Gå til innhold

Multicom Kushan P170 SSD disk crash, data recovery

Anbefalte innlegg

Hei,

En dag frøs skjermen under daglig bruk av laptop. I boot settings står C: som er SSD disken som 0 GB. Jeg kjører nå Ubuntu via minnepenn for å redde data men jeg finner ikke SSD disken og det er et veldig dårlig tegn. Men jeg hadde en ekstra hardisk som jeg tror automatisk har tatt backup siden det ligger en mappe som heter Windows image backup , er det mulig å få åpnet backupfilen via ubuntu slik at jeg har dataene trygt her hjemme hos meg selv mens jeg eventuelt sender inn PC til reparasjon så de kan fikse SSD disken? Eller skal jeg bare kopiere denne mappen til en eksteren HD og vente med å åpne den igjen til jeg får tilbake maskinen? Jeg har en annen PC jeg sitter på nå som kjører Windows 7 men i 32 bit og ikke 64 bit som laptopen, kan jeg åpne recoveryfilen her? Bare for å få ut bildene?

Tusen takk for svar. Man må altså alltid lære på den harde måten!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville forsøkt å koble disken til en annen maskin og sett om du får opp innholdet der. Ville ikke vært for sikker på at "Windows image backup" inneholder (alle) personlige filer.

"Windows image bacup" betyr ikke at feriebildene dine ligger her, men at det er en avbildning av systemet som kan brukes til backup. Det betyr igjen ikke at det er en avbildning av hele systemet, kun evt. det du har bedt om å få backup av da du satte opp backuprutiner i Windows.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Jeg ville forsøkt å koble disken til en annen maskin og sett om du får opp innholdet der. Ville ikke vært for sikker på at "Windows image backup" inneholder (alle) personlige filer.

"Windows image bacup" betyr ikke at feriebildene dine ligger her, men at det er en avbildning av systemet som kan brukes til backup. Det betyr igjen ikke at det er en avbildning av hele systemet, kun evt. det du har bedt om å få backup av da du satte opp backuprutiner i Windows.

Har nå montert den i stasjonær maskin med samme resultat. Grunnen til at jeg var så positiv angående backupfilen er fordi den er på 65 GB!! Men jeg får ikke kopiert denne mappen, får mange filer jeg får feil under kopiering på, så eneste måte er kanskje å ta fungerende HDD med backup mappen i stasjonær og gjenopprette der? Eller er det 0 håp for at bildene er der?

Lenke til kommentar

Det er selvsagt lov å håpe, og beste måten å finne det ut er å prøve :)

Det fungerte, alle de viktige filene er gjenopprettet, men jeg får ikke se på noen av filene grunnet tilgangstillatelse... Når jeg gjenopprettet fikk jeg beskjed om at jeg skulle opprette en brukerkonto som het det samme som den gamle sikkerhetstillatelsen hadde, men siden jeg ikke fikk skrive \ i denne verisjonen av windows fikk jeg ikke gjort det. Er det en annen måte å fikse dette problemet på? Hvordan får jeg fjernet restriksjonen?

Kanskje jeg kun trenger å sende inn SSD nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...