TRL Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Det er flere måter å finne drivere på, men ofte oppdager jeg at man enten har feil driver eller at enheten ikke har en driver som fungerer, tilsynelatende. Spesielt gjelder dette hvis man oppgraderer gamle datamaskiner med nytt operativsystem (eks. win 8 eller 7). Jeg finner alltid driverne til slutt, men av og til er det endel arbeid med å finne riktige filer og versjoner. Jeg er derfor på jakt etter om det finnes software som er i stand til å scanne maskinen og fortelle hvilke drivere som skal være til de forskjellige enhetene, gjerne foreslå oppdateringer også. Jeg vet dette finnes, men ikke hvor bra de er eller om de er til å stole på. Er generelt litt skeptisk til slike løsninger, men hvis det er noen gode så kunne det virkelig ha hjulpet. Er det noen som har anbefalinger eller tips og erfaringer? Trond Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Det er ofte mye spam ute og går. Jeg ville scannet med Windows Update, da tar Windows selv knekken på driverproblemene. Dette sier jeg av erfaring, da jeg har lurt på hvor det blir av lyddrivere osv. Disse, som sagt, dukker som oftest opp av seg selv på Windows update. Hjertelig Trololo -Fandens Oldemor Lenke til kommentar
TRL Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 Joda, kjenner godt til Windows update og bruker det også, men av og til er ikke den tilstrekkelig, spesielt for drivere som ikke er godkjent av MS enda men som løser et problem med enheten. Derfor er det mulig å finne drivere via skanne verktøy som hjelper til. Spam er selvfølgelig et problem, og det er en av grunnene til at jeg spør om anbefalinger her:-) Vet også at det finnes en side hvor man kan finne ut hvem og hva som står bak forskjellige maskinvare id'er og har brukt den av og til også, men den er tung og tidkrevende å bruke den også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå