Bonomamsen Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Hei! Jeg er på utkikk etter et el.piano i prisklasse 10-15000. Har spilt keyboard før, men savner skikkelige pianotangenter. Aller viktigst er lydkvaliteten, men USB-inngang virker også kjekt. Har vært og tittet på noen de hadde igjen på januarsalg i dag, deriblant Kawai CN 33 og ES7. Likte særlig godt det siste. Har imidlertid fått inntrykk av at både Yamaha og Roland har bedre rykte? Noen som har noen tips og råd å komme med? Har prøvd å google, men syns det er vanskelig å finne strukturert og oversiktlig info. På forhånd takk! Preferences Endret 4. januar 2013 av Bonomamsen Lenke til kommentar
Bonomamsen Skrevet 6. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Her var det jo jammen ikke mye liv... Nå står det mellom et Roland HP 505 og et Yamaha Clavinova CLP 440. Har ikke fått prøvespilt noen av dem da ingen butikker har dem inne, men de har fått gode skussmål. Noen med erfaringer? Preferences Preferences Preferences Preferences Preferences § 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 - = Backspace Tab q w e r t y u i o p [ ] Return capslock a s d f g h j k l ; ' \ shift ` z x c v b n m , . / shift English Deutsch Español Français Italiano Português Русский alt alt Preferences Endret 6. januar 2013 av Bonomamsen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Du gjør neppe noe feil med en av de to. Jeg er Yamaha-mann selv, har hatt tre (et digitalpiano og to stagepianoer), skjønt jeg kan ikke vurdere dem opp mot hverandre idag. Den gangen jeg valgte Yamaha var det fordi jeg synes responsen og følelsen i tangentene var bedre. Og jeg har ikke prøvet de to modellene du nevner. Geir Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Har du kjøpt ennå? Lydmessig er muligens Yamaha den beste, men Roland er den som er nærmest akustiskpiano i spilleart.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå