Gå til innhold

PC oppsett 2014

Anbefalte innlegg

Takk for veldig gode lister! Utrolig greit å få retningslinjer fra noen som har god erfaring med PC-bygging, når man selv sitter med lite. Jeg tenker meg å bygge en god gaming PC nå, og har sett mye på komponentene i Bang for the Buck-pakken din. Eneste jeg lurer på, er om jeg får alt som er i den pakken inn i et Prodigy kabinett, da jeg liker designet på det kabinettet mye bedre.

Lurer også på om Asus Radeon R9 290 OC 4GB kommer til å kjøre The Witcher 3 greit, da dette er både et av storspillene jeg ser mest frem til nå, og da dette vil være en grei indikator på om kortet kommer til å kjøre fremtidige storspill bra. Jeg har lest hvor godt det kjører BF4, så jeg regner med at det ikke skal være noe problem, men som noob når det kommer til PC-bygging og komponenter må jeg bare spørre. (Jeg er grafisk designer, og har gamet med bootcamp på Mac, men med dagens grafikk funker ikke dette lenger)

Ellers ser jeg at det er noen komponenter som ikke er forventet tilbake på lager før om 30+ dager (Proshop), hovedsakelig EVGA-vifta. Hva anbefaler du her? Vente til alt er inne, eller kjøpe via andre butikker/ebay?

Takk for gode råd så langt, ser frem til noen flere på veien :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips, GTX 970 ser veldig bra ut, etter det jeg har sett på tester. Ang. strømforsyning, var den rettet mot meg? Eller kontor-PC'ene i første post?

Skal sjekke ut Den perfekte PC-pakke-tråden, da jeg ser den har litt mer trafikk enn her, men jeg håper på svar fra @MariusJS også :).

Lenke til kommentar

I dag kraftig PCen tar omtrent 250-300 W fra veggen, så kjøp av 750 W eller mer for enkel PC til gaming er litt galt. Men du må ta vare på kvalitet og effektivitet- Gold eller bedre.

Cooler Master V550S, XFX XTR 550W eller Seasonic S12G, de koster omtrent 800 Kr.

Lenke til kommentar

Det ser bra ut. Du har imidlertid satt opp to ulike strømforsyninger. Velg EVGA sin, den er av høyere kvalitet. For minnet får du Team Group Zeus Blue som er kjappere og rimeligere. :)

Edit: Er forøvrig enig i at så lenge tråden er klistret, så burde den oppdateres jevnlig Marius. ^^

Det er ingen plass for EVGA strømforsyning. :)

Og hvis det Zeus Blue ikke klare å gå til CL9 det er ingen forskjell mellom de og vanlig 1600 cl9..

Lenke til kommentar

En for 140Hz 1440p? Har tenkt tanken selv, men velger å vente til at skjermene blir litt mer hverdagslige. Per nå er det jo kun ROG-skjermen til glatte 7000 kroner som tar utbytte. :)

Likte oppdateringene veldig godt jeg! Om jeg får komme med innspill til hva jeg ville gjort annerledes, ville jeg kanskje nedgradert PSU fra 800W i det rimelige oppsettet med et enkelt R9 280 og Intel Pentium. :xmas:

Lenke til kommentar

Noe som kunne vært interessant, var å ha tråder hvor vi kan stemme på hvilke komponenter som skal inn i et build. La oss si at vi setter opp et ca. 10k solid gamerbuild med 5 ulike komponenter per kategori. Så man kan stemme på 5 forskjellige PSU-er, og den som får flest stemmer går inn i buildet.

Lenke til kommentar

Supernova 850 G2 koster vel 1200 kroner hos NetOnNet? For min egen del ville jeg foretrukket Super Flower Golden Green HX 500W til 550 kroner. Den er ikke så mye å utsette på, og holder enkelt spesifikasjonene til å trekke et slikt oppsett. :wee:

Oops, så meg litt blind på prisguide prisene :p

Er endret nå

La også merke til at 750W av en eller annen grunn har 5 år lengre garanti...

Problemet med andre PSUer, feks den hos cdon er at da må man begynne å kjøpe fra mer enn ett sted, og det vet jeg at mange har "noia" for ;)

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...