Cooky Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Jeg har en stund nå lidd av en meget smertefull og skremmende nevrologisk sykdomstilstand kalt Dystonia. Eller Dystoni som det heter på norsk. Som følge av denne sykdomstilstanden som jeg fikk for en liten tid tilbake har dette resultert i et enormt alkoholforbruk som for lenge siden har gått over til det som kan kalles et misbruk/alkohollisme. Min fastlege har gjentatte ganger sagt det at et fortsatt forbruk av alkohol vil virke lindrende på kort sikt, men bare forverre sykdomstilstanden på lang sikt. Det nærmeste jeg er kommet denne påstanden er denne artikkelen, som sier følgende: "People who chronically abuse alcohol can get a series of involuntary movements or tremors not related to dystonia." Oversatt: "Personer som kronisk misbruker alkohol kan få en rekke ufrivillige bevegelser eller skjelvinger som ikke er relatert til Dystoni." Så hva er sant? - Kan et høyt alkoholforbruk forverre Dystonia? Ja eller nei? Forventer at dere har kilder å henvise til på påstander dere måtte komme med. Dersom du/dere ikke vet hva eller hvordan en dystonia ser ut som, viser dette klippet fra tv-serien Supernatural på tiden 2:56 - 3:14 det ganske godt frem. Endret 4. januar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Det finnes jo måter å behandle dette på utenom alkohol. Kanskje behovet for å bruke alkohol kan dempes om du prøver noen av mulighetene som står her; http://en.wikipedia.org/wiki/Dystonia Jeg synes argumentasjonen mot å bruke alkohol henger på greip i forhold til hvordan alkohol påvirker hjernen og nervesystemet. Hvis du i utgangspunktet har et problem i hjernen så kan problemet forværre seg når du forgifter deg med alohol som virker fettløsende på hjernecellene. Du har også et myelin-lag rundt mange av nervene i kroppen som ikke er spesielt begeistret for alkohol. Alkohol virker dempende på sentralnervesystemet, men er samtidig som du har lest før skadelig på sikt. Referanser for dette finner du i fysiologibøker og sikkert rundt på nettet om du leter litt. På wikipedia kan du lese dette; http://en.wikipedia.org/wiki/Alcoholic_polyneuropathy Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Alkohol virker detrimerende på hele helsen... Det være seg alzheimers, hjerneslag, hjerteinfarkt eller... dystoni. Hadde jeg vært deg ville jeg sluttet med å drikke alkohol. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Alkohol virker detrimerende på hele helsen... Det være seg alzheimers, hjerneslag, hjerteinfarkt eller... dystoni. Hadde jeg vært deg ville jeg sluttet med å drikke alkohol. Kanskje du kan forklare litt nærmere hva du mente med ordet "detrimerende"? Kanskje det var "deprimerende" du mente? På en annen side; Så vidt jeg har forstått det, så ber du meg altså å kutte ut alkohol, og bare slippe til denne "demonen" som jeg liker å kalle den. Som gir ubeskrivelige, sterke, enorme, skremmende smerter, og bare la den ta kontrollen over kroppen mens jeg bare venter på å dø? Du vet tydligvis ikke en dritt om denne typen sykdomstilstander! Endret 4. januar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 HVIS du skal selvmedisinere ville jeg heller tenkt på Cannabis som et bedre alternativ. Gir færre helseproblemer. Bruk det i mat i stedet for å røyke så slipper du de negative effektene på lungene. http://norml.org/library/item/dystonia Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 HVIS du skal selvmedisinere ville jeg heller tenkt på Cannabis som et bedre alternativ. Gir færre helseproblemer. Bruk det i mat i stedet for å røyke så slipper du de negative effektene på lungene. http://norml.org/library/item/dystonia Jeg har faktisk tenkt på denne muligheten, men dessverre så befinner jeg meg ikke for tiden i rett miljø til å få kunne skaffet meg dette. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Det er mulig å gro selv. Finnes tilogmed et norsk forum for selvdyrkere. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Det er mulig å gro selv. Finnes tilogmed et norsk forum for selvdyrkere. Dette vet jeg. Jeg er faktisk veldig aktiv i debatten rundt Cannabis, dyrking av den og legalisering/avkriminalisering på nettforumet FreakForum. Men dessverre så har jeg ikke særlig stor mulighet til å dyrke da personene jeg bor sammen med ikke er i nærheten av så liberale som meg selv innen narkotikapolitikken. Endret 4. januar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Det kompliserer selvsagt. Jaja, var bare et forslag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå