Gjest medlem-16183 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) PC'n min ble stjålet av en fyr jeg kjenner hjemme hos meg. Jeg vet han heter Jean, men ikke noe mer. Han må ha tatt pcn under jakken når jeg var på kjøkkenet og hentet et glass Cola. Jeg har innboforsikring pluss hos Gjensidige. Vil denne dekke dette? Endret 5. januar 2013 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Ring politiet så saken kan etterforskes (og henlegges pga bevisets stilling). Så kan du kanskje tenke på forsikring. Men om det dekkes av Gjensidige må du nesten spørre dem om. Høres litt ut som trolling eller forsikringssvindel, denne tråden. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Ring politiet så saken kan etterforskes (og henlegges pga bevisets stilling). Så kan du kanskje tenke på forsikring. Men om det dekkes av Gjensidige må du nesten spørre dem om. Høres litt ut som trolling eller forsikringssvindel, denne tråden. Nei det er 100% fakta. Jeg bor i et bygg i Hamar sentrum hvor det er en del lugubre folk som kommer og går. Mye tull som skjer i blokken, men det er helt sant. Endret 5. januar 2013 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Det står i avtalen hva forsikringen din dekker. Vi kan umulig vite hvilken avtale du har... Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) - Tyveri (jf. straffelovens § 257) - fra bygning på forsikringsstedet og bebodd bolig utenfor forsikringsstedet - fra boder i felles kjeller/loftetasje inntil kr 50 000 - av sykkel og sykkeltilhenger, med sum angitt i forsikringsbeviset - av barnevogn Kr 30 000 er maksimal erstatning for: - tyveri fra privat uteareal på forsikringsstedet - tyveri fra annen bygning enn bebodd bolig utenfor forsikringsstedet - tyveri fra garderobeskap Hva dekker Innbo? Innbo som blir stjålet Tyveri fra boligen inntil valgt forsikringssum. For eksempel sykler, gjenstander i boder eller i garderobeskap (egne sumbegrensninger). Veskenapping innenfor Norden for inntil kr 15 000. Ran og overfall innenfor Norden for inntil valgt forsikringssum. Ser vel greit ut, eller hva? Endret 5. januar 2013 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Ja det er en fin klipp og lim fra selskapets sider. Avtalen er den som du får en gang i året i papirformat. Det er den som gjelder og setter begrensninger. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Du må uansett anmelde forholdet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Ja det er en fin klipp og lim fra selskapets sider. Avtalen er den som du får en gang i året i papirformat. Det er den som gjelder og setter begrensninger. Det er fra dokumentarkivet mitt. "Forsikringsoversikt, forsikringsbevis og vilkår" Fant det på profilen min på Gjensidige.no Ser ut som jeg må på politistasjonen på Mandag. Endret 5. januar 2013 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Det er tidenes tynneste avtale i så tilfelle... Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Det er tidenes tynneste avtale i så tilfelle... Hva mener du? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Noen flere som har noe å innskyte? Lenke til kommentar
Spinnzz Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Hørtes jo ut som en trivelig fyr å ha på besøk det https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/bolig-og-innbo/innboforsikring/innboforsikring-i-detaljer#innbo_dekker Innbo som blir stjålet - Tyveri fra boligen inntil valgt forsikringssum. Tenker meg nok at du må ty til en anmeldelse hos politiet og så legge ved den til Gjensidige. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Hørtes jo ut som en trivelig fyr å ha på besøk det https://www.gjensidi...er#innbo_dekker Tenker meg nok at du må ty til en anmeldelse hos politiet og så legge ved den til Gjensidige. Ja. Skal ned til politistasjonen på Mandag. Tåpelig fyr ja som stjeler fra venner. Skal anmelde han. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Hvis du vet hvem det er, hvorfor ikke oppsøke/ta kontakt med vedkommende? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Hvis du vet hvem det er, hvorfor ikke oppsøke/ta kontakt med vedkommende? kjenner han ikke så godt. Vet hvordan han ser ut, men ikke hele navnet osv. Endret 5. januar 2013 av medlem-16183 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Ja. Skal ned til politistasjonen på Mandag. Tåpelig fyr ja som stjeler fra venner. Skal anmelde han. hvis du vil ungå "stresset" med å dra på stasjonen så kan du jo anmelde det på politiets hjemmeside Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 ok takk. Føler meg rimelig sikker på at det går bra. Synd egenandelen er 4000, men pcn er værdt mye mer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Lukter lang vei hele opplegget. Ut på kjøkkenet å hente cola så er maskinen og mannen vekk. Var han alene i rommet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Lukter lang vei hele opplegget. Ut på kjøkkenet å hente cola så er maskinen og mannen vekk. Var han alene i rommet? ja/nei, jeg var på kjøkkenet, Og maskinen og mannen var ikke vekk, han tok den under jakken og gikk etter 5 minutter. Jeg visste ikke han hadde tatt pcn. Og hvis det ikke er sant hvorfor ville jeg lagd stor sak av det her?!!!!!!!!!!!!!! faen nå er jeg lei av å bli tatt som en kriminell.... DET BOR MANGE lugubre folk i blokken her og det kan politiet bekrefte!!!! er da faen meg ikke noe bedre å bli utsatt for lommetyveri. Er akkurat like utspekulert. Endret 5. januar 2013 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Har du vitner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg