Chiobe Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg holder på å sette samme et forslag til en high-end redigerings pc. Bruksområde: Multicam 1080p redigering 1080p redigering rending (1 min til 2 timer +) grafikk rending (after effect og 3d) ++++ Dette er hva jeg har kommet fram til så langt: http://prisguide.tek.no/liste/137598 Prisen er opptil 100 000 kr, med fokus på mest mulig kraft for pengene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Hvorfor ikke flere SSDer i RAID0 for bedre ytelse? I denne prisklassen og til disse oppgavene så hadde kanskje ett dual CPU Xeon oppsett vært mer fordelaktig? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Hvorfor i alle dager kjøper du i7 framfor Xeon, RAM uten ECC, og et hovedkort med plass til bare en LGA2011-prosessor? Hvorfor U2713HM framfor U2711? Hvorfor bygger du selv??? Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 HP og Apple tilbyr ikke Quadro kortene, så vit jeg kan se, så de er ikke med i denne omgangen. Har et oppsett fra Dell som jeg jobber med, men prøver å lage et oppsett for å se om det er en fordel i å bygge selv i denne prisklassen. Oppdaterer for dual Xenon snart, takk for tipset. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 HP og Apple tilbyr ikke Quadro kortene, så vit jeg kan se, så de er ikke med i denne omgangen. Har et oppsett fra Dell som jeg jobber med, men prøver å lage et oppsett for å se om det er en fordel i å bygge selv i denne prisklassen. Oppdaterer for dual Xenon snart, takk for tipset. Med et slikt budsjett og bruksområde er det ingen grunn til å bygge selv, det lille du sparer i kostnader ved innkjøp tapes med en gang det skjer en feil. Kjøper man fra Dell er man garantert langt raskere og mer effektiv support, og dette tjener inn seg selv bare etter en kræsj. Kan også være en idé å se på litt nyere Quadro-kort, Quadro 6000 er snart 2 år gammelt og det har allerede kommet nyere Kepler-varianter som K5000. Jeg har ikke noen god oversikt her, men skulle ikke overraske om K5000 hadde vært et bedre valg. Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Dual Eight Core XEON (E5-2687W, 3.1GHz, 20M, 8.0 GT/s, Turbo+) 256GB, DDR3 RDIMM Memory, 1600MHz, ECC (16 x 16GB DIMMs) Dual Nvidia Quadro K5000, 4GB, 2 DP + DVIi +DVId Ser ut som det blir Dell PC 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Sammen med Dell support på døra samme dag er det absolutt et godt valg! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå