Jente96 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hei:) Jeg trenger hjelp med samfunnsfag leksen! Den første oppgaven lyder sånn: Skriv ned fire eksempler på hver av disse menneskerettighetene: A) De sivile og politiske menneskerettighetene: 1 2 3 4 B) De sosiale og kulturelle menneskerettighetene: 1 2 3 4 *Det er sikkert noen av dere som tenker; Hvorfor ikke bare lese på FN sine sider.. Pcen min klikker hver gang jeg er på FN sin nettside. Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Er ikke dette noe man har en samfunnfags bok til? Men uansett, A) Når det kommer til sivile og politiske menneskerettigheter så har alle mennesker rett til å få ha et liv uansett kultur og religion, alle mennesker har rett til lik lov i det landet de bor i, Retten til ikke å bli utsatt for vilkårlig arrest eller varetekt og man har rett til å ikke lovlig bli torturert. B) Vi mennesker har rett til Arbeid, Beskyttelse og hjelp til familien, Utdanning og danne og/eller være medlem av fagforeninger. Kilder: http://www.menneskerettighetskurs.aktive-fredsreiser.no/hvilke_rettigheter/sos_oko_kul_rett.asp http://www.menneskerettighetskurs.aktive-fredsreiser.no/hvilke_rettigheter/sivile_politisk_rett.asp Dette er ting jeg har bare skumlest gjennom, så kan hende noe er feil. Endret 4. januar 2013 av Brandshal 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Eller Wikipedia? Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Er ikke dette noe man har en samfunnfags bok til? Det står ingen om om dette i samfunnsfag boken og jeg stoler ikke på Wikipedia. Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Det står ingen om om dette i samfunnsfag boken og jeg stoler ikke på Wikipedia. Så du har fått lekse om noe som ikke står i samfunnsfag boken? Dette skal da ikke være mulig å gi som lekse, men uansett. Vis du ser så har jeg oppdatert posten litt. Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Er ikke dette noe man har en samfunnfags bok til? Men uansett, A) Når det kommer til sivile og politiske menneskerettigheter så har alle mennesker rett til å få ha et liv uansett kultur og religion, alle mennesker har rett til lik lov i det landet de bor i, Retten til ikke å bli utsatt for vilkårlig arrest eller varetekt og man har rett til å ikke lovlig bli torturert. B) Vi mennesker har rett til Arbeid, Beskyttelse og hjelp til familien, Utdanning og danne og/eller være medlem av fagforeninger. Kilder: http://www.mennesker...ko_kul_rett.asp http://www.mennesker...litisk_rett.asp Dette er ting jeg har bare skumlest gjennom, så kan hende noe er feil. Tusen tusen takk:) Så du har fått lekse om noe som ikke står i samfunnsfag boken? Dette skal da ikke være mulig å gi som lekse, men uansett. Vis du ser så har jeg oppdatert posten litt. Jepp. Det er vel ikke så unormalt å få en lekse som ikke står i boka..? Vi bruker nesten aldri samfunnsfag boken uansett:) Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Er ikke unormalt nei, men man skal som regel gå etter pensumet til boken å gi lekse utifra der, i og med det er ikke alle i verden som har tilgang til internett. Endret 4. januar 2013 av Brandshal Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Er ikke unormalt nei, men man skal som regel gå etter pensumet til boken å gi lekse utifra der, i og med det er ikke alle i verden som har tilgang til internett. Nei, men alle i Bærum har tilgang til nett. Ingen tvil om det. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Ikke alle i Bærum har tilgang til nett, nei! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå