Gå til innhold

Oppnå optimal lyd med Asus Xonar Essence STX+Corsair SP2500, i Asus Xonar Audio Center?


Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt Asus Xonar Essence STX, og jeg har Corsair SP2500 som skal kobles opp på dette lydkortet. Og er på "jakt" etter optimal lyd-kvalitet med anlegget jeg skal bruke.

 

Men hva må jeg endre på i Asus Xonar Audio Center for å oppnå best mulig lyd-kvalitet? Tenker primært da til musikk, spill og filmer.

 

Musikken jeg hører på er Rock og Heavy Metal, hvis det er til noen hjelp i forhold til hva som er viktig å høre i lydbildet?

Endret av Gil_Galad90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på hva slags lydbilde du liker. Slike innstillinger er noe man må leke seg frem med. Jeg mener at lydbildet ut fra kilden skal være så flat som mulig. Selv har jeg en Asus Xonar Essence One, og her har jeg holdt innstillingene flatt. Dette er koblet opp mot et PA-anlegg, som gir meg relativt mye 2.1 i stua.

 

Jeg har lest på området med samme utstyr som du har, og folk sier at man heller burde bytte ut SP2500 og investere i noen gode høyttalere og en skikkelig forsterker. Jeg må si meg enig med dem.

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hva slags lydbilde du liker. Slike innstillinger er noe man må leke seg frem med. Jeg mener at lydbildet ut fra kilden skal være så flat som mulig. Selv har jeg en Asus Xonar Essence One, og her har jeg holdt innstillingene flatt. Dette er koblet opp mot et PA-anlegg, som gir meg relativt mye 2.1 i stua.

 

Jeg har lest på området med samme utstyr som du har, og folk sier at man heller burde bytte ut SP2500 og investere i noen gode høyttalere og en skikkelig forsterker. Jeg må si meg enig med dem.

 

Ja, det med å bytte ut til noen gode høyttalere og en skikkelig forsterker kan nok stemme bra. Men jeg har hverken plass, råd eller behov for det akkurat nå. Så jeg må greie meg med det utstyret jeg har tilgjengelig for øyeblikket. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...