Gå til innhold

this apple id has not yet been used with the itunes store ...

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt en brukt macbook air og os x skal reinstalleres. opprettet en apple id, men når jeg prøver å logge inn med denne når os x skal installeres får jeg bare meldingen "this apple id has not yet been used with the itunes store" og valget mellom review og cancel, som ser ut til å gå ut på ett.

Hva skal man gjøre da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten update:

Disken på maskinen er altså slettet/formatert av selger, og når jeg starter den kommer jeg til OS X Utilities. Her kan jeg velge reinstallering.

Har nå også installert itunes på et gammelt vmwareimage jeg har (bruker ubuntu og har ellers ingen fungerende mac eller win i huset), v. innlogging på itunes blir tydeligvis appleid'en "oppgradert", slik at jeg nå får feilmeldingen "This Apple ID has not purchased Lion", og det stemmer jo. Jeg har hverken kjøpt Lion eller Mountain Lion av Apple, jeg har kjøpt en brukt air fra en privatperson.

Kan godt betale $19.90 for en lisens, men akkurat hvordan man faktisk kjøper en slik lisens er ikke helt krystallklart for meg ... skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke kan overta lisensen fra selger, trodde den fulgte hardware'n.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...