Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har da fått en uavhentet pakke, og hentefristen var i dag (04.01.13). Pakken blir da sendt tilbake til senderen, som er Brandos. Jeg fikk hentemelding på mobil, men jeg hadde skrevet feil nummer fordi jeg skrev med landsnummer -.- Jeg drev da og ventet på hentemelding i posten men fikk det aldri, og jeg oppdaget dette her alt for sent.

Jeg betalte 1200KR for varen, og lurer på om jeg får pengene tilbake, eller om jeg får varen tilbake hvis jeg spør de pent?

Jeg vet at jeg må betale behandlingsgebyr og kanskje returfrakt, men hva skjer etterpå? Får Brandos 1200 kr + behandlingsgebyr + returfrakt og jeg får ingenting?

Noen som har vært borti dette før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en norsk nettbutikk så har du 30 dager angrerett vil jeg tro.

Man har 14 dager fra man har motatt varen, ved fjernsalg...

30 dager er noe elkjøp, expert og sikkert en del andre har frivillig, men det er ikke noe man har krav på om butikken ikke reklamerer for det.

Men, over til saken, hadde du sett på brandos.no, så hadde du kanskje sett dette:

"Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til BRANDOS.no. Det vil si at du må betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr (for tiden på 150 kr) for pakker som ikke er blitt hentet."

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Man har 14 dager fra man har motatt varen...

30 dager er noe elkjøp, expert og sikkert en del andre har frivillig, men det er ikke noe man har krav på om butikken ikke reklamerer for det.

Men, over til saken, hadde du sett på brandos.no, så hadde du kanskje sett dette:

"Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til BRANDOS.no. Det vil si at du må betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr (for tiden på 150 kr) for pakker som ikke er blitt hentet."

Ja, dette vet jeg, men jeg skrev feil mobilnummer så jeg fikk ikke hentemelding eller noe. Jeg drev bare og ventet på hentebrev i posten hjemme.

Hva skjer når de har fått pakken og jeg har betalt behandlingsgebyr + returfrakt?

Lenke til kommentar

Er forresten verdt ett forsøk å prøve å hente den tidligst mulig i morgen.

Pakken blir jo ikke nødvendigvis returnert akkurat når fristen går ut...

Tenkte på det, men jeg har ikke muligheten til det. Det eneste er å be noen andre hente pakken for meg, og jeg vet ikke om det er mulig? Jeg har fått hentelapp på e-post, så hvis jeg sender den til en venn av meg, kan den personen hente pakken for meg, tror du?

Lenke til kommentar

Mest sansynlig gir de deg tilbake pengene, minus det du skylder dem for frakt og behandlingsgebyr.

Vil anbefalle deg å ta kontakt med dem, de vet hvordan det fungerer bedre enn oss :)

Godt mulig andre kan hente den ja, jeg viser kun ID på posten når det er rekomanderte ting, så det varierer nok.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Mest sansynlig gir de deg tilbake pengene, minus det du skylder dem for frakt og behandlingsgebyr.

Vil anbefalle deg å ta kontakt med dem, de vet hvordan det fungerer bedre enn oss :)

Godt mulig andre kan hente den ja, jeg viser kun ID på posten når det er rekomanderte ting, så det varierer nok.

Jeg håper det, blir litt feil av at de stikker av med pengene mine. Jeg har kontaktet dem på e-post, men jeg vet ikke når jeg får svar. Skal ringe til dem på mandag da det er stengt fram til mandag. ;)

Lenke til kommentar

Så klart de ikke stikker av med pengene dine, du har jo ikke fått varen du kjøpte for det.

Men, alltid lurt å ta kontakt med dem, er ikke sikkert de har kontonr de skal sette det inn på, eller andre ting som krever at dere har kontakt.

Men, pengene får du garantert, minus frakt og 150kr da.

Lenke til kommentar

Så klart de ikke stikker av med pengene dine, du har jo ikke fått varen du kjøpte for det.

Men, alltid lurt å ta kontakt med dem, er ikke sikkert de har kontonr de skal sette det inn på, eller andre ting som krever at dere har kontakt.

Men, pengene får du garantert, minus frakt og 150kr da.

Sant nok. Har dette her skjedd deg? Er du helt sikker på at jeg får pengene minus frakt og 150kr? :hmm:

Lenke til kommentar

Heisann.

Her er lov om angrerett:

http://www.lovdata.n...221-105.html#11

Slik jeg tolker det må man faktisk HENTE varen, for å kunne angre kjøpet via loven. Jeg ville forklart saken til Brandos via mail, og da spurt om å få sendt den på nytt. Alt etter hvor mye velvilje de viser kan, eller kan du ikke regne med at de dekker denne ekstrakostnaden.

Edit: Ser at det har skjedd ganske mye i tråden. F5 er golden før man skal svare. Lar det bestå jeg, så har nå neste person som googler, tilgang på loven. :)

Endret av exonum
Lenke til kommentar

Nei, pleier å hente varene jeg får jeg :)

Men, ja, er sikker.

Haha, gjør det jeg også, men jeg fikk ikke noe beskjed om at varen min er ankommet fordi jeg skrev feil mobilnummer, jeg skrev landsnummer foran mobilnummer mitt, noe jeg ikke skulle ha gjort. :hrm:

Godt å høre! Tusen takk!

Heisann.

Her er lov om angrerett:

http://www.lovdata.n...221-105.html#11

Slik jeg tolker det må man faktisk HENTE varen, for å kunne angre kjøpet. Jeg ville forklart saken til Brandos via mail, og da spurt om å få sendt den på nytt. Alt etter hvor mye velvilje de viser kan, eller kan du ikke regne med at de dekker denne ekstrakostnaden.

Så de kan velge å ikke gi meg pengene tilbake eller sende varen tilbake hvis de vil?

Lenke til kommentar

Nei, i utgangspunktet ikke. Det er et par andre lover som slår inn. Pengene el. varen skal du ha; men du må regne med å bli trukket for administrasjonsgebyr og frakt, uansett hva du/de velger å gjøre, slik som aklla waits for alice tidligere har påpekt.

At du skrev feil telefonnummer belastes deg, ikke butikken, dessverre. Det er trossalt ditt ansvar å bekrefte opplysningene før du godtar transaksjonen.

Endret av exonum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, i utgangspunktet ikke. Det er et par andre lover som slår inn. Pengene el. varen skal du ha; men du må regne med å bli trukket for administrasjonsgebyr og frakt, uansett hva du/de velger å gjøre, slik som aklla waits for alice tidligere har påpekt.

At du skrev feil telefonnummer belastes deg, ikke butikken, dessverre. Det er trossalt ditt ansvar å bekrefte opplysningene før du godtar transaksjonen.

Så jeg må betale returfrakt + behandlingsgebyr til Brandos også får jeg ingenting tilbake?

Lenke til kommentar

Altså, om du kjøper noe, og du ikke får det, så skal du selvfølgelig ikke betale for det. Det må da være helt opplagt?

Følgende ting kan skje i en slik situasjon:

1: Du spør Brandos om å sende de til deg på nytt. De skal da sikkert ha nye fraktkostnader + returkostnader fra deg.

2: Du spør Brandos om å gi deg pengene tilbake. De trekker da sannsynligvis fra det ovennevnte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...