Gjest Slettet+412 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Grunnen til jeg skrev at han burde heller gå for 16GB er jo fordi at jeg var dum selv nok til å ta 8. Men pytt pytt, skal oppgradere snart uansett, da blir det 16! Foretrekker heller Corsair Vengeance LP men smaken er som baken. Lenke til kommentar
Dannyak Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Tusen takk for tips og triks folkens! Byttet ut prosessor, ram og harddisk etter flere av deres anbefaling. Bor relativt nærme et av Komplett.no sine pick-up points, så jeg kommer nok til å benytte meg av de. Ny setup: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1178244&su=1D18A180-94B9-42C2-8A8E-C419032563DE Det eneste jeg er litt usikker på, er hovedkortet. Eneste grunnen til at jeg har valgt det, er fordi det har wifi, som jeg MÅ ha.. Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Så hvis det står mellom i5 og i7 til gaming og skolebruk, da velger man i5? Hvorfor? (jeg er ganske noob ) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 De yter likt, men koster forskjellig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Tusen takk for tips og triks folkens! Byttet ut prosessor, ram og harddisk etter flere av deres anbefaling. Bor relativt nærme et av Komplett.no sine pick-up points, så jeg kommer nok til å benytte meg av de. Ny setup: http://www.komplett....8E-C419032563DE Det eneste jeg er litt usikker på, er hovedkortet. Eneste grunnen til at jeg har valgt det, er fordi det har wifi, som jeg MÅ ha.. Ser bra ut dette! Sleng på 100,- kr til på skjermkort og du kan få tak i et Sapphire HD 7970 Vapor - X GHz Edition. Har det selv og det er et kjempe kort for pengene. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Så hvis det står mellom i5 og i7 til gaming og skolebruk, da velger man i5? Hvorfor? (jeg er ganske noob ) Som det ble skrevet tidligere er i5 3570k like genial som i7 3770k til spill. Den "eneste" forskjellen er at I7 tar i bruk HT (Hyperthreading) som benyttes ved tyngre redigeringsprogrammer osv. Er dette bare en spillpc ville jeg ha valgt i5 3570k. Det skal sies at det er noen få spill som tar bruk av HT, men du vil ikke merke store forskjellen gitt. Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Som det ble skrevet tidligere er i5 3570k like genial som i7 3770k til spill. Den "eneste" forskjellen er at I7 tar i bruk HT (Hyperthreading) som benyttes ved tyngre redigeringsprogrammer osv. Er dette bare en spillpc ville jeg ha valgt i5 3570k. Det skal sies at det er noen få spill som tar bruk av HT, men du vil ikke merke store forskjellen gitt. Nei bilderedigering er ikke min greie. Bare eventuell småredigering av screen records som senere skal ut på youtube. Da har jeg det i boks; i5 3570k på ønskelista! Btw hvilken i5 skal jeg velge og hva er griea med å overklokke? Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Btw hvordan i huleste har dere blitt så gode innenfor data? Kanskje litt dumt spørsmål men vil gjerne vite det Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Nei bilderedigering er ikke min greie. Bare eventuell småredigering av screen records som senere skal ut på youtube. Da har jeg det i boks; i5 3570k på ønskelista! Btw hvilken i5 skal jeg velge og hva er griea med å overklokke? Du burde absolutt gå for i5 3570K. Det å overklokke en prosessor er å øke arbeidsfrekvensen (idle/load). Min gamle i5 2500k hadde en stock clock på 3.3ghz. Den fikk jeg overklokket til 4.3 ghz. Dermed blir den raskere. Dette gjøres som regel i BIOS, altså der du kan trykke knappen "del" i det pc starter opp, eller i programvare fra forskjellige produsenter. For å kunne overklokke må du ha en prosessor som er åpen for klokking. Altså en k-modell. Dersom overklokking er aktuelt må man også ha en tredjeparts kjøler, Noctua/H80i?, for å beholde behaglige temperaturer i tillegg til en god oc. Hvordan man blir god innenfor data? Jeg er personlig ikke noe datageni, men finner pc bygging og komponenter meget interessant. Med nysgjerrigheten og ønske om å lære kommer kunnskap. Bare å lese seg opp på nett og se klipp på youtube :-) Endret 5. januar 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Du får deg VIRKELIG ein kjempe data! gleder meg på dine vegner:-P Men hør på skallen og oppgrader til ghz versjon av skjermkort. Også bør du ha 2tb hdd i tillegg til ssd. i7 er for tunge program som bilde og film etc... ikkje for gaming og lekse i excel;-) du må velge 3570k. k betyr ulåst, som gjer den enklare å overklokke den:-) du treng ikkje være flink for d, asus har veldig bra auto overklokke program;-) Er enorm interesse for data, komponenter og bygging av data! eg er ikkje noe spes flink innen koding, programmering etc... :-P Endret 5. januar 2013 av bystØL Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Btw hvordan i huleste har dere blitt så gode innenfor data? Kanskje litt dumt spørsmål men vil gjerne vite det Hobby og interesse. Du får deg VIRKELIG ein kjempe data! gleder meg på dine vegner:-P Men hør på skallen og oppgrader til ghz versjon av skjermkort. Også bør du ha 2tb hdd i tillegg til ssd. i7 er for tunge program som bilde og film etc... ikkje for gaming og lekse i excel;-) du må velge 3570k. k betyr ulåst, som gjer den enklare å overklokke den:-) du treng ikkje være flink for d, asus har veldig bra auto overklokke program;-) Er enorm interesse for data, komponenter og bygging av data! eg er ikkje noe spes flink innen koding, programmering etc... :-P Hehe. Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 siste spørsmål til denne configen er jo ram; ser du har valgt 4x4, altså QUAD oppsett. og siden z77 bare støtte dobbeltminne, betyr dette at hovudkortet ditt vil ha 2 par med ram! da kommer d: 2ram i dobbeloppsett vil vel være bedre enn 4ram i 2 dobbeltoppsett?? eg har ingen erfaring eller facts om dette, men veit noen hardbarka j**ler meiner 2 dobbeltoppsett kan jobbe med en mikroskopisk forskjell mellom seg. eg bryr meg ikkje:p corsair Quad er kult og audi Quattro er kult men eg kjører impreza, så får håpe ingen her er fra idcn forumet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 siste spørsmål til denne configen er jo ram; ser du har valgt 4x4, altså QUAD oppsett. og siden z77 bare støtte dobbeltminne, betyr dette at hovudkortet ditt vil ha 2 par med ram! da kommer d: 2ram i dobbeloppsett vil vel være bedre enn 4ram i 2 dobbeltoppsett?? eg har ingen erfaring eller facts om dette, men veit noen hardbarka j**ler meiner 2 dobbeltoppsett kan jobbe med en mikroskopisk forskjell mellom seg. eg bryr meg ikkje:p corsair Quad er kult og audi Quattro er kult men eg kjører impreza, så får håpe ingen her er fra idcn forumet Ehmmm.. wut? Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Socket 1155 hovudkort har ikkje støtte for quad minne... Litt rotete innlegg kanskje:-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå