Gå til innhold

Varekjøp via nettbutikk med henting i fysisk butikk, får jeg angrerett?

Thor.

Anbefalte innlegg

Hei. Det har seg sånn at jeg fant et kamera som passet min økonomi, og det var billigst på nettbutikken til en større elektronikk-kjede. Jeg bestilte kameraet og betalte med kort, og kan hente varene tidlig neste uke i lokal, fysisk butikk. Får jeg en 30 dagers angrerett under disse forholdene?

Grunnen til at jeg spør er fordi det visstnok skal følge med et nettbrett til kameraet, og planen var å selge dette videre til noen som ikke har noe nettbrett for å få kameraet billigere, da jeg allerede eier et Nexus 7. Følger ikke nettbrettet med (står ingenting på produktsiden til nettbutikken) så er det muligens aktuelt å angre kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du faktisk betaler for varen før du henter den, slik du kan gjøre hos f.eks. Expert, gjelder angrerettloven, som gir deg 14 dagers angrerett for kjøp over 300 kr så lenge angrerettlovens § 12 ikke gjelder.

Om du handler hos Elkjøp eller Lefdal kan du ikke forhåndsbetale, kun reservere varen. Følgelig er det ikke fjernsalg, og følgelig gjelder ikke angrerettloven.

Alle disse tre kjedene tilbyr riktignok sin egen 30 dagers returrett, men med noe ulike vilkår. Blant annet gir ingen av dem returrett på mobiltelefoner. Det må du isåfall bruke den lovfestede angreretten til, som altså kun gjelder når varen er kjøpt "utenfor fast utsalgssted". Som den i ditt tilfelle er, da den er bestilt og betalt før du har satt din fot i noen butikk :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...