Nordsummit Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Eljøp sier telefonen må ha falt i bakken, mens jeg tror det er dårlig lodding. Hva tror dere? Og Hvorfor tror dere det? Jeg må snart i butikken og snakke med de, så jeg håper på svar fortest mulig Sånn ellers så er det ingen ytre skader på telefonen. Endret 5. januar 2013 av Kbh.rorvik Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 hvor på telefonen er det? Lenke til kommentar
Nordsummit Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Ja, det burde jeg kanskje sakt, det er antennen Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 syntes nesten det ser ut som et svimerke jeg er det sånn at du ikke får dekning nå? hvis det er sånn så kan du prøve å huske om du har mistet den i bakken rundt da problemet begynte. eller var det bare at du plutselig så at noe var feil, men merket ingen problemer? jeg tror ikke det er dårlig lodding, på bildet ser det ut som en metalbit (ikek noe lodding) som har knekt/blitt svidd av Lenke til kommentar
Nordsummit Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Ser den, men jeg leverte telefonen på service (garanti) med dårlig usb ingang, kort tid etter var pluttselig dekkninge elendig (mener jeg). Så derfor tror jeg at det må ha væt en produksjonsfeil eller noe sånt. Endret 5. januar 2013 av Kbh.rorvik Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 hvis du helt ærlig kan si at du ikke har mistet den i bakken så må du klare å overbevise elkjøp om at du snakker sant. hvis du ikke har mistet den, og de sier at den er mistet i bakken så må det ha vært dem som mista den forrige gang de hadde den kunne du lagt ut et aannet bilde av det? syntes det bildet var litt rart :/ Lenke til kommentar
Nordsummit Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Vell, saken er den at det er de som har telefonen, og sier de tar 1800kr for å reparere den delen! Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 ok, da så er så sjipt i sånne situasjoner. Eneste "gode" rådet jeg kan gi deg er å kverulere jeg har selv spart 2000 kr på å si "ja, men det er jo en reklamasjonssak" da dette var utenfor garanti-tiden. Huskeregelen er at butikkene (nesten) alltid prøver å overbevise kunden om at det egentlig koster noe, mens dem ifølge reglene skal få det gratis. Prøv å argumenter at det ser ut som om delen er svidd av eller noe. Jeg kan ikke skjønne hvordan det der kan skje av at telefonen detter i bakken. lykke til Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Svært så mye støv du hadde fått der. Hvor gammel er telefonen? De kontaktene fjærer ganske bra, så det er temmelig imponerende å få et brudd der. Jeg har byttet mange slike og lignende kontakter. Gjorde det stort sett alltid på garanti så framt det ikke var andre store tegn på ytre skader. Men nå reparerte jeg ikke for HTC, så det kan hende de har andre regler å forholde seg til enn hva jeg hadde. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Og når jeg leste første-posten din igjen så tviler jeg på at den kan knekke av et fall uten å få noe ytre skade Lenke til kommentar
Nordsummit Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Takk for svarene! Ja, telefonen har ingen store skader, den er vel et og et halvt år, og har vært på nattbordet pga dårlig dekkning 1/3 av tiden og service 1/7 av tiden. Hva burde jeg si til dem, jeg synes 1800 for den skaden var litt mye. Endret 6. januar 2013 av Kbh.rorvik Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Har du fått et skriftlig prisoverslag? I såfall kan du poste det her? Lenke til kommentar
Nordsummit Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 hm, han sa rett og slett bare "det blir å koste deg 1800kr" og det er kanskje uten moms :/ Hva bruker du og ta for operasjonen? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 1800 for å bytte den kontakten hørtes svært dyrt ut. Så da tipper jeg prisoverslaget går ut på å bytte hovedkort. Jeg jobber ikke lengre som mobilreparatør. Men jeg har gjort det i 9 år. Krev å få prisoverslaget skriftlig. Vil gjerne lese hva som står i det før vi kobler Forbrukerkjøpsloven oppimot det (forutsetter at du har kjøpet går under forbrukerkjøpsloven). Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 elkjøps (værkstedet de sender dem til) sin fiksemetode er som regel bare å bytte hovedkort. Jeg sendte inn htc one s som jeg selv hadde bricka (mått jo prøve ) men de så at jeg selv hadde gjort det og sa at jeg måtte betale så og så mye for å bytte hovedkort. Jeg betalte heller for å få den tilbake og fikk hjelp av Untouchab1e for å fikse den med en datamaskin. de verkstedene kan ikke mye telefon, de bare bytter ut så og si hele greia og kaller den fikset Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 de verkstedene kan ikke mye telefon, de bare bytter ut så og si hele greia og kaller den fikset De reparerer i henhold til regler og krav som produsenten setter. Når jeg begynte å reparere telefoner så var det mye friere i forhold til hva man fikk gjøre. Byttet masse BGA-kretser, og tunet radiodeler. På slutten av min karriere så var det kun enkle loddejobber vi fikk gjøre. På enkelte telefoner fikk ikke vi røre bolten borti hovedkortet engang. Så selv om vi hadde kunnskapen og utstyret for å gjøre det, så bestemte enkelte produsenter seg for at dette var noe vi ikke skulle gjøre lengre. Det har mye med at loddejobber var dyrere for produsent å fikse enn mekaniske og softwarefeil. Norge har beklageligvis utkonkurrert seg selv prismessig i forhold til de fleste andre land. Så flere produsenter bestemte seg for at loddejobber skulle sendes ut av landet. Nå har jeg ikke reparert HTC så hva de har for regler vet jeg beklageligvis ikke. ang rooting så kan du lese her hva jeg har skrevet om det. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1463617&view=findpost&p=19748984 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) De reparerer i henhold til regler og krav som produsenten setter. Når jeg begynte å reparere telefoner så var det mye friere i forhold til hva man fikk gjøre. Byttet masse BGA-kretser, og tunet radiodeler. På slutten av min karriere så var det kun enkle loddejobber vi fikk gjøre. På enkelte telefoner fikk ikke vi røre bolten borti hovedkortet engang. Så selv om vi hadde kunnskapen og utstyret for å gjøre det, så bestemte enkelte produsenter seg for at dette var noe vi ikke skulle gjøre lengre. Det har mye med at loddejobber var dyrere for produsent å fikse enn mekaniske og softwarefeil. Norge har beklageligvis utkonkurrert seg selv prismessig i forhold til de fleste andre land. Så flere produsenter bestemte seg for at loddejobber skulle sendes ut av landet. Nå har jeg ikke reparert HTC så hva de har for regler vet jeg beklageligvis ikke. ang rooting så kan du lese her hva jeg har skrevet om det. http://www.diskusjon...post&p=19748984 skal ikke spore av tråden helt, men har lyst til å svare i hverfall en gang det du sier om reglene visste jeg ikke noe om, var i grunn litt feil av meg å si at dere ikke har peiling.når det gjelder det med rooting så syntes jeg de i det minste kunne tatt betalt for å koble telefonen til en pc og starte en RUU-fil i stedet for å ta 2000 kr(eller hvor mye det nå var) for å bytte hovedkort. og at når det er så lett som å legge inn ny software så burde de gjøre det. mot betaling selvsagt, siden det er brukeren sin feil Endret 6. januar 2013 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
Nordsummit Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Takk for svarene, så de har ikke lov til å skifte den enkelte delen, men hvor mye skal til for å knekke den av? Fordi telefonen har ingen ytre skader, bare litt slitt i kantene. Hvis jeg kan bevise at det evt er deres feil så kan det spare meg for en god del penger Men skal be om nøyaktig prisoverslag skriftlig. Hyggelig å få eksperthjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå