Gå til innhold

Gode kostholdsplaner for å gå opp i vekt

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 år, 179 høy og veier ca 70 kg. Jeg har alltid vært veldig tynn og slitt med å få i meg nok mat. Før jeg begynte å trene styrke, spiste jeg 2-3 ganger til dagen, og veldig mye junk. Jeg spiser fortsatt mye junk, men spiser 4 ganger til dagen og en proteinshake etter trening. Jeg tar også kreatin daglig.

Jeg har trent styrke i ett års tid, men etter at jeg la på meg de første kiloene, har vekten stått stille. Dette mistenker jeg er fordi jeg fortsatt spiser for lite og for dårlig. Jeg har lett etter en side der du kan føre opp hva du spiser og evt. hva du må legge til for å få ønsket kaloriinntak og proteiner/karbohydrater. Har noen tips til gode sider som tilbyr dette?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer også på en annen ting ang. væskeinntak i forbindelse med trening. Jeg drikker vann under trening, men leste akkurat at det var viktig å drikke mye etter trening (i tillegg til protein og karb, naturligvis). Hvis jeg tar en proteinshake med 4 dl vann, regnes dette med? Og en ting til, jeg har hørt at det er viktig å drikke mye vann når jeg tar kreatin, stemmer dette? Sliter en del med hodepine, men kan være en sammenheng med stress på jobb etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

De dagene man skal trene er det generelt viktig å få i seg mye væske, drikker som regel 1-2 liter vann FØR jeg trener de dagene jeg trener. Ender ofte opp med å drikke 2 liter vann under trening, og en god del etterpå og.

Kreatin gjør at musklene trekker til seg mer vann, og derfor blir du ofte tørst/dehydrert og må drikke mye etter å ha tatt kreatin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...