Gå til innhold

[Løst] strøket på eksamen (selvfølgelig)

svekling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Når jeg ser på BI så er tydeligvis matematikk for økonomer et obligatorisk fag og da kan jeg ikke tro annet enn at du må ha det for å fullføre studiet. Hvor vidt du velger å ta det i år eller til neste år blir vel irrelevant, men du vil neppe få papirer på fullført studie før du tar det. Bare husk at matematikk er vel overkommelig om man jobber kontinuerlig med det! Det er ikke et "skippertaks" fag!

Lenke til kommentar

Nettopp. Med mindre programmet ditt krever flere emner videre som bygger på bestått karakter i det matematikkemnet du strøk i, så skal det gå bra. Jeg har mange klassekamerater som ble tatt litt på senga på historieeksamenen vår i fjor og, i og med at det er et obligatorisk emne, så må de ta det om igjen til høsten.

Lenke til kommentar

Om du går på BI Nydalen så send meg en PM så fikser vi et møte. Har ganske bra kontroll på alt selv - så finn ut selv hvilke emner og formler du sliter med så tar vi en ettermiddag/kveld sammen før matematikken begynner i vår da den er betraktelig hardere enn den vi har hatt i høst.

For å oppklare problemet - så er matematikken i mye større grad avhengig av antall timer du bruker på det. Man kan nesten kalle det et aktivitetsfag der man oppnår forståelse ved å gjøre oppgaver og se en logikk bak det hele i det man står fast. Matematikk var også en del av min frykt når jeg gikk på vgs og hadde P-matte på samme tid som jeg ikke gjor noe skole whatsover. Etter VGS og noen år klokere tok jeg fatt på T matte og R1 som viste seg å bli mine favorittfag når jeg først la inn en god innsats og et ønske om å forstå alle disse formlene.

Endret av Ned
Lenke til kommentar

Hei. Jeg kan melde meg inn her også, vel og merke, fikk jeg C på eksamen.

Har karakter 2 i P-matte fra ungdomsskole, så, ikke den største mengden arbeid lagt ned.

Jeg har også blant annet lagt til 2 timer ekstra i uka dette semestret, da som "Ned" her sier, er aktivitetsfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...