Papirkurven Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Fikk meg min første SSD idag. En Samsung 840 500gb. Det første jeg gjorde var å sett den i maskina og installere windows 7 via USB. Alt gikk helt problemfritt. Jeg kom meg inn i windows, lastet ned div. programmer og drivere. Lastet så ned windows update. Etter alt dette måtte jeg restarte PCen. Da kom problemet. Når den windows loadinga på starten er ferdig, kommer bakgrunnsbildet mitt frem og der står den. Ikke noe annet skjer. Kommer ikke frem til der jeg kan skrive inn passordet heller. (Trykker jeg på ESC eller CTRL+ALT+DEL blir skjermen svart) Tenkte først at den holdt på å installerte driverene, så jeg ventet i 10 minutter, men skjedde ingenting. Restartet flere ganger. Så prøvde jeg å kjøre i Safe Mode. Det gikk fint. Alt fungerte. Så tok jeg og tilbakesatt windowsen til før jeg installerte noen drivere. Da funket det. Installerte da kun skjermkort driveren, restartet og der var problemet igjen. Kommer ikke inn. Installerte da windows på nytt. Men nei, samme problem. Har til nå installert windows på nytt 5 ganger. Prøvd å tatt ut alle andre harddisker, testet de gammle ram-brikkene (Da jeg også kjøpte ny RAM) Siste gangen jeg installerte windows lastet jeg ikke ned en dritt, ikke windows update heller. Restartet og sto fortsatt fast. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre nå. Kan SSD'en være ødelagt? Må den programmeres først? Har aldri hatt SSD før , så vet ikke så mye om de heller. Har det noe å si om at SSDen står i SATA 6 porten? Bør den stå i SATA 1? Håper noen kan hjelpe meg med dette! Endret 5. januar 2013 av Papirkurven Lenke til kommentar
War Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Serial advanced technology attachment-porten i basic input-output system burde stå som advance host controller interface og ikke som integrated drive electronics. Så må du sette kabelen i serial advanced technology attachment -6GB/s-porten på hovedkortet. ( Se hvilke i manualen) Men SSDen høres død ut. Kan evt sette den som rent drev i en annen maskin og oppdatere FW? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Men rart den funker i safe mode og så lenge jeg ikke restarter PCen? Kan det være OSet som er klikk? Har brukt DVD før, men testet USB idag, siden jeg ikke finner DVDen jeg brukte før. Skiftet til AHCI men hjalp ikke det heller. Men måtte slå det av igjen for da funket ikke den gammle OSet mitt på HDDen. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Ville ha skiftet til det og så langt inn uansett uavhengig av problemene, ellers får du ikke maks ytelse selv om det skulle fungere. Legge inn OS fra usb har jeg bare negative erfaringer med. Virker som det kan være OS når jeg tenker meg om, for SSD vet jo ikke at du er i sikkerhetsmodus. Det er OS " uten drivere" Brenne det på en DVD? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Får prøve det, bare synd jeg ikke har DVD i nærheten. Fant en! Endret 6. januar 2013 av Papirkurven Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Nå brente jeg iso filen til en DVD plate, installerte Windows men akkurat samme problem. Tror jeg får sende inn SSDen til dustinhome. Jeg har ikke 6GB/s Sata på hovedkortet, da jeg har første gen. I7. Men står at den skal være kompitabel med 3GB/s Endret 6. januar 2013 av Papirkurven Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Det høres ut som at du på en eller annen måte har fått på dual screen og at hovedskjermen har blitt skjerm nr 2. Skjerm nr 2 blir svart når du trykker på ctrl + alt + delete. Det forklarer også hvorfor det funker i safe mode. Hvis du sitter på en laptop er det en snarvei for å bytte mellom dual screen løsninger. Hvis du sitter på en stasjonær, boot i safe mode og fjern driveren til skjermkortet og prøv å starte i vanlig windows. Hvis du kan høyreklikka på det tomme skrivebordet, men når du trykk på noen av alternativene så skjer det ingenting så kan det bety at de åpnes på skjermen som ikke eksisterer. Du kan også sjekke om du kan bevege musa ut av skjermen på en av sidene (Husk å sjekke oppe og nede også). Endret 6. januar 2013 av Bjoolz 2 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Det høres ut som at du på en eller annen måte har fått på dual screen og at hovedskjermen har blitt skjerm nr 2. Skjerm nr 2 blir svart når du trykker på ctrl + alt + delete. Det forklarer også hvorfor det funker i safe mode. Hvis du sitter på en laptop er det en snarvei for å bytte mellom dual screen løsninger. Hvis du sitter på en stasjonær, boot i safe mode og fjern driveren til skjermkortet og prøv å starte i vanlig windows. Hvis du kan høyreklikka på det tomme skrivebordet, men når du trykk på noen av alternativene så skjer det ingenting så kan det bety at de åpnes på skjermen som ikke eksisterer. Du kan også sjekke om du kan bevege musa ut av skjermen på en av sidene (Husk å sjekke oppe og nede også). BJOOLZ, TUSEN TAKK! Det funket faen meg med! At jeg ikke skjønnte dette selv, herregud!! Nå har jeg installert windows 10 ganger og holdt på å gi helt opp! Takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå