Anterialis Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Hei, hjemme har kjæresten og jeg et apple-nettverk (Airport Express) av nyeste type (v3?). Av WiFi-enheter har vi hver vår iPhone, en ps3, en MacBook Pro (min) og en windows maskin (kjæresten sin). Sistnevnte har til stadighet problemer med oppkoblingen, hvor symptomet er ingen internettilgang. Det står at "nettverket ikke kan identifiseres" (oversatt fra engelsk og hukommelsen). Av og til fungerer det å koble seg av nettverket vårt, og koble seg opp igjen. Men plutselig faller det ut igjen, og det er et sånt gult symbol over de internettbarene nede til høyre på verktøylinja. Jeg har forsøkt å oppdatere til siste drivere, uten stort hell. Er det andre ting jeg kan forsøke? Jeg kan kjøre en nettverksdiagnostikk dersom noen kan fortelle meg hvordan dette gjøres. Aktuell propblempc: * Dell Inspiron, windows 7 På forhånd mange takk =) Endret 5. januar 2013 av Anterialis Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Det er mulig den har fått tildelt samme IP som en annen enhet på nettverket. Gå på start og skriv cmd, trykk enter. Her skriver du følgende: ipconfig /release ipconfig /renew Se om dette hjelper. Ellers kan du prøve å sette en statisk IP på maskinen, men jeg vet ikke hvilken range Apple-ruteren bruker. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Takk for svar. Jeg skal forsøke release/renew av IP neste gang problemet oppstår, noe som sikkert ikke tar så lang tid mtp. at maskinen har mistet internettforbindelsen 7 ganger i løpet a siste to timer. Irriterende!! Oppdatering: Jeg opplever fremdeles samme problemer, men i det siste har ikke dette gule symbolet dukket opp. Symptomet er at browseren skriver "ingen internettoppkobling". Etter noen få sekunder, kan jeg trykke oppdater (f5) og siden lastes normalt. Jeg mister altså internetttilkoblingen, men det kommer ikke noe gult symbol eller andre feil-symbol ifm. at internett er nede lokalt på maskinen. Det er ingen andre enheter på nettverket som opplever problemer. Tilleggsinfo: Disse problemene var tilstedet også med den tidligere Apple Expressen (v2?). Jeg gikk så til innkjøp av v3 (med håp om at problemet ville bli bedre) uten hell, samme problem altså. Jeg har forsøkt reinstallere windows på aktuel maskin, uten hell. Andre tips? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Hmm, du kan jo prøve å skrive dette i cmd: ipconfig /flushdns Eller så kan det jo hende at det trådløse nettverkskortet i maskinen rett og slett kødder, at det er der problemet ligger. Endret 5. februar 2013 av TMB Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Jeg prøver også å sette opp med Get modem og den siste generasjon av AirPort express.. Får også det at Win 7 identifiserer og sier at det ikke er Internett-tilgang Noen med løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå