frankhaugen Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg er som veldig mange, medlem på et treningstudio, og jeg trener der 3 ganger i uka, pluss en dag i uka hvor jeg går tur i skogen (faktisk skog og ikke grusvei mellom trær). Dette har jeg gjort siden i sommer, som en del av behandlingen min for ryggproblemer. Og jeg HATER det. Jeg HATER å trene, jeg HATER å anstrenge meg slik. Jeg har møtt flere på treningstudioet som gjerne ville hvert der 2 ganger hver dag om de ikke hadde forpliktelser; jeg mener slike folk er rett og slett rare, Jeg trener fordi jeg må, jeg er veldig keen på tanken om å få tilbake en kropp som ser bra ut, med mer styrke, kondisjon, og selvtillit. Motivasjonen er der, og derfor trener jeg selv om jeg hater det! Jeg har noen strategier som hjelper meg, men det viktigste for meg er MP3-spilleren/telefonen, for jeg hører på radio, ser på videoer, og hører lydbøker, (anbefaler ikke en morsom bok mens man tar benkpress med 60+ kilo XD ). Jeg kommer sikkert aldri til å få glede av å trene, og det er greit, jeg kan leve med det! Noen som har noen andre ideer, tanker erfaringer, som kan gjør trening mer "morsomt"?? -frank 1 Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Det var en eller annen viktig fyr som sa at "hvis trening er gøy gjør du det feil". Det som motiverer meg til trening er at jeg får et veldig kick av å merke framgangen, og dessuten så trener jeg mot et opptak i forsvaret. Men er enig at mp3-spiller er et must, jeg hører alltid på musikk bortsett fra når jeg bedriver teknisk trening, for da trengs det full konsentrasjon! Men så lenge du gidder å trene så mye du må, ser jeg ikke helt problemet ditt? 1 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Det var en eller annen viktig fyr som sa at "hvis trening er gøy gjør du det feil". Det som motiverer meg til trening er at jeg får et veldig kick av å merke framgangen, og dessuten så trener jeg mot et opptak i forsvaret. Men er enig at mp3-spiller er et must, jeg hører alltid på musikk bortsett fra når jeg bedriver teknisk trening, for da trengs det full konsentrasjon! Men så lenge du gidder å trene så mye du må, ser jeg ikke helt problemet ditt? Det går litt på det mentale! Men og, så ville jeg bare få fram samtalen, for det er mye "det er så hærlig å trene"-folk, og jeg blir sjalu, og litt frustrert -frank 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Jobber med en haug av "trening er gøy"-folk, vet åssen du har det. Selv var jeg fornøyd om jeg kom meg ned 2-3 ganger i uka, til jeg møtte veggen og sluttet helt. Har fortsatt totalt mangel på motivasjon og ork til å trene 1 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Jobber med en haug av "trening er gøy"-folk, vet åssen du har det. Selv var jeg fornøyd om jeg kom meg ned 2-3 ganger i uka, til jeg møtte veggen og sluttet helt. Har fortsatt totalt mangel på motivasjon og ork til å trene Jeg har motivasjon i det minste. Men å trene fordi "det er sunt", er jo ikke motivasjon, jeg hadde aldri trent hadde det ikke vært fordi jeg vil komme meg tilbake i jobb, for til tross for at avisene insinuerer noe annet så kan man ikke leve særlig bra på NAV. Og ufør 40 år før pansjonsalder er og en skremmende tanke så jeg kan tvinge megselv fordi jeg har ikke et valg. Det er verre å ikke trene, emn det gjør ikke treningen i segselv en fornøyelse Synd hypnose ikke er tillatt i Norge, for kanskje hvis man kunne omprogramere seg til å få en ekstatisk opplevelse av trening hadde vært tingen ;-) -frank 1 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg synes det er helt forferdelig å løpe for å trene, men når jeg spiller innebandy er det gøy. En sport gjør trening gøyere Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg har motivasjon i det minste. Men å trene fordi "det er sunt", er jo ikke motivasjon, jeg hadde aldri trent hadde det ikke vært fordi jeg vil komme meg tilbake i jobb, for til tross for at avisene insinuerer noe annet så kan man ikke leve særlig bra på NAV. Og ufør 40 år før pansjonsalder er og en skremmende tanke så jeg kan tvinge megselv fordi jeg har ikke et valg. Det er verre å ikke trene, emn det gjør ikke treningen i segselv en fornøyelse Synd hypnose ikke er tillatt i Norge, for kanskje hvis man kunne omprogramere seg til å få en ekstatisk opplevelse av trening hadde vært tingen ;-) -frank Er jo ikke bare fordi deler sunt og bra, men gjør det jo for å se litt bedre ut og bli sterkere, men det holder ikke i lengden for min del. Har egentlig ikke noen spesiell grunn til å trene utenom det... Står respekt av at du gjør det! Hypnose hadde kanskje vært tingen ja 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Det er først når trening og kosthold blir en hobby og livsstil at det er morsomt. Jeg forstår godt at de fleste synes det er drit. Hvorfor skal man på død og liv slite seg ut uten grunn? Flott at du holder ut. Det som gjorde vendigen og som gjorde det morsomt for min del var når jeg leste meg ordentlig opp om emner, og fikk kunnskap nok til at det ga merkbare resultater på relativt kort tid. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå