Gå til innhold

Mekanisk tastatur kjøp [hjelp]

Anbefalte innlegg

Hei, har da tenkt å få meg et nytt mekanisk tastatur ettersom at jeg var nokså uheldig med Corsair K60'en min.

(Ødelagt etter 1 uke x2) Ja jeg vet, uheldig :/

Jeg bruker nå Logitech G15v2 som jeg begynner å bli litt lei av.

Spiller mye FPS og skriver litt i ny å ne.

Krav:

Bakbelyste taster

Numpad

Kvalitet

Jeg ønsker også at tastaturet har en knapp lignende Logitech G15 for å "disable" windows-tasten.

Jeg har sett litt på Gigabyte Aivia Osmium som jeg kunne ha tenkt meg. Men jeg vil ha litt innspill på hva jeg burde kjøpe.

All hjelp vil bli mottatt med Takk!

-

Kenneth

Endret av crunzaty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med et Cooler Master CM Storm Quickfire TK tastatur?

http://www.prisguide...keyboard-170244

Har denne selv med blå cherry MX switcher, fordi jeg liker klikket man får i feedback når man trykker på tastene, men den kommer i 3 utgaver og du kan få den med rød og brun switcher også hvis du liker de bedre, har inntrykk av at de fleste foretrekker rød og brune switcher til spilling, mens blå er mest fortrukket for skriving, men dette kommer egentlig bare an på personlig preferans. Tastaturet er fullt bakgrunnsbelyst, har numpad og du kan også disable windows tasten ved hjelp av å bruke de laptop-lignende "function" tastene på F-knappene. Etter min mening er tastaturet også svært solid bygget i forhold til prisen, koster i overkant av 600 kroner noe som er en veldig grei pris for et mekanisk tastatur.

Endret av Rebelrebel95
Lenke til kommentar

Hva med et Cooler Master CM Storm Quickfire TK tastatur?

http://www.prisguide...keyboard-170244

Har denne selv med blå cherry MX switcher, fordi jeg liker klikket man får i feedback når man trykker på tastene, men den kommer i 3 utgaver og du kan få den med rød og brun switcher også hvis du liker de bedre, har inntrykk av at de fleste foretrekker rød og brune switcher til spilling, mens blå er mest fortrukket for skriving, men dette kommer egentlig bare an på personlig preferans. Tastaturet er fullt bakgrunnsbelyst, har numpad og du kan også disable windows tasten ved hjelp av å bruke de laptop-lignende "function" tastene på F-knappene. Etter min mening er tastaturet også svært solid bygget i forhold til prisen, koster i overkant av 600 kroner noe som er en veldig grei pris for et mekanisk tastatur.

Jeg skal se på den, takk for tips :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

OK, jeg er ikke noen gamer og bruker tastaturet til å skrive med. Når det gjelder mekaniske tastatur så er det vel stort sett av typen med cherry taster som er interessante. Selv benytter jeg to mekaniske tastatur, Qpad MK-80 og en Filco Majestouch 2.

Fordelen med Qpaden er at den er bakgrunnbelyst (blå belysning som endres ved Fn+2/8. Den er utrolig godt bygget og veier derfor rimelig mye, ca 1,5 kg. Du får i tillegg usb-hub med to porter og lyd ut/inn på høyre side foran på tastaturet.

Selv benytter jeg brune taster, men har jeg forstått det rett, så er dere spillere mest glad i svarte brytere. Du kan selv gå inn på Qpads hjemmesider og bestille det brettet du ønsker og med brytere etter eget valg. Anbefales på bakgrunn av byggekvalitet og mulighet for å velge brytere.

Selv er jeg mest glad i Filco-tastaturet mitt, men det er uten bakgrunnsbelysning. Det er bygget om en tank og er glimrende å skrive på.

Mitt poeng er at det lønner seg kvalitetsmessig å se utover landegrensene og se på tastatur som Leopold, Qpad, Filco, Ducky osv. I Norge ser det ut til at det kun er noen få typer om tas inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...