Simkin Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Fikk et nytt modem fra telenor idag, da vi går over til VDSL. Har slitt litt tidligere også med å åpne porter på den trådløse Linksys E4200v1 routeren jeg har, men jeg har fått det til, tilslutt Så, med det nye modemet på plass, så får jeg nå ikke åpnet de portene jeg vil, samma hva jeg gjør, dette fungerte på det forrige modemet fra telenor. Jeg har åpnet porter på både telenor modemet og linkysen, men portene forblir stengt. Port 80, Port 21 f.eks, og de portene jeg selv vil åpne står som stengt. Prøver jeg med pc'en direkte koblet til telenor modemet, så fungerer det, portene er åpne, selv uten å åpne porter i telenor modemet. Hva kan være galt her? er det linksys routeren som tuller? er de ikke kompatible med hverandre? Linksys routeren er reset med 30/30/30 reset. Lenke til kommentar
Banalt Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg har ikke så veldig god peiling på det, men om du setter Telenor vdsl modemet i bridge og tar oppkobling på din router, funker det da ? 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Det er helt korrekt å prøve å sette routermodemet i bridge, da blir det transparent. I vanlig modus må man nemlig ha portforward i begge routerne. Årsaken til at det fungere rett mot routermodem er at UPNP brukes. Da åpnes portene automatisk. Setter du det i bridge, så kan du heller bruke UPNP i Linksys-router. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Nå er Telenor modemet satt i Bridge, men hvordan kommer jeg meg inn på modemet igjen nå? Adressen 10.0.0.138 fungerer ikke lenger. Og portene er fremdeles stengt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Hvis modemet er satt i bridge mode, vil WAN-adressen i linksys-routeren din være 85.x.x.x. Da trenger du ikke å gjøre noe på modemet, kun forwarde porter riktig på linksys-routeren. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Har ikke linksys routeren mer, men Asus RT-AC66U. Men uansett, hvordan kommer jeg inn på telenor modemet igjen? Endret 11. januar 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Resette det? Uansett får du ikke gjennom trafikk på porter som 21 og 80, alle ISP'er som ikke er HELT tilbakestående har blokkert dem for utgående trafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå