Bl4z1n5Duck Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1483027&pid=20089878&st=0entry20089878 Endret 5. januar 2013 av Bl4z1n5Duck Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Synes det er et veldig interessant prosjekt, har et par spørsmål bare: Hvorfor bruke 570? Hvorfor bruke 8120? Hvis det er deler du har fra før skjønner jeg det, men om det er deler du nettopp har kjøpt/skal kjøpe burde du vurdere nyere generasjon av begge delene, spesielt skjermkort i og med at AMD skjermkort kjører veldig bra med AMD cpu Lenke til kommentar
Bl4z1n5Duck Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Er deler jeg har ifra før Prosjektet kommer nåkk til og koste litt ser det ut som, så jeg tengte og ta oppgraderingen til slutt Venter foreløbig bare på en mail om hva det vill koste og få laget kassen og når den kan være ferdig. Håper jeg kan få startet opp i slutten av neste uke Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Dette her ser veldig lovende ut. Denne tråden skal jeg holde et øye med. Har ikke prøvd peltierelement selv til kjøling av pc, men du må nok ha en veldig grov kjøleblokk hvis du skal kjøle pelterelementet med vann. Med det mener jeg at hvis du har en vanlig cpu blokk vil den nok fryse igjen. Så da kan du bruke http://www.customthermoelectric.com/Water_blocks.html Regner med at ytterveggene skal være i matt svart, tror ikke det blir noe bra med blank svart. Om jeg ikke tar feil har du hentet inspirasjon av han http://www.l3p.nl/l3p-d3sk/all-pictures/ Lykke til, dette kan bli bra Lenke til kommentar
Bl4z1n5Duck Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Takker for det oPRE. Stemmer det, jeg såg den pulten for en liten stund siden og fant ut at noe i den retningen måtte jeg bare lage meg Hadde ikke helt planlagt at det skulle bli så sinsykt dyrt siden jeg bruker gammle pc deler, men så feil kan jeg visst ta. men nå er vertfall alle delene på vei i posten så får jeg heller leve på brød og vann en periode Takk for peltier siden også, var en del billigere der en plassene jeg har vert innom. Tengte isåfall og ha kjøle elementet i en egen boks på utsiden og stille inn slik at tempraturen blir liggende noen grader over kondens grensen sånn at jeg ikke kortslutter hele driten når jeg endelig har fått det ferdig Lenke til kommentar
Bl4z1n5Duck Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Planen er og gjør ferdig monterineg av kassen i morgen, så satser jeg på å få grunnet det hele på mandag. Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Ser at du har montert boksen. Det ser bra ut men må si at hjørnet ikke ble så bra da. Du kan bøye plater med makt ved hjelp av en tykk planke, et bord og to tvinger. Du legger plata fast mellom bordet og planken og strammer til med en tvinge på hver side. Da skal det gå noenlunde fint å bøye. Ellers kunne du hørt med en lokal blikkenslager om han kunne bøyd et par ting for deg. Eller mekanisk på en videregående skole. Brukte sistnevnte selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå