Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål om Rivotril og benzodiazepiner!

Cooky

Anbefalte innlegg

hei er det noen som vet hva slags benzodiazepin som er i en egg hvit/gul og grå aktig på den andre delen av kapselen og står 15 mg på begge delene av kapselen og stoffet slutter på (...razapam) med da forhåndsvis 2 eller 3 bokstaver før razapam. sett på lorazapam men de er ikke i 15 mg og en del andre. ps dette er fra nederland så er ikke sikkert at det er i norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utenlanske medisiner er litt mer vrient å identifisere. Jeg har ikke tatt meg bryet å sjekke det helt inngående i farta. Er du sikker på at det ikke står ...razempam?

Men sånn fra hofta tipper jeg enten lorazepam (Temesta), nitrazepam (Apodorm), flurazepam (Dalmadorm), eller flunitrazepam (Rohypnol).

Forskjellen mellom disse er ikke stor unntatt for Rohypnol som er et klasse A preparat (narkotika), og således svært potent. Selges forresten ikke lenger i Norge unntatt i svært spesielle tilfeller.

Men når du sier 15 mg, tipper jeg Dalmadorm eller Apodorm, som er en basic sovemedisin. Ser den ut slik? http://www7.vghtpe.gov.tw/drugsh/vghdp_image/7-7-Flurazepam-Dalmadorm-15mg-1050225-01376-1.jpg

er det Dalmadorm.

Endret av Skandinav
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
DrHawkins skrev (På 5.1.2013 den 18.49):

når purken tar blodprøver av deg så tester de deg for benzo for å se om du har tatt tabletter.

det gjorde de med meg sist jeg satt inne og jeg fikk utslag pga ritalinen jeg går på, og de forklarte det veldig nøye til meg.

ellers kan jeg legemiddelboka omtrent i skallen, har visse unntak då men kan love deg at ejg er iallefall ikke på viddane.

du kommer ikke med noen argument eller poeng, du har jo hvertfall ikke peiling hvis du ikke kan komme med en bitteliten begrunnelse engang

Hei. Polisen sjekker deg for alt !!! der kommer du ikke unna. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...