Gå til innhold

[Løst] Program for synkronisering av mapper. SyncToy klarer ikke jobben!

amelbye

Anbefalte innlegg

Jeg har en håndfull arbeidsstasjoner, noen stasjonære og noen bærbare. For å sikre tilgang til viktige filer fra alle maskinene har jeg i tillegg satt opp en NAS-disk på nettverket.

Hver gang jeg har gjort en jobb på en maskin synkroniserer jeg mot NAS, og har dermed alle data lagret minst to steder. Skal jeg jobbe videre fra en annen maskin, kjører jeg en sync-operasjon mot NAS, og mappestrukturen og filenes innhold blir oppdatert til nyeste versjon.

Jeg har prøvd å gjøre dette med sync toy, men sync toy klarer ikke å gjøre jobben tilfredsstillende. Her er et eksempel: Jeg kjører en sync fra min arbeidsstasjon og alle nye filer blir lastet ned. Deretter sletter jeg to mapper og synkroniserer på nytt. Isteden for at mappene blir slettet fra NAS-disken blir de gjenopprettet til min arbeidsstasjon. Sync toy skjønner altså ikke at mappene har blitt slettet, men tror at de aldri har vært der, og gjenoppretter dem.

Finnes det et program som klarer dette ordentlig? Og gjerne gratis eller billig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at Dropbox er utelukket, for det er vel snakk om store mengder data? Og du har kanskje ikke lyst at filene skal lagres i Skyen? Uansett har Dropbox 'local sync', dvs. hvis PC-ene er på samme lokalnett, så synces filene direkte mellom PC-ene utenom å gå via Internett.

Jeg googlet 'local dropbox' og den andre linken gikk til denne artikkelen som jeg tror kan være meget interessant for deg: Create your own local Dropbox with AeroFS

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Melder tilbake for å si at Allway Sync gjorde susen!

https://allwaysync.com/

Gratis for små-brukere (de som synkroniserer mindre enn 50GB eller noe sånt), og billig for bedrifter og stor-brukere ($20 for en lisens, $10 for påfølgende lisenser).

Og programmet går ikke i stå hvis det finner ut at du burde ha en betalt lisens. Det bare melder ifra og fortsetter å fungere som det skal.

Jeg kjøpte to lisenser med en gang. Dette programmet fungerer bra!

Anbefales!!

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...