Gå til innhold

Transfertid på flyreiser til USA

Anbefalte innlegg

Sitter her å ser på flybilletter til sommerens USA-tur, og ble plutselig veldig usikker på hvor kort transfertid man kan tillate seg før varsellampene begynner å blinke. De flightene jeg har sett meg ut, har en mellomlanding hver og er betjent av samme flyselskap både før og etter mellomlandingen.

På turen ut lander flyet klokken 15:25 i Frankfurt, før flyet til JFK tar av klokken 17:05. Flighten hjem lander i München 07:55+1 (betyr denne +1 noe spesielt, eller er det bare at det indikerer at klokken er 07:55 vintertid i Tyskland?), og flyr til Oslo klokken 09:05.

Det jeg lurer på er da om dette lar seg gjennomføre? Er det nok med en drøy time transfer i München, og ca en time og 40 minutter i Frankfurt på flighter til USA?

Edit: Fant ut at begge flightene i München flyr fra terminal 2, og på flyplassens hjemmeside står det at minimum connecting time er 30 minutter fra denne terminalen. Er det da gambling å beregne 1 time og ti minutter?

Endret av Feonar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde gå helt greit. Så lenge dette er en gjennomgående reise (en billett) er flyselskapet ansvarlig for å få deg til din endelige destinasjon, også om det skulle bli forsinkelser.

Har hatt like lang mellomlanding på JFK selv, det gikk veldig greit. Immigrasjonen kan være hit and miss, men sist på JFK brukte jeg bare 5 minutter på både immigrasjon og tollbehandling, fordi det ikke var noe kø. På EWR (Newark) brukte jeg sist Ca 30 minutter men da hadde jeg litt lengre tid før min neste Flight. Ville uansett ikke vært bekymret for å booke denne reisen du skisserer.

07:55(+1) indikerer at flyet lander neste dag. Eksempel: avgang USA kl 18.00 10.januar 2013, lander i München 07:55 11.januar 2013

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Så lenge du har kjøpt begge strekk på en og samme billett, er det flyselskapet som må besørge ny transport dersom du ankommer forsinket til transfer. Dersom du kjøper enkeltbilletter, er dette ditt problem, og du bør beregne mye bedre tid på transfer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...