Gå til innhold

Lei av årsstudium i psykologi, ønsker å velge nye fag i vårsemesteret - forslag?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått et halvt år på årsstudium i psykologi på NTNU (Dragvoll) i Trondheim. Begynte på dette studiet fordi jeg, som de fleste andre, egentlig ikke visste hva jeg ville studere, noe som selvfølgelig gikk opp for meg et par måneder inn i studiet (lektor i samfunnsfag eller nordisk). Nå er jeg lite motivert til å begynne på siste semester i psykologi, og ønsker derfor å velge noen fag som er mer relevante for veien videre (evt. lette studiepoengsfag). Noen forslag? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger ikke helt med her. Du begynte på et årsstudium i psykologi for å ta en utdannelse som lektor (samfunnsfag eller nordisk) men du gikk lei av psykologi så nå ser du etter noen relevante og eller enkle studiepoeng i stedet for psykologi? Merkelig (eller ukjent da..) system på NTNU :p

Lenke til kommentar

Henger ikke helt med her. Du begynte på et årsstudium i psykologi for å ta en utdannelse som lektor (samfunnsfag eller nordisk) men du gikk lei av psykologi så nå ser du etter noen relevante og eller enkle studiepoeng i stedet for psykologi? Merkelig (eller ukjent da..) system på NTNU :p

hehe, du misforstår nok teksten litt her (eller kanskje jeg formulerte meg dårlig). Det jeg mener er at jeg pr. i dag går årsstudium i psykologi. Har allerede gått et halvt år (altså høstsemesteret), og har et halvt år igjen (altså vårsemesteret). Noen måneder inn i høstsemesteret fant jeg ut hva jeg EGENTLIG vil studere, nemlig lektor i samfunnsfag eller nordisk. På grunn av dette, har jeg mistet motivasjonen til å fortsette på årsstudiumet i psykologi, og ønsker derfor å velge noen andre fag dette halvåret. Gjerne fag som er relevante for lektor-studiet.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er jo å ta en del samfunnsfag og evt noen norske språkfag. Mest sansynlig kan du bruke de når du skal begynne på lektorutdanningen(kan være en fordel å sjekke med en rådgiver om du er usikker på hvilke fag du burde velge eller sjekke studieplanen for det programmet du vil inn i på høsten og ta noen av de fagene)

Lenke til kommentar

hehe, du misforstår nok teksten litt her (eller kanskje jeg formulerte meg dårlig). Det jeg mener er at jeg pr. i dag går årsstudium i psykologi. Har allerede gått et halvt år (altså høstsemesteret), og har et halvt år igjen (altså vårsemesteret). Noen måneder inn i høstsemesteret fant jeg ut hva jeg EGENTLIG vil studere, nemlig lektor i samfunnsfag eller nordisk. På grunn av dette, har jeg mistet motivasjonen til å fortsette på årsstudiumet i psykologi, og ønsker derfor å velge noen andre fag dette halvåret. Gjerne fag som er relevante for lektor-studiet.

Aha ^^ Da henger jeg med =)

Du kan jo ta en titt på studieplanen til lektorutdannelsen, så ta noen av de emnene, så når den tid kommer at du har påbegynt utdannelsen du vil, så har du allerede unnagjort noen fag / kan ta noen andre istedet. På en måte "tyvstarte"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...