30"; } ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå