Gå til innhold

Ny gaming pc til 10 000 til 15 000

Anbefalte innlegg

Hei!

Som mange andre vurderer jeg å kjøpe gaming pc. Denne pcen skal også fungere som en pc jeg kan bruke til lekser/skolearbeid. Jeg har søkt ganske mye rundt, og å lære seg hva alt prosessor og hovedkort gjør, kan sammenliknes med å lære et nytt språk nesten :). Med andre ord, jeg er ny på dette ommeråde så om dere kunne forklart litt også hadde det vært supert! ;)

Som sagt har jeg surfet litt rundt og kommet til at komplett.no er tingen. Jeg har tenkt å bygge utifra denne pcen; http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10580

Spesifikasjoner på den:

Komplett Gamer Premium - GTX 680 Edition

Varenr.:748591

PC-box large

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort

Silver Power SP-S650 650W PSU

ASUS P9X79 LE, Socket-2011, KUN PC-PROD

Intel® Core i7-3820 Processor

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Intel® Air Cooling

Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Samsung DVD Writer, SH-224BB

Microsoft OEM Wired Desktop 400

MS ROYALTY Win 8 PRO Nordic

MS COA Win Pro 8 32-bit/x64 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn

Så da kommer hovedpoenget mitt. Jeg har tenkt å spille BF3, Far Cry 3, Minecraft, Portal 2 etc. uten noen lagg! Kanskje screenrecorde samtidig. Denne er litt dyr så hva må jeg eventuelt kutte/ legge til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BF3, Far Cry 3, Portal 2, Minecraft uten lagg, full grafikk! Er det litt mye å be om fra pcen i linken over? Snakker kanskje å screenrecorde samtidig.

Dette er generelt vanskelig å få til, det lagger noe uansett maskinvare på grunn av Java.

BF3 bør ikke være noe problem, men FC3 med alt maxet kan det nok hende du vil slite med å holde stabilt på 60fps. Så vidt jeg vet er det ingen singelbrikke-kort som klarer det.. Men frykt ikke; du klarer deg uten 8xAA ;)

Screenrecording krever mest av CPU, og den vil langt i fra belastes fullt i disse spillene. Du vil få en viss dropp i framerate, men da kan du jo eventuelt bare skru noe ned på grafikkinnstillinger. Er nok først og fremst i FC3 du vil måtte gjøre det.

EDIT:

Om du ikke har erfaring med PC-bygging kan det være greit å få komplett til å gjøre det. En annen fordel da er at du får med 3 års garanti på maskinen!

Har bestilt en del fra forskjellige nettbutikker, og min erfaring er at Komplett/MPX er best med tanke på service. Er jo også veldig greit å bo i nærheten av et Pick-up point! :)

Endret av bellduck
Lenke til kommentar

Dette er generelt vanskelig å få til, det lagger noe uansett maskinvare på grunn av Java.

BF3 bør ikke være noe problem, men FC3 med alt maxet kan det nok hende du vil slite med å holde stabilt på 60fps. Så vidt jeg vet er det ingen singelbrikke-kort som klarer det.. Men frykt ikke; du klarer deg uten 8xAA ;)

Screenrecording krever mest av CPU, og den vil langt i fra belastes fullt i disse spillene. Du vil få en viss dropp i framerate, men da kan du jo eventuelt bare skru noe ned på grafikkinnstillinger. Er nok først og fremst i FC3 du vil måtte gjøre det.

EDIT:

Om du ikke har erfaring med PC-bygging kan det være greit å få komplett til å gjøre det. En annen fordel da er at du får med 3 års garanti på maskinen!

Har bestilt en del fra forskjellige nettbutikker, og min erfaring er at Komplett/MPX er best med tanke på service. Er jo også veldig greit å bo i nærheten av et Pick-up point! :)

Jeg bor i Oslo så det med pick up points er 0 stress. Jeg har noen bekjente som kan hjelpe meg med eventuell bygging. Jeg foretrekker komplett men det handler jo også om å ikke betale skjorta :/

Hvis det ikke er så ALTFOR mye høyere pris på komplett, tror jeg at jeg går for det. Da kan man jo tross alt bare velge komponenter der og derreter få det sendt til henting.

Så mine to spørsmål er;

1. Er det noen grunn til å ikke velge komplett? Pris etc.

2. Hvis jeg har mulighet for at noen kan hjelpe meg å bygge, er det den klart beste måten å gjøre det på?

Lenke til kommentar

Komplett kan være noe dyrere enn blant annet Dustinhome.no. Det er mange gode tilbud på både komplett og dustinhome for tiden. Dustinhome har lynrask levering. Jeg har bestilt komponenter derifra flere ganger, og det har aldri gått mer enn tre dager før jeg har kunnet hentet varene. Masse skryt til Dustinhome.

Det å bygge selv er veldig moro og veldig lærerikt. Det anbefales på det sterkeste. I tilegg som MariusJS skriver, så kan du også spare en del penger på nettopp dette. Lykke til!

Lenke til kommentar

Komplett kan være noe dyrere enn blant annet Dustinhome.no. Det er mange gode tilbud på både komplett og dustinhome for tiden. Dustinhome har lynrask levering. Jeg har bestilt komponenter derifra flere ganger, og det har aldri gått mer enn tre dager før jeg har kunnet hentet varene. Masse skryt til Dustinhome.

Det å bygge selv er veldig moro og veldig lærerikt. Det anbefales på det sterkeste. I tilegg som MariusJS skriver, så kan du også spare en del penger på nettopp dette. Lykke til!

Tusen takk for svar! Appropo å bygge selv, hvor enkelt er det og er det lett at noe "går feil" så man ikke får brukt den?

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Appropo å bygge selv, hvor enkelt er det og er det lett at noe "går feil" så man ikke får brukt den?

Om det er enkelt er vel litt vanskelig å si. Jeg har bygget en pc, og gjort mange endringer i ettertid ved å bytte ut det meste av deler. Det er mange gode guider på youtube på hvordan man bygger pc. Følg instruksjonsboken, så skal det nok gå bra.

Dersom det oppstår feil er det ofte at den ikke starter i det hele tatt, eller at viftene begynner å snurre og deretter stanser helt opp. Av erfaringer er dette nesten alltid brukerfeil. Ta deg god tid til dette og bygg den på et rent gulv UTEN teppe.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...