AnonymDiskusjon Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Ja, jeg hadde som sagt drukket et par øl tidligere på kvelden. Og vennen min som kan vitne for dette kommer til å være ærlig hvis han blir spurt. Noe jeg håper for hans del at han kommer til å være, så han slipper noen problemer selv. Heldigvis bor jeg i en annen del av landet enn denne mannen, føler meg litt tryggere da. Jeg får rett og slett bare se hvordan dette utarter seg... Blir han mer truende nå, kommer jeg til å gå til politiet. Det beste utfallet ville vært om han kom med regning for reparasjon, men det tviler jeg på. Anonym poster: 64ed00a97fbfc1272ff7c5903e18a224 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Da misforstod jeg. Anbefaler likevel, som Mannen med ljåen sier, at du vurderer om det kan bevises at du har fyllekjørt, om det kan, sliter dere begge like hardt om politiet blir involvert. Slik jeg forstår saken har du "lånt" nøkkelen til bilen fra en fest, og bilen var aldri rapportert stjålet, den er nå tilbake i hans hender, og han har vel ikke noen særlig sak å gå på. I verste fall kan du si at du misforstod han og trodde du fikk låne bilen. En telefonsamtale kan være lurt, prøv å manne deg opp litt, hvis er livredd han, kan han jo spille på dette. Bilen sto parkert utenfor huset der festen var, med døren på vidt gap, og nøkkelen i tenningen. Jeg kommer ikke til å ringe han. Jeg sliter allerede med angst, og stammer veldig mye. Jeg klarer såvidt å prate over telefon om jeg skal bestille en pizza, så det å snakke med den fyren her tror jeg gjør vondt værre. Hvis det blir mer ubehagelig enn det det er nå, så får jeg bare bite i det sure eplet, og gå til politiet og ta den straffen jeg uansett fortjener for å sette en stopper på dette. Anonym poster: 64ed00a97fbfc1272ff7c5903e18a224 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Politiet kommer nok ikke til å gjøre noe ovenfor deg tror jeg. (annet enn 'pep'talk) Bilen kjørte han jo i etterkant selv sier du, så bilen var i orden den. Han så bare sitt snitt i å prøve å få noen kr og lure deg. Neste gang han kontakter deg, så sier du bare at du vil ta kontakt med politiet selv. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hvorfor bruke mer tid og energi på dette? Slik jeg ser det, har du gjort alt riktig fra det øyeblikket du innså at du måtte levere tilbake bilen. Du sitter med bevis for at han prøver å presse deg for penger. Dersom han er skikkelig taper, og velger å gå til politiet - er det han som ligger dårlig an. Du vil neppe bli dømt for noe lovbrudd. Han ligger i saksa, og hvis du bare lar dette ligge nå, så tror jeg du slipper videre stress. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Stod bilen med nøkkelen i tenningen? Det var jo ulovlig av han og ikke spesielt lurt heller. Forsikringsselskapet hans ville, om de kjente hele historien, trolig ikke betalt en krone pga. grov uaktsomhet fra hans side. Om du bare drakk noen "lettøl" har du kanskje ikke så veldig mye å frykte. Promillekjøring er alvorlig, men ingen "vet" om du hadde så høy promille som kreves for å bli dømt. Du har derimot beviser på trusler og vitner på ulovlig hensetting av kjøretøy (nøkkel i tenning). Du er ikke den som får mest problemer om politiet blandes inn. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg tror heller ikke at politiet kommer til å bry seg med dette. Bilen ble aldri meldt stjålet og er nå i eierens hender uansett. Men hvis hans påstår at bilen ikke skulle startes/kjøres:Hvorfor i all verden sto da bilen med åpen dør med nøklene i utenfor huset? Er det slik man lagrer en bil som ikke kan kjøres? (At man har drukket 2 øl tidligere på kvelden er heller ikke noe grunnlag til å påstå/bevise at det har vært promillekjøring inne i bildet. Etter kun 2 timer er man vanligvis såvidt innenfor kjøregrensa etter å ha drukket 2 vanlige flasker med øl.) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Takker igjen for mange gode svar og støtten jeg har fått! Etter rådføring med dere, venner og familie har jeg kommet frem til å nå ikke bry meg mer om saken. Fortsetter han å virke truende, går jeg til politiet. Jeg hadde håpet dette kunne blitt løst på en sivilisert måte. Jeg hadde betalt regningen for skadene på bilen selvom han ikke kunne bevist at jeg kjørte den, rett og slett fordi jeg ikke hadde att samvittighet til noe annet. Alikevel valgte denne personen å ta loven i egne hender og prøve å lure og presse meg til å betale han penger. Han kan ikke bevise at jeg hadde bilen, og nå har han brukt opp min tolmodighet og penger kan han bare glemme... Uansett om det var min skyld eller ikke. Han har også begynnt å sende meldinger til moren min, som om det skulle hjelpe hans sak. Jeg kan vel konkludere med at jeg hadde flaks at det var hans bil jeg tok en tur med, og ikke bilen til en med noe annet enn vakuum mellom ørene. Takk igjen for gode svar og mye støtte! Om det er ønskelig kan jeg godt komme tilbake hit og fortelle hvordan dette ender eller hvordan det utarter seg videre! Anonym poster: 64ed00a97fbfc1272ff7c5903e18a224 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Kom gjerne med en oppdatering om hvordan det går med saken! Det er alltid spennende å høre! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå