daruu Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Bytter du til 32/36 weber fra ford granada/sierra på 240'ene så bruker de overraskende lite bensin. 0,6-0,7 på mila om man kjører pent(og bilen har ei utveksling som ikke er hinsides all fornuft) Er ikke så mange veteran 240'r som er ok priset ut for øyeblikket, men den her så jo ikke så aller verst ut http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39158634 Ett annet alternativ er vel kanskje en diesel merc fra sent 70/tidlig 80 tall? De bruker ikke allverden og går evig. I tillegg er de jo i likhet med volvo bygd som en tanks, så litt bedre om man skulle være så uheldig å kræsje. Opel er vel en versting på det området, er ikke akkurat ukjent hvor tynt stål det er i endel av veteranmodellene deres, flatbrødbiler.... Når det gjelder veteran, eller billige bruksbiler generelt, så er mitt tips å vente litt til det dukker opp noe som kanskje trenger ett par enkle småreperasjoner som derfor blir tilsvarende billigere enn å kjøpe noe "strøkent". Forrige bruksbilen jeg hadde var en 82 Granada 2.0L, den hadde stått i mange år så bremser satt, varmeapparatvifta sto, vindusviskerne funka ikke osv. Den bilen ga jeg 2500kr for. Dette ble ordnet av ett par timers skruing, og bilen gikk rett igjennom EU kontroll med kun en 1 feil (lyspære). Tilsammen kosta jeg vel på den ca 1500kr det året jeg brukte den. Hadde det vært mulig å få taki deler til granada kunne jeg anbefalt det, men det er vanskelig å få taki, og også hvorfor jeg kvitta meg med min. Det samme har jeg inntrykk av at gjelder for endel andre merker, så sjekk godt opp før du evt kjøper (med mindre du får den "skambillig") 1 Lenke til kommentar
Creepzo Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Nissan Camry finnes ikke, Toyota derimot har camry, dog ikke med bakhjulstrekk. Har også hatt en drøss av gamle biler, de som er aktuelle for deg og jeg har erfaring med er volvo 240 og så har jeg hatt to forskjellige ford sierra. Har også kjørt en del med sen 70talls opel. Vil helt klart anbefale sierra eller opel foran volvo. Sierra er lett å holde på med og veldig fin å kjøre, veldig moderne for sin tid på tidlig 80tall. Det skjedde en god del på bilfronten på de ti årene fra 75-85, så for en bil i daglig bruk ville jeg heller sett på noe fra 80-83 enn tidligere, men det er jo bare min mening. Hva med opel rekord E, de er jo greie! http://www.finn.no/f...nnkode=38842863 Selvfølgelig - Toyota Camry... gikk fort i svingene her 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Man får Toyota Camry med 4x4, noe som er bedre og morsommere enn rwd på vintern iallefall. Kan forsåvidt og annbefale Ford Sierra. Jeg har dog en 92 mod med 4x4, men skøyale biler. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Ingenting slår 240 her, får gode veteraner fra 6 000-7 000,- Lett og skru, veldig bra deletillgang (Både huggere og biltema) ikke det mest komfertable kjøretøyet med 4 trinns manuell kasse og uten servo men pytt sann, er en sjarm i det og. Og ingen av de gamle gassermotorene skal bruke så mye suppe som mange skal ha det til. bruker han over 1-1.2/mila på blandet vanlig kjøring er det somregel bare å få forgasser overhalt/kjøpe ny. Edit: Ja, trenger jo ikke engang være medeier på papirene så lenge det er krysset av at noen under 23 låner bilen. nå krever de fleste forsikringselskaper at forsikringstaker skal være den som er hovedbruker , de bryr seg ikke så mye om hvem som eier den . ikke det at de spør som mye om sånt før det skjer noe , og da er det greit at alt er i orden . Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Om det skjer noe så er det jo ikke du som er hovedbruker men faren/moren din. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 nå er forsikringsselskapene extremt mistenksome på ungdomer og er villig til og bruke mye penger på og motbeveise dine utsagn . nytte lite og si at du bare lånte 240 en som er senkte med sota vinduer av mamma , den kjøper de ikke , og kommer det fram at du er hovedbruker på bile er ikke forsikringen gyldig mere , og da er det en fin ting som heter regress dvs at forsikringselskapet tilbakekrever hva en de utbetaler . si en ungdom kjører i en annen bil og skader noen , de får sin erstatning av forsikringselskapet , for 100% invaliditet er det ca 10 mill . forsikringselskapet får mistanke om at hovedbruker på papiret og i realitenten ikke stemmer , de bruker mye tid og penger og finner ut at deres mistanke er rett , ungdommen er da skyldig masse penger , som forsikringselskapet har mulighet til og trekke rett fra kontoen , samt beslaglegge eiendeler osv osv og tro meg de er villig til og bruke masse tid og penger på og etterforske ting som dette når det først er snakk om utbetalinger . Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Kjøp en Granada, vurdere det selv når jeg skal begynne på skole igjen. Helt magiske biler Lenke til kommentar
Dust1 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Ligg unna gamle Opel biler når det gjelder førstegangsbil. Kjenner en som har hatt 4 forskjellige, og har bare hatt problemer med de. Om du vil drifte eller leke deg litt på isen om vinteren vil det være best med Volvo 740 eller BMW E30, etter hva jeg selv har erfart. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 kjøp noe du ikke er redd for å kræsje med og som har billige deler. Kjørte i en snøfonne igår i 30-40km/t og må bytte front bare av det. Det var ganske isete på veien og på siden. Men er fort å kjøre ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå