sinnaelgen Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Når man skal lagre noe , enten det er data fra en pc eller et opptak så kan man brenn det på en CD,DVD elelr Blu-Ray plate noen av disse kan man også skrive på ved hjelp av en printer Man putter den i skriveren og skriver grafikk elelr et bilde på den en siden av platen Spørmålet hvordan skiller man ut de platen som er beregnet for dette fra de andre på markedet . Jeg har trodd at så lenge overflaten var hvit og hadde litt struktur ( ikke så glatt ) så kunne man gjøre det Men etter å ha teste det ut på en plate så ser det ut som jeg har tatt feil her Er det slik slike plater bestandig er merket for å kunne brukes i skriveren. i nitt tilfelle så kan jeg tørke av blekket lenge etter at jeg er ferdig med jobben Lenke til kommentar
avo Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Det finnes overfalter for forskjellige typer printer. For blekkskriver må du ha plater som er laget for nettop blekk. Det er også forskjell på blekket i det forskjellige printerene, Noe sitter på det meste, mens andre er ubrukelige på alt annet enn papir. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Det finnes overfalter for forskjellige typer printer. For blekkskriver må du ha plater som er laget for nettop blekk. Det er også forskjell på blekket i det forskjellige printerene, Noe sitter på det meste, mens andre er ubrukelige på alt annet enn papir. nå er det vell ingen plater som blir brent i en skriver da ? printere som er beregnet for å skrive på slike plater har da både eget programvare og skuff beregnet for det jeg har ikke hørt om noe annet en at blekkskrivere som duger til dette Man må ikke forveksle det med trykkerier som har eget utstyr for slikt man må heller ikke forveksle det med disse platene man snur og bruker i brenneren for brenne et bilde på oversiden. Spørsmålet er :hvordan finner man ut at platen kan brukes i en blekkskriver ? Lenke til kommentar
avo Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Har ikke svart belte på dette selv, men vi er importør for plater fra Maxell og Sony på jobben, og jeg vet vi har en del forskjellige plater til forskjellig type printere. Jobber ikke med dette selv, men kan huske en case hvor en kunde hadde trøbbel fordi de hadde bestillt feil type printbare plater til sine skrivere. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 AV de få pakningene /platene jeg har sett så er noen merket for bruk med printer , uten noe mer spesifikasjon Andre kan ligne uten å være merket klare du å finne ut hvilke printere de forskjellige platene her passer til ? for ikke å snakke om hvilke man kan bruke printeren på ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå