Gå til innhold

Ser dette bra ut? [trenger et "go" før kjøp]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, nå har jeg lagt til 2GB hdd, litt bedre minnesett og en 750w psu (men strengt tatt så er vel dette kun nødvendig hvis tanken går innom crossfire i senere tid, 550w holder lenge det)

Men er uenig med CPU kjøleren. Hvorfor den framfor H60?

Lenke til kommentar

Corsair TX serien er gode PSU'er, men 550w blir bare sånn akurat. Ville valgt 650w.

120GB er ikke all verden hvis man er glad i spill. Klarer du og strekke deg til 240GB tror jeg ikke du vil angre på det. Vannkjøling er ikke nødvendig strengt tatt. Personlig hadde jeg droppet den for å få råd til større SSD hvertfall.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg lagt til 2GB hdd, litt bedre minnesett og en 750w psu (men strengt tatt så er vel dette kun nødvendig hvis tanken går innom crossfire i senere tid, 550w holder lenge det)

Men er uenig med CPU kjøleren. Hvorfor den framfor H60?

212 Evo og H60 er vel omtrent like gode, utifra det jeg husker varierer temperaturforskjellen med kun et par grader. Hvis du går for 212 Evo, så må du huske og bytte til lavprofil-minne. Har hatt den selv og har vært storfornøyd, men det er egentlig ganske det samme. Vil ikke si at den ene er et bedre kjøp enn den andre, hvis man ser bort ifra pris.

Edit:

Det wwws78 sier kan være en idé. Gå for 212 Evo'n og bruk de 200kr du sparer + litt ekstra på en større SSD. Har selv Samsung 830 256GB og har aldri vært problemer, så 840'en er nok like god!

Endret av Protective
Lenke til kommentar

Corsair TX serien er gode PSU'er, men 550w blir bare sånn akurat. Ville valgt 650w.

120GB er ikke all verden hvis man er glad i spill. Klarer du og strekke deg til 240GB tror jeg ikke du vil angre på det. Vannkjøling er ikke nødvendig strengt tatt. Personlig hadde jeg droppet den for å få råd til større SSD hvertfall.

Angående strømforbruk så er dette en meget stor misforståelse. Nyere komponenter krever mindre strøm sammenlignet med eldre produkter, derfor går strømforbruket ned.

Et system med AMD 7970 krever gjennomsnittlig ~315 watt under load. Dvs. en PSU på 550W vil være mer enn nok.

http://www.tomshardw...rk,3232-18.html

Endret av Sytklutn
Lenke til kommentar

Kan være ønskelig med crossfire i senere tid også, så valget vil falle naturlig på 750w framfor 650w i hvert fall. Dessuten koster den kun 50kr mer på deal.no

EDIT: Men vil RAM-brikkene få et problem med Hyper 212 Evo kjøleren?

Endret av ipiEirik
Lenke til kommentar

PSU anbefalingene fra AMD tar høyde for systemer med masse ekstrautstyr og PSU'er av dårlig kvalitet som leverer mindre enn hva de lover. En god PSU på 500w vil drive systemet ditt uten problemer. Eventuelt 750w ved crossfire.

Når det er sakt så er det etter min mening en fordel å ha en kraftigere PSU en anbefalt fordi man slipper støy ved høy belastning, enda mere stabile spenninger. Og muligens får lengere levetid på PSU'en Kvalitet er viktigere enn kvantitet hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...