Lanox13 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Hei, Skal kjøpe meg en ny PC. Pc'en skal kun brukes til gaming. Er relativt ny når det gjelder hva som er bra og hva som er fornuftig å kjøpe. Har lest mye rundt på hardware og diverse sider og ut i fra dette plukket ut ting. Har ikkje mye peiling på overklokking, så tenker eg ikkje roter meg så mye opp i dette. Tenker kjøre på to stk skjermer på 25-27 tommer med oppløsning 2560 x 1440. Og pcn må klare å kjøre alle spill på max grafikk Sånn det ser ut no: Hovedkort: ASUS Maximus V Formula, Socket-1155 Prosessor: Intel® Core i7-3770K Processor Skjermkort: 2 stk Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5 Minne/RAM: Corsair 16GB DDR3 2133MHz (4x)Dominator SSD: Intel 335 SSD Series - 240GB Strømforsyning: Seasonic X-850 850W Gold Har en 1tb harddisk som eg sitter i til diverse lagringsplass. Kabinett har eg valgt enda, men vurderer sterkt ett Fractal Design Define R4. Vil at pcn skal vere mest mulig stillegående. Har sett litt prosessor kjøling også, men er dette nødvendig ettersom eg ikkje skal drive med overklokking? Tenker eg kjører Windows 7 til å begynne med. Lenke til kommentar
comadore Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Du kan fint bytte ut i7 med i5 3570k hvis det er gaming det skal gå i, er ihvertfall det som er mest populært! Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 heftig maskin du! kan godt gå ned til 3570K ja. for hadde du lest nok her inne, hadde du funne uttalige innlegg om i7 sin hyper threading som ikkje hjelper i spel. derfor er i5-3570k like god til spill som 3770k. men du har jo en dyr og skikkelig rå maskin der, så kvifor ikkje 3770k:p må overklokke hovudkort for å få ut 2133mhz av ram, men går sikkert via auto overklokk. ville ha valg corsair, xfx eller seasonic platinum(alle MED modulær) i et sånt oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå