Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Sex med 9 av vennene dine + broren din? Haha, det er faktisk på grensen til komisk.. Har hørt mye dritt om jenter, men dette er faktisk noe av det verste.

 

Liten tvil om at du bør glemme disse personene, men det er kjæresten din som er den verste her.

 

Be henne dra til helvete.. også må du huske på å fortelle bekjente av dere hvorfor det ble slutt mellom dere. Så kan du ødelegge litt for henne også.. noe hun har gjort seg fullt fortjent til.

 

Lykke til.

 

Tusen takk for svar.

 

Tusen takk for svar av alle her inne! Det hjelper litt å trøste seg med at jeg ikke er HELT alene om slike ting. Veldig tungt i perioder. Jeg er fortsatt sammen med henne og vet enda ikke hva jeg skal gjør. :S Ting er så ufattelig vanskelig til tider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar.

 

Tusen takk for svar av alle her inne! Det hjelper litt å trøste seg med at jeg ikke er HELT alene om slike ting. Veldig tungt i perioder. Jeg er fortsatt sammen med henne og vet enda ikke hva jeg skal gjør. :S Ting er så ufattelig vanskelig til tider.

 

om dere kan snakke om det er det en løsning,bedre prøve å se åssen går...man har ikke så mye tape :)

 

Start på nytt... å bli skuffet slikt kan man miste lysten på kjærlighet osv

og tro alle kvinnfolk er like, Det finnes masse fisk i havet

 

 

Så er 2 alternativer... prøv det du syns er beste for deg :)

Endret av galaxee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

 

Tusen takk for svar av alle her inne! Det hjelper litt å trøste seg med at jeg ikke er HELT alene om slike ting. Veldig tungt i perioder. Jeg er fortsatt sammen med henne og vet enda ikke hva jeg skal gjør. :S Ting er så ufattelig vanskelig til tider.

 

Denne kvinnen misbruker deg psykisk og bruker deg antagelig for fysisk og kanskje økonomisk trygghet. Enten fordi hun er ond, eller fordi hun i virkeligheten er vanvittig usikker på seg selv.

 

Jeg og samboer har problemer for tiden selv, men det er relatert til helt andre ting som økonomi og helse. Blandt annet at hun er ekstremt deprimert. Hadde hun vært utro hadde jeg nok slått opp. Hadde hun vært utro ni ganger og sammen med broren min... vel... da hadde jeg teipa igjen musa hennes, gitt henne elektrosjokk og hukommelsestap i badekaret og avlevert henne ved nærmeste kloster eller psykiatrisk avdeling for hennes egen fremtids skyld.

 

Sorry bro, men du må sparke den hora til veikanten...

 

Du har det garantert mye verre enn meg om dagen, men jeg føler det også litt slik at jeg ikke vet hva jeg skal ta meg til uten henne, at jeg ikke vet hvordan livet blir, og at jeg i en alder av 32 ikke lenger har noen andre venner jeg egentlig kan sosialisere med... men det går alltids ann å finne nye venner selv om det virker vanskelig i voksen alder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fool me once, shame on you... fool me twice, shame on me... fool me ten times and with my brother because you know how much I depend on you and can't leave you? = Evil Fucking Witch

 

Jeg gråter nå. Jeg har det vanskelig men jeg måtte le litt imellom tårene når jeg leste denne.

 

Tusen takk for at dere gidder å bruke tid på meg. Jeg setter faktisk ufattelig stor pris på at dere der ute prøver å være vennen min. Jeg ble veldig følsom nå. bekalger

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gråter nå. Jeg har det vanskelig men jeg måtte le litt imellom tårene når jeg leste denne.

 

Tusen takk for at dere gidder å bruke tid på meg. Jeg setter faktisk ufattelig stor pris på at dere der ute prøver å være vennen min. Jeg ble veldig følsom nå. bekalger

 

Le i vei ;) Mulig jeg assosierer/overfører litt vel mye pga. egne problemer, men jeg blir oppriktig forbanna.

 

Denne dama er enten mentalt syk i hvis tifelle du må forlate henne, eller hun er Paradise Hotel-materiale i hvis tilfelle vi igrunn burde samle landsbyboerne med høygafler og fakler...

 

Dersom dette med broren din og vennekretsen din også stemmer foreslår jeg at du bytter dem ut alle sammen... fresh start. Bor du i en liten by? Siden alle kjenner alle, eller hvertfall henne...

 

Jeg vet hvertfall hva Walter White ifra Breaking Bad ville gjort... han ville skaffet seg en kjønnssykdom og hatt sex med henne noen siste ganger for å være helt sikker... og deretter tatt antibiotika og smilt mens han så broren og alle vennene klø seg på pungen.

 

Humor er forresten en av de få tingene som funker i slike situasjoner...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Le i vei ;) Mulig jeg assosierer/overfører litt vel mye pga. egne problemer, men jeg blir oppriktig forbanna.

 

Denne dama er enten mentalt syk i hvis tifelle du må forlate henne, eller hun er Paradise Hotel-materiale i hvis tilfelle vi igrunn burde samle landsbyboerne med høygafler og fakler...

 

Dersom dette med broren din og vennekretsen din også stemmer foreslår jeg at du bytter dem ut alle sammen... fresh start. Bor du i en liten by? Siden alle kjenner alle, eller hvertfall henne...

 

Jeg vet hvertfall hva Walter White ifra Breaking Bad ville gjort... han ville skaffet seg en kjønnssykdom og hatt sex med henne noen siste ganger for å være helt sikker... og deretter tatt antibiotika og smilt mens han så broren og alle vennene klø seg på pungen.

 

Humor er forresten en av de få tingene som funker i slike situasjoner...

 

Det er vanskelig for meg å definere hvorfor hun er mot meg slik som hun er, eller hvorfor hun har gjort dette mot meg. Fordi jeg er hodestups forelsket og jeg elsker henne av hele mitt hjerte. (Blind?)

 

Ja jeg bor i en relativt liten plass med 5000 inbyggere. Problemet er at hjertet mitt tilhører denne plassen. Jeg hadde planer om å vokse opp her, få meg dame her, gifte meg her, bygge mitt eget hus her og danne familie her. Mens nå føler jeg at jeg står naken uten en dritt igjen.. eneste jeg har er henne som jeg lærte meg å elske, uviten om hva hun gjorde i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Det er vanskelig for meg å definere hvorfor hun er mot meg slik som hun er, eller hvorfor hun har gjort dette mot meg. Fordi jeg er hodestups forelsket og jeg elsker henne av hele mitt hjerte. (Blind?)

 

Jepp... been there. Føler at jeg egentlig er der litt nå selv også. Vi sliter med helse, hennes depresjon, økonomi, og litt perifiære ting. Jeg vet dog at hun elsker meg og at ting kan bli bedre med tid, så vi prøver fremdeles. I ditt tilfelle tror jeg dessverre ikke det er mulig. Jeg tror ikke en slik kynisk serie-løgner kan forandre seg :(

 

Ja jeg bor i en relativt liten plass med 5000 inbyggere. Problemet er at hjertet mitt tilhører denne plassen. Jeg hadde planer om å vokse opp her, få meg dame her, gifte meg her, bygge mitt eget hus her og danne familie her. Mens nå føler jeg at jeg står naken uten en dritt igjen.. eneste jeg har er henne som jeg lærte meg å elske, uviten om hva hun gjorde i mellomtiden.

 

 

Uff... jeg er også er redd for å stå igjen på bar bakke en dag, men jeg bor i det minste i Oslo, og kan alltids forsøke å skaffe meg nye venner med 600k å velge mellom, og 10k innflyttere i året... ;)

 

Jeg tror rett og slett ikke at du har noe valg. Dette er overhodet ikke bra for deg. Jo lengre du er sammen med henne, jo mer vil det koste deg. Psykisk, fysisk, helsemessig, økonomisk, i forhold til andre personer, alt sammen.

 

Men jeg synes du skal holde kortene dine tett til brystet en stund mens du forbereder deg. Kanskje oppsøke en psykolog f.eks. Begynn å stokke dekket i din favør... økonomisk, sosialt osv. legg ut hint til familie og venner om hva som faktisk har skjedd og hvordan du føler deg og hva hun har gjort mot deg. Vær sikker på at du ikke blir sittende igjen med svarteper. Bare sånn for å fullføre kortspillmetaforet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp... been there. Føler at jeg egentlig er der litt nå selv også. Vi sliter med helse, hennes depresjon, økonomi, og litt perifiære ting. Jeg vet dog at hun elsker meg og at ting kan bli bedre med tid, så vi prøver fremdeles. I ditt tilfelle tror jeg dessverre ikke det er mulig. Jeg tror ikke en slik kynisk serie-løgner kan forandre seg :(

 

 

 

Uff... jeg er også er redd for å stå igjen på bar bakke en dag, men jeg bor i det minste i Oslo, og kan alltids forsøke å skaffe meg nye venner med 600k å velge mellom, og 10k innflyttere i året... ;)

 

Jeg tror rett og slett ikke at du har noe valg. Dette er overhodet ikke bra for deg. Jo lengre du er sammen med henne, jo mer vil det koste deg. Psykisk, fysisk, helsemessig, økonomisk, i forhold til andre personer, alt sammen.

 

Men jeg synes du skal holde kortene dine tett til brystet en stund mens du forbereder deg. Kanskje oppsøke en psykolog f.eks. Begynn å stokke dekket i din favør... økonomisk, sosialt osv. legg ut hint til familie og venner om hva som faktisk har skjedd og hvordan du føler deg og hva hun har gjort mot deg. Vær sikker på at du ikke blir sittende igjen med svarteper. Bare sånn for å fullføre kortspillmetaforet ;)

 

Tusen takk. snakker med psykolog nå for tiden. skal på time hos han i morgen faktisk. Jeg har ingen venner jeg kan snakke med dette om, heller ikke familie.. eller jeg har jo mor og far, men er ikke så keen på å fortelle hvor fæl bror jeg har. Men jeg har jo dere! :D takker og bukker for det ! Jeg skal bli litt mer flink til å svare utfyllene og oppdatere mer fremover på denne tråden! takk skal dere ha!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jesus på hoppski...! Det der er noe av det verre jeg har hørt. Hør her kompis... Enn så jævlig du har det nå finnes det ingen andre utveier enn å skille lag, det er jeg overbevist om. Jeg har selv prøvd å piske forhold videre etter utroskap av samme grunn som deg og det var IKKE verd det! Det er helt klart noe galt i topplokket på denne dama og det er IKKE det du ønsker å legge til grunn for et sunt forhold. Tenk deg den dagen i framtia når deres felles barn blir fortalt (for sånt kommer ALLTID fram) at mora deres var utro med 10 karer, ink onkelen deres og pappa fant seg i dette! Hvilken respekt kan de da ha for deg? Hvilket eksempel setter du da for dine barn? En annen ting er også det at noen som er såpass ekstremt utro nesten aldri kan slutte, i alle fall ikke i det forholdet de var i når dette skjedde. Du vil etter ALL sansynlighet oppleve dette igjen og igjen, men hun vil bli flinkere og flinkere til å skjule dette. Som oftest er det karen som er den aller siste til å få vite noe når dama hans puler rundt.

 

Du trenger å komme deg ut av dette forholdet og det helst med litt ære i behold. "Take the pain!" og kom deg videre. For vær dag som går etter bruddet vil det bli bittelitt bedre. Jeg vet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så enig med Leo...

 

Problemet når man er sammen med noen veldig lenge og man er ung, er at man glemmer at det kanskje finnes andre fisk i sjøen, og man tror av en eller annen grunn at ingen andre kommer noensinne til å elske en. Jeg er nok der selv også. Med veldig dårlig selvtillit. Det kan være ekstremt vanskelig, til og med traumatisk. Jeg har aldri vært i noe ekte forhold med noen andre enn dama jeg er sammen med nå, og vi møttes når jeg var nyss fyllt 19, og jeg er altså nå 32. Man fortaper seg på en måte i en annen person og blir en del av dem, og kan ikke tenke seg livet uten dem, eller hvordan veien kan gå videre.

Lenke til kommentar

Jeg kom over denne tråden og kjenner meg igjen i forhold til dette med å ikke klare å gi slipp.

 

Det som holder deg fast nå er følelser og redselen for hvordan du får det når du forlater henne. Følelser er totalt tanketomme og uten logikk, så der må du dessverre igjennom en separasjons-fase enten du vil eller ikke. Det eneste jeg kan anbefale deg er å tenke langsiktig! Følelser er kortsiktig, men fornuft og logikk er langsiktig. Du vil få dette mennesket ut av systemet ditt! Det tar som oftest noen måneder, men ha også i bakhodet at det ikke nødvendigvis trenger å være kjærlighet for denne dama som holder deg der.

 

Det kan fint være din egen usikkerhet og avhengighetsfølelse som gjør at du blir, samt at du prøver å utsette sorgprosessen over å ha blitt utsatt for noe som dette. Det ligger mange vonde følelser som skal bearbeides og dette skremmer deg nok slik at du utsetter å gå inn i dem. Dette kan, og må, du uansett jobbe med alene og da er denne dama i allefall ikke noe du bør ha i livet. Du føler deg nok ikke sterk nok til å gå inn i et brudd, men dette trenger overhodet ikke bli så ille som du frykter. Første steg for å bryte slike negative følelser er å utfordre dem, bearbeide dem og se at ting faktisk blir bedre.

 

Du må også spørre deg hva du har igjen for å bli i dette forholdet og hva du har igjen ved å forlate. Her er regnestykket enkelt. Dama di er en upålitelig og tanketom person som ikke bryr seg om andre enn seg selv. Broren din er familie og han må du dessverre kanskje forholde deg til igjen på ett eller annet tidspunkt, men her kan du f.eks. nevne det som har skjedd til dine foreldre og trekk deg unna. Se hva som skjer da, så slipper du å late som ingenting og foreldrene dine vet hva du sliter med. Jeg tror ikke de vil la dette gå ubemerket hen og de kan bli en støtte fremfor uvitende vitner til det som foregår. "Vennene dine" er ikke venner. De er kjøtere og intet annet.

 

Hvis det er noe trøst, så har ting en tendens til å komme tilbake å slå folk i hodet hvis man bare har tålmodighet til å vente på det. Dette har jeg all verdens erfaring med. "Vennene dine" kan f.eks. ikke stole på hverandre for fem flate øre når det kommer til deres egen nåværende eller fremtidige partner. De vet at de har "venner" som puler på dama til kompiser.

 

Dama di har vært utro så mye at hun ser nok på utroskap som noe helt normalt og "noe som bare skjer". Hun lever med andre ord i en verden der tillit er sjelden vare. La henne og "dine kompiser" leve i denne verdenen de selv har skapt og kom deg videre! For "vennene dine" er dama di ikke noe annet en en utro og promiskuøs skvettlapp, så det spørs om hun blir ivaretatt noe særlig av dem når du forlater. I tillegg vil nok vandrehistorier om henne begynne å sirkulere, noe også hennes egne venninner vil få høre. Dette vet hun selv også. La henne leve med det resten av livet og vis henne at du fortjener bedre, og at hun ikke er noe å samle på, ved å takke nei til den partneren hun har vist seg å være. Vis alle de som har noe med dette å gjøre at du tok ansvar for ditt liv og forlot denne gjengen av mennesker med selvrespekten i behold.

 

Det er masse flotte damer der ute, jeg vet dette fordi jeg fant en av disse etter å ha fått eksen ut av livet mitt. Ikke misforstå, jeg hadde det svært tøft i noen måneder etterpå og jeg tenkte som deg, men det gikk over! Nå sitter jeg her, ti år senere, med samboer og barn, og vet at min eks går i en annen by og er kjent for for å være en kald og lite hyggelig dame som ikke har vært i et forhold siden jeg ba henne dra til helvete. Hun vet at hun blir dumpet pga sin væremåte og hun tar dette ut på sine omgivelser, som igjen avviser henne. What goes around comes around!

 

Man blir syk av å omgås mennesker som ikke bryr seg om andre enn seg selv og man kan ikke stole på noen i en slik omgangskrets. La dem fortsette sitt liv i slike omstendigheter, mens du kan komme deg videre og begynne et liv uten angst og redsel der du har folk rundt deg som du stoler på, og KAN stole på. Det har du virkelig ikke nå.

 

Du har INGEN gode grunner til å bli, bortsett fra at du vil føle ubehag når du drar ut døra. Poenget er uansett at dette er tanketomme følelser, så fokuser på at du VET bedre! Følelser går over, men fornuften vil bestå og den trenger du resten av livet, i motsetning til følelsene du nå har for dette kyniske, iskalde og tanketomme ludderet.

 

Tenk langsiktig og forstå at de som sitter igjen med svært lite, både i forhold til både vennskap og tillit, er de personene som står bak alt dette. Det vil derimot ikke du når du forlater dem alle og kommer deg ut av dette destruktive havet av forferdelige mennesker. Ta dette som din livs lærepenge og pass på hvem du slipper inn på livet fremover. Også her må du bruke fornuft, fremfor å la irrasjonelle følelser skremme deg fra å stole på noen igjen.

 

Jeg ønsker deg alt godt og lykke til med en mye bedre og fruktbar tilværelse uten disse grusomme personene. Det vil ta litt tid å bygge opp igjen, men dess lengre du blir der du er nå, dess lengre forblir du ulykkelig og uten selvrespekt.

 

Det er ikke det at du drar som gjør deg syk og deprimert, det er det at du ikke drar!

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig bra skrevet, Liam :)

 

Jeg kjenner meg igjen jeg også, og sliter i forholdet om dagen, men problemet vårt er hovedsakelig økonomisk. Dog dette med lav selvtillitt og usikkerhet og frykten for å være alene og det ukjente kjenner jeg meg absolutt igjen i. Har vært sammen med dama i 12-13 år. Vi har dog gode grunner til fremdeles å være sammen og prøve, men jeg har begynt å innse at jeg kanskje må forberede meg på at regnestykket ikke går ihop, og det er ufattelig vondt. Det er vanskelig å leve i et forhold hvor ikke bare én person men faktisk begge er voldsomt usikre og misfornøyde med seg selv. Personlig sitter jeg med følelsen av at jeg aldri vil finne noen andre og er derfor også livredd for å være alene. Kanskje nettopp fordi jeg var så alene og venneløs i så mange år pga. sykdommen min. Jeg lurer på om ikke ting er litt slik for Nørdn også. Hvertfall er ikke vennene dine mye å samle på... da er det nesten bedre å være venneløs...

 

Til syvende og sist kan man bare stole på seg selv her i verden. Derfor er det Alfa og Omega å elske seg selv, og å være sikker på seg selv. Du kan aldri styre hva en annen person tenker, føler eller gjør. Du må simpelthen gjøre hva enn du må gjøre for å finne denne kjærligheten til deg selv og selvsikkerheten. For min egen del betyr det å bygge meg opp igjen. Etter å ha vært ekstremt syk og på randen av å dø med medfødt Cushings syndrom i så mange år så er jeg nå iferd med å ta kontroll over livet mitt igjen. Du må nok også finne ut av nøyaktig hva som holder deg tilbake ifra å dumpe denne sinnssyke dama.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...