Gå til innhold

Ny gaming pc til MAKS 10000,-

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har planer om å kjøpe meg ny gaming pc. Jeg har tidligere satt sammen et par pcer selv, men aldri blitt heelt fornøyd. Tenkte derfor at jeg denne gangen skulle kjøpe meg en av de ferdigbygde pcene fra Komplett.no. Det er jo store muligheter for å endre på oppsettet til de forskjellige pcene også.

Så her kommer da spørsmålet. Hvordan kan dette tweakes til å utnytte 10k?

Jeg kommer også til å velge bort OS, mus, tastatur osv. og fokusere på selve pcen.

Det er altså en stund siden jeg har vært "up to date" med datakomponenter, så jeg trenger masse masse hjelp!

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg kan sånn generelt litt om det, men jeg klarer nok ikke å velge alt det beste til maks 10k. Og jo, det går an å velge bort OS.

Jeg skal ikke ha skjerm, nei. Har en 24" full-hd skjerm jeg bruker

Endret av Dannyak
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere satt sammen et par pcer selv, men aldri blitt heelt fornøyd. Tenkte derfor at jeg denne gangen skulle kjøpe meg en av de ferdigbygde pcene fra Komplett.no.

nei kom ann da, bygg selv!;) ka som har "gått galt" da? må vel nesten være noe siden du ikkje er heelt fornøyd, og faktisk ikkje vil bygge selv? :p

Lenke til kommentar

Det er ganske mange av de delene som du kan velge som f.eks ikke egner til oc etter det jeg har skjønt, også er det noen av skjermkortene du ikke kan velge. Jeg hadde tenkt til å gjøre det samme som deg og ville ha et 7970 men kunne ikke, eneste valget var 680 for nesten 1000kr mere og nesten samme ytelse eller 690 for nesten 5000kr mere.

Har også hørt at pc'en din ser ut som et utbrukt horehus når det kommer fram, masse rot med ledninger osv.

Lenke til kommentar

Tenkte litt og bestemte meg for å bygge selv også denne gangen. Prøvde å sette opp noe på komplett, så jeg trenger desperat noen retningslinjer her!

www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1178110&su=C88FE57B-629A-4067-BCBC-851DB50ADDBE

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg vil anbefale deg å bygge selv, ferdigbygget er greit men er ikke like gøy som å ha gleden å bygge selv. :)

Handlelisten din ser greit ut men SSD er jeg imot. HyperX er nemmelig kjent for å være veldig ustabil, gå heller for en Samsung 830 Pro eller Intel 330. Du har ikke bruk for i7 med mindre om du skal drive mye med rendering og slikt. En i5 holder plenty til gaming. Men hvis du skulle få bruk for i7, kjøp heller K utgaven som kan klokkes. Utgaven uten K er også klokkbar på et sett vis men krever mye mer arbeid å få til. Håper jeg bidro med noe nyttig informasjon.

Lenke til kommentar

BRA! dette blir gøy :dremel:

klart me skal hjelpe til! du får ta å poste problem/situasjoner fra forrige skrekkopplevelser også da, så kan vi alltids tipse:) fins mangen gode bygge guide videoer på utube vettu;)

her har du en rakker av en data, fra dustinhome:

ANTEC HCG-620M 620W PSU MODULAR 699,00

veldig lik xfx du satt opp, men dustin har ik xfx. kampanje!

ASUS DRW-24B5ST DVD±R/RW/RAM DL 149,00

billig og grei dvd-rom. kampanje!

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) 299,00

veldig like. eg liker corsair:) kampanje!

INTEL 330 SERIES 2.5" 180GB SSD SATA/ 849,00

intel og samsung er best på ssd, men dustin hadde ikkje 830-.- kampanje! :)

INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY 1 649,00

ingen vits med i7 til gaming.K betyr åpen prossesor, som sammen med gd55 gir en god auto overklokk:)

MSI Z77A-GD55 Z77 S-1155 ATX 969,00

bra hovudkort med veldig god auto overklokking. med mindre du gror i bios... kampanje!

SAPPHIRE RADEON HD7970 GHZ EDITION VAPOR-X 3 069,00

"beste" og mest bang4buck kortet på markedet er 7970GHZ! tok d billigste, men vaporX skal være bra.

SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM 519,00

Total pris fra dustinhome 8202,-

da mangler du kabinett. variere veldig ka folk liker:p

EG ville nok kjøpt meg ein anna cpu kjøler med tida. er personlig fan av corsair H100i. du får følge litt med på tilbud osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hehe, ville bare gjøre deg oppmerksom på det! :)

Ville forresten kjøpt 16GB Corsair Vengeance enn 8. Koster ikke mer enn 2-300,- kr mer der heller. :p

Lenke til kommentar

Tenkte litt og bestemte meg for å bygge selv også denne gangen. Prøvde å sette opp noe på komplett, så jeg trenger desperat noen retningslinjer her!

www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1178110&su=C88FE57B-629A-4067-BCBC-851DB50ADDBE

Husk, velg "k" modeller av prosessor. Da kan du overclocke, pluss at de er bittelitt kraftigere :) . i5-3570k er ca like god til gaming som i7-3770k, bare at i5 har 4 kjerner og 4 tråder, mens i7 har 4/8. i7 kan også hyperthreade, men det har ingen funksjon i spill.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Hehe, ville bare gjøre deg oppmerksom på det! :)

Ville forresten kjøpt 16GB Corsair Vengeance enn 8. Koster ikke mer enn 2-300,- kr mer der heller. :p

hehe! helt rett d også:) bør være d i data til 10K. er bare blitt vane med å slenge 8gb i anbefalinger, men personlig velger eg 16;)

mine favoritter til gaming pc http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618011. men blir nok 1866 eller 2133 neste gang eg skal kjøpe minne :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...